Design Project 2 (8 cr)
Code: 5B00FB04-3005
General information
- Enrolment period
- 01.12.2024 - 20.01.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 07.01.2025 - 30.04.2025
- Implementation has ended.
- Credits
- 8 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Construction Architect
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Construction Architect
Objectives (course unit)
Students can design a BIM model of a one-family houses of architectonically high quality taking into consideration the environment and legislation as well as local regulations. Students can produce designs for one-family houses.
After completing the course, students know regulations and guidelines concerning one-family houses. Students can select appropriate construction materials and structures for one-family houses and take into consideration the space reservation for building services.
Students learn housing and building design, sizing and furnishing, as well as housing design legislation and local regulations.
Students can design according to room schedule a small scale public building in a design team. They can design using building information model application.
Content (course unit)
Architecture and history of residential and small scale buildings
Construction laws, decrees and regulations
Design drawings.
HPAC and energy solutions as regards architectural design
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Opiskelijalla on vaikeuksia hahmottaa aiheen perusideoita ja sen vuoksi opitun soveltaminen käytännön työhön on hankalaa. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta. Yuotetuissa suunnitelmissa on havaittavissa puutteita.
Aktiivisuus opintojaksolla ja tehtävissä on heikkoa tai tyydyttävää. Opiskelija osaa toimii ryhmässä.
Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta, mutta suunnittelutehtävässä ei ole nähtävissä kehitystä sen ansiosta. Hän ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan. Hän tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Opiskelija hahmottaa ja jäsentää opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Tuotetut suunnitelmat ovat ohjeistuksen mukaiset, selkeät ja ymmärrettävät.
Aktiivisuus opintojaksolla ja tehtävissä on hyvä. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti ja kehittyy saadun ohjauksen ja palautteen perusteella.
Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti. Hän ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan. Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan. Hän tarkastelee ja arvioi asioita sekä omasta että lähiyhteisön näkökulmasta.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa oivaltavasti harjoitustyöhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Tuotetut suunnitelmat ovat ohjeistuksen mukaiset, selkeät ja ymmärrettävät.
Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti ja opiskelija on hyödyntänyt kiitettävällä tavalla siinä saamaansa ohjausta ja palautetta.
Opiskelija käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä. Hän osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, sitoutuneesti, joustavasti ja rakentavasti. Hän tarkastelee ja arvioi itseään sekä sitä yhteisöä tai työkokonaisuutta, jossa omalla ammattialallaan toimii.
Location and time
According to schedule.
Exam schedules
Will be informed if needed
Assessment methods and criteria
Activity during the course. Compulsory 80 % attendance in teaching sessions. Mid- or final critic seminars compulsary. If student is not able to be present he must prove a very important reason for absence.
Self evaluation, teacher's oral evalution ja peer review in critic seminars.
Grade 0 - 5 according to student's skills. Delayed submission or missing mid submissions will lower the grade.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Project based case study.
During the course students compose project work based on previous study project.
Desing competition.
Lectures, project seminars, critic seminars.
Learning materials
Announced during the course
Student workload
The scope of the course is 87 credits. Students' working load is approximately 27 hours per credit.
Content scheduling
Will be informed during the course.
Completion alternatives
No alternative ways
Practical training and working life cooperation
Possible visitor lecturers
International connections
International exchange teachers used if possible
Further information
Prerequisite: courses Basics of Architecture, Basics of Design Work, Design Project 1 and Area Design Project or adequete skills according to teachers estimation
Moodle environment Moodle will be used as material bank
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Student has lot of absences. Poor activity during lessons.
Student cannot figure the main ideas of design work or apply the design knowledge to practice. The entity shows that he has not really entered the course information at all.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Student has lot of absences. Poor activity during lessons.
Student has difficulties in figuring the main ideas of design work and applying the design knowledge to practice. Submissions show the poor design knowledge and lack of earlier learned issues.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Student has only few absences. He has been active and constructive during lessons. Working with assignments goes on consictently. Students figures the main ideas of design work and is able to apply learned issues to practice. He can explain the choices made in a professional way.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Student has been active and constructive during lessons. Students figures the main ideas of design work and is able to apply learned issues to practice in a creative and multiple way. He can explain the choices made in a professional way.