Service Design Process in Hospitality Business (5 cr)
Code: 8T00GK86-3001
General information
- Enrolment period
- 09.06.2025 - 20.08.2025
- Registration for the implementation has begun.
- Timing
- 26.08.2025 - 07.10.2025
- The implementation has not yet started.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Hospitality Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Hospitality Management
Objectives (course unit)
Let's design together new service solutions based on customer needs
Student:
- recognises the importance of service design in the development of user-oriented, value-creating services supporting the sustainable development goals (SDGs)
- knows how to plan the service design process and choose suitable user-oriented methods
- can evaluate the customers' experience
- can take into account the challenges, opportunities and responsibility aspects of the operating environment of the tourism and catering sector in service development
Content (course unit)
WHAT possibilities changes of the business environment of the tourism and catering sector provide for the service development?
WHY the sustainable development goals must be taken into account in the planning of services?
HOW user-oriented services enable value creation and desired customer experience?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student is able to define SDGs, the concepts of customer experience and service design process.
The student implements the service design process as guided and together with his/her team.
The student works in a group and recognises his/her interaction skills.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student is able to explain the SDGs, concepts of customer experience and service design process, and can structure them in relation to each other.
The student is able to delineate the task for applying SDGs in the planning of service design process. The student is able to justify his/her chosen solution.
The student works in cooperation responsibly and is ready to develop his/her interaction skills. The student is able to evaluate the development process.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student understands wide entities and combines SDGs and service design in a professional context.
The student is able to apply SDGs in the service design process plan.
The student works in co-operation responsibly, flexible and constructively developing both his/her own and group interaction skills. The student is able to critically evaluate the development process of his/her group, provide constructive development proposals and to make the necessary changes during the process.
Location and time
1. periodi tiistaisin klo 8.00-14.00
(klo 8.00-10.30 ja 11.30-14.00, lounastauko klo 10.30-11.30)
LÄHIOPETUS TAMKilla
26.8. opintojakson aloitus (läsnäolo pakollinen)
2.9.
9.9.
16.9.
23.9.
30.9.
7.10. opintojakso päättyy
Exam schedules
Opintojaksolla ei olet tenttiä.
Opintojakson arviointi perustuu arvioitaviin tehtäviin.
Opintojakson tehtävät on palautettava annetun aikataulun mukaan. Myöhästyneet palautukset vaikuttavat arviointia laskevasti.
Assessment methods and criteria
Opintojakson arviointi perustuu arvioitaviin yksilötehtävään ja ryhmätehtävään, asteikko 0-5.
Tarkempi tehtävien painotus ilmoitetaan opintojakson aloituskerralla 26.8.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
luennot
harjoitukset (yksilö ja ryhmä)
oppimiskeskustelut
yritysvieraat
Learning materials
Koivisto, M., Säynäjäkangas, J. & Forsberg, S. 2019.Palvelumuotoilun bisneskirja. Alma Talent.
https://designforum.fi/yrityksille/hankkeet/circular-design-opaskirja/
Muu palvelumuotoilun lähdemateriaali on opintojakson materiaaleissa Moodlessa ja lisäksi opiskelijan itsenäinen tiedonhaku
Student workload
1 op = 27h opiskelijan työtä
5 op= 135h opiskelijan työtä
yhteinen lähiopetus 7x 6h = 42h
opiskelijan itsenäinen työskentely yksin ja/tai ryhmän kanssa 93h
Completion alternatives
Voit hakea toteutuksen hyväksilukemista aiemmin hankitun osaamisen tai opintojen perusteella ennen opintojakson alkua. Hyväksilukua haetaan eAHOT-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Lähetä eAHOT-hakemus viimeistään 20.8. 2025 ja valitse sen käsittelijäksi opintojakson opettaja Tuija Ylä-Viteli.
Hyväksiluvun hakeminen osaamisella:
Vastuuopettaja ilmoittaa eAHOT-päätöksessään osaamisen osoittamistavan (näyttö) ja muut lisätiedot. Osaamisen näyttö ajoittuu 21.8. -22.8. väliseen aikaan.
Hyväksiluvun hakeminen opintojen perusteella:
Vastuuopettaja ilmoittaa eAHOT-päätöksestään ennen opintojakson alkamista.
Opintojaksolla ei ole muita vaihtoehtoisia suoritustapoja.