Swedish for Entrepreneurs (2 cr)
Code: 3H00HC33-3001
General information
- Enrolment period
- 02.12.2024 - 12.01.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 07.01.2025 - 05.03.2025
- Implementation has ended.
- Credits
- 2 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- TAMK Languages and Communication
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Bachelor's Degree Programme in International Business
- Degree Programme in Business Administration
- Teachers
- Salla Nieminen
- Person in charge
- Salla Nieminen
- Groups
-
24ENTREEntrepreneurship and Team Leadership, syksy 2024
- Tags
- CONTACT
- Course
- 3H00HC33
Objectives (course unit)
The aim of the course is to deepen the student's oral and written communication skills in Swedish related to entrepreneurship and business economics.
On completion of the course, the student will
- can use specialised vocabulary related to entrepreneurship and business in oral and written form
- be able to present a company, its products and services
- be able to analyse and present key financial figures relating to the economy of a company
- be able to consult financial news and other texts presenting business activities.
Content (course unit)
The content of the course is as follows:
- business idea, business plan, starting a business
- business idea, business creation, business start-up, business presentation.
- Entrepreneurship, SWOT
- business finance and key figures (accounting, financial statements)
- Presentation of products and services to be sold
- familiarisation with financial news
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student has difficulty in participating in oral and/or written interaction because of his/her limited basic vocabulary. The student's use of terminology in the field is imprecise, grammar and spelling are inaccurate. The student needs additional guidance and support in different interaction situations. The student will complete the learning tasks with a pass mark.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student is active and able to communicate relatively well in a variety of interactions, although there may be some individual ambiguities. The student uses a wide range of vocabulary in the field, but there are some grammatical, word choice and spelling deficiencies. The student performs well in the learning tasks.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student communicates effectively and professionally. The student can use the specialised vocabulary of the field correctly in different language situations, with almost flawless grammar and spelling. The student supports and advises other members of his/her team in their learning. The student is motivated and excels in the learning tasks.
Location and time
Opetusta 3. periodissa kevätlukukaudella 2025. Tilat ilmoitetaan erikseen.
Exam schedules
Arviointi perustuu kurssiin sisältyvän projektiviikkoon osallistumiseen ja raportointiin sekä muihin palautettaviin tehtäviin. Kurssin tehtävien palautusaikataulusta lisää infoa lähiopetuksessa.
Assessment methods and criteria
Arviointi perustuu kurssiin sisältyvän projektiviikkoon osallistumiseen ja raportointiin sekä muihin palautettaviin tehtäviin. Kurssin tehtävien palautusaikataulusta lisää infoa lähiopetuksessa.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Lähiopetus, yhteistoiminnallinen oppiminen, harjoitukset ja palautettavat tehtävät itsenäisesti ja tiimeissä, itsenäinen opiskelu sekä osallistuminen projektiviikkoon.
Learning materials
Kirja: Hanska Sari, Keränen Marit, Lehtoviita Kirsi, Pirttilä Mia: Gå med vinst! Affärssvenska för högskolor (Edita). HUOM! 4. uudistettu painos 2022 ja opettajan materiaali Moodlessa.
Student workload
Kurssi koostuu seuraavista osa-alueista:
- lähiopetus
- osallistuminen projektiviikkoon sekä sen raportoinri (ohjeet erikseen)
- muut palautettavat tehtävät
Content scheduling
Projektiviikko toteutetaan viikolla 7/2025. Muusta aikataulusta tiedotetaan lähiopetuksessa.
Completion alternatives
-
Practical training and working life cooperation
-
International connections
-
Further information
Toteutuksen linjaus tekoälyn käytöstä opiskelussa
Mikäli opiskelija käyttää sallitusti oppimistehtävissään tekoälytyökalu(j)a apunaan, on hänen viitattava käyttämiinsä tekoälyihin ja toimitettava käyttämänsä syötteet (promptit) tehtävävastauksiensa yhteydessä. Mikäli opiskelija esittää tekoälyn tuottamat tulokset ominaan ilman viitteitä, lähteitä ja/tai syötteitä, opettaja voi olla hyväksymättä tuotosta tai vaatia sen tekemistä uudelleen. Opettajalla on oikeus kysyä opiskelijalta, onko hän mahdollisesti käyttänyt tekoälyä oppimistehtävässään.