Design Project 2Laajuus (8 cr)
Course unit code: 5B00FB04
General information
- Credits
- 8 cr
Objectives
Students can design a BIM model of a one-family houses of architectonically high quality taking into consideration the environment and legislation as well as local regulations. Students can produce designs for one-family houses.
After completing the course, students know regulations and guidelines concerning one-family houses. Students can select appropriate construction materials and structures for one-family houses and take into consideration the space reservation for building services.
Students learn housing and building design, sizing and furnishing, as well as housing design legislation and local regulations.
Students can design according to room schedule a small scale public building in a design team. They can design using building information model application.
Content
Architecture and history of residential and small scale buildings
Construction laws, decrees and regulations
Design drawings.
HPAC and energy solutions as regards architectural design
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelijalla on vaikeuksia hahmottaa aiheen perusideoita ja sen vuoksi opitun soveltaminen käytännön työhön on hankalaa. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta. Yuotetuissa suunnitelmissa on havaittavissa puutteita.
Aktiivisuus opintojaksolla ja tehtävissä on heikkoa tai tyydyttävää. Opiskelija osaa toimii ryhmässä.
Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta, mutta suunnittelutehtävässä ei ole nähtävissä kehitystä sen ansiosta. Hän ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan. Hän tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija hahmottaa ja jäsentää opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Tuotetut suunnitelmat ovat ohjeistuksen mukaiset, selkeät ja ymmärrettävät.
Aktiivisuus opintojaksolla ja tehtävissä on hyvä. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti ja kehittyy saadun ohjauksen ja palautteen perusteella.
Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti. Hän ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan. Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan. Hän tarkastelee ja arvioi asioita sekä omasta että lähiyhteisön näkökulmasta.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa oivaltavasti harjoitustyöhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Tuotetut suunnitelmat ovat ohjeistuksen mukaiset, selkeät ja ymmärrettävät.
Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti ja opiskelija on hyödyntänyt kiitettävällä tavalla siinä saamaansa ohjausta ja palautetta.
Opiskelija käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä. Hän osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, sitoutuneesti, joustavasti ja rakentavasti. Hän tarkastelee ja arvioi itseään sekä sitä yhteisöä tai työkokonaisuutta, jossa omalla ammattialallaan toimii.