Pedagogical Expert in Mental Well-being (5 cr)
Code: 1L00HA87-3001
General information
- Enrolment period
- 26.03.2024 - 31.05.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.05.2024 - 31.08.2024
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- Professional Teacher Education
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Professional Teacher Education
- Teachers
- Kirsi Purhonen
- Kosti Nivalainen
- Jukka Kemppi
- Nina Eskola-Salin
- Person in charge
- Kirsi Purhonen
- Course
- 1L00HA87
Objectives (course unit)
The student recognises the factors threatening and supporting mental well-being in education.
The student improves their mental well-being skills in both individual and group based teaching and guidance situations in collaboration with the working life and other interest groups of the educational institution.
The student takes care of their own mental well-being and recognises its significance in teaching and guidance.
Content (course unit)
Recognising mental well-being
Supporting mental well-being as a teacher
Supporting mental well-being as an instructor
Progressing onto the working life with good mental health
Working life coaching of mental well-being
Improving one’s own mental well-being
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
The student needs to participate in online work and complete the necessary tasks related to the course to successfully complete it.
Location and time
Studying takes place independently online. The course ends on 31 July 2024, which is the final deadline for all the assignments.
Assessment methods and criteria
The student needs to participate in online work and complete the necessary tasks related to the course to successfully complete it.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
The course is carried out entirely online. The course includes independent study, discussing books in groups, and participation in joint online discussions. The Moodle learning environment is used. The students prepare an infographic from the different course themes describing the pedagogical competence required for taking into account mental well-being.
Learning materials
All learning material is available in Moodle.
Student workload
The scope of the course is 5 credits. One credit corresponds to 27 hours of work.
Content scheduling
* Mielen hyvinvoinnin tunnistaja
Opiskelija tunnistaa mielen hyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä ja tiedostaa mielen hyvinvoinnin merkityksen opettajan työssä.
* Mielen hyvinvointia vahvistava opettaja
Opiskelija osaa hyödyntää mielen hyvinvointia tukevia menetelmiä, jotka mahdollistavat opiskelijan itsetuntemuksen, vuorovaikutus- ja tunnetaitojen kehittymisen sekä mielen hyvinvoinnin vahvistumisen.
* Mielen hyvinvointia tukeva yksilöohjaaja
Opiskelija tuntee mielen hyvinvointia edistäviä ohjausmenetelmiä ja soveltaa niitä yksilöohjauksessaan.
*Hyvällä mielellä työelämään saattaja
Opiskelija osaa vahvistaa ohjattavan työelämätaitoja mielen hyvinvoinnin näkökulmasta valmentaessaan häntä työelämään.
*Hyvän mielen työelämävalmentaja
Opiskelija osaa perehdyttää työelämän toimijoita teemoissa, jotka liittyvät mielen hyvinvoinnin merkitykseen ja tukemiseen työyhteisössä.
*Oman mielen hyvinvoinnin vahvistaja
Opiskelija osaa huomioida myös oman mielen hyvinvointinsa ja siitä huolehtimisen osana opetus- ja ohjaustyötä.
Completion alternatives
The student can do the contents of the course either as learning assignments or as competence marks.