Speaking Swedish at Work (2cr)
Code: 3H00HC31-3001
General information
- Enrolment period
- 24.11.2025 - 15.01.2026
- Registration for the implementation has begun.
- Timing
- 16.01.2026 - 20.02.2026
- The implementation has not yet started.
- Credits
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- TAMK Languages and Communication
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Bachelor's Degree Programme in International Business
- Degree Programme in Business Administration
- Teachers
- Sari Hanska
- Person in charge
- Sari Hanska
- Groups
-
24IBInternational Business, syksy 2024, kaikki
-
23IBInternational Business, syksy 2023, kaikki
- Course
- 3H00HC31
Objectives (course unit)
The aim of the course is for students to deepen their Swedish language interaction and communication skills needed in working life, and to be able to cope with a wide range of oral language situations in their field.
On completion of the course, students will
- master an appropriate and varied vocabulary for conversational situations
- be able to respond, listen and maintain a conversation
- use correctly structured and comprehensible communication
- be able to adapt to different language environments
- take into account the impact of cultural factors on communication.
Content (course unit)
The content of the course is as follows:
- various oral negotiation situations and meetings in working life
- Oral negotiations in different types of negotiation situations
- telephone situations
- speech making
- presentations
- business travel and restaurant situations
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student communicates with a limited vocabulary in predictable situations and sometimes has difficulty understanding the flow of the conversation. The student has difficulties with pronunciation. The student uses more general language than specialised vocabulary in his/her field. His oral communication needs further support, guidance and encouragement, but he is able to overcome the simplest interaction challenges. The student will pass the learning tasks.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Students are active and able to express themselves clearly and coherently, even if there are occasional small gaps in communication. The student is able to follow a conversation, respond appropriately and support his/her interlocutors. The student's pronunciation is generally good. The student has a wide vocabulary and adapts his/her interactions to the situation. The student performs well in learning tasks.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Students are highly active participants in language situations and are able to solve complex communicative challenges. The student has a wide and varied vocabulary and is convincing in oral expression. The student's pronunciation is very good. The student is able to use vocabulary and express him/herself fluently in unexpected situations. The student performs the learning tasks excellently.
Location and time
Opetus Zoomissa seuraavasti (3. periodi 2026):
Pe 16.1.2026 klo 14.15 – 16.30
Pe 23.1.2026 klo 14.15 – 16.30
Pe 30.1.2026 klo 14.15 – 16.30
Pe 6.2.2026 klo 14.15 – 16.30
Pe 13.2.2026 klo 14.15 – 16.30
Exam schedules
Opintojakson arviointi perustuu jatkuvaan näyttöön sekä palautettavien harjoitustehtävien arviointiin.
Assessment methods and criteria
Opiskelijan suullista osaamista arvioidaan kurssin aikana jatkuvasti Zoom-harjoituksissa sekä lyhyissä arvioitavaksi palautettavissa äänitteissä. Arviointi perustuu opiskelijan kykyyn käyttää asianmukaista sanastoa ja fraaseja, ylläpitää keskustelua, reagoida tilanteisiin, puhua sujuvasti ja ymmärrettävästi sekä sopeutua erilaisiin työelämätilanteisiin.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Opetus toteutetaan verkon välityksellä reaaliaikaisena ohjattuna lähiopetuksena. Opintojaksolla käytetään vuorovaikutteisia ja toiminnallisia menetelmiä, jotka tukevat suullisen kielitaidon kehittymistä työelämän tilanteissa. Menetelmiin kuuluvat mm.:
• ryhmä- ja parityöskentely reaalitapaamisissa
• ohjattu keskusteluharjoittelu
• simuloidut työelämätilanteet
• sanaston ja fraasien harjoitteleminen monikanavaisesti
• lyhyet suulliset tuotostehtävät.
Learning materials
Opettajan oma materiaali, joka löytyy opintojakson Moodlesta.
Student workload
2 op vastaa 54 h opiskelijan työtä: Zoom-opetusta on 18 h, itsenäistä opiskelua 36 h.
Content scheduling
Opetusta 3. periodissa 2026.
Completion alternatives
-
Practical training and working life cooperation
-
Further information
Esitiedot: lukioruotsi tai vastaavat tiedot.
---
Toteutuksen linjaus tekoälyn käytöstä opiskelussa
Mikäli opiskelija käyttää sallitusti oppimistehtävissään tekoälytyökalu(j)a apunaan, on hänen viitattava käyttämiinsä tekoälyihin ja toimitettava käyttämänsä syötteet (promptit) tehtävävastauksiensa yhteydessä. Mikäli opiskelija esittää tekoälyn tuottamat tulokset ominaan ilman viitteitä, lähteitä ja/tai syötteitä, opettaja voi olla hyväksymättä tuotosta tai vaatia sen tekemistä uudelleen. Opettajalla on oikeus kysyä opiskelijalta, onko hän mahdollisesti käyttänyt tekoälyä oppimistehtävässään.