Teacher Training 3 (5 cr)
Code: 2X00EU05-3004
General information
- Enrolment period
- 15.03.2024 - 31.10.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 16.09.2024 - 09.05.2025
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- RDI portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Music
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 1 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Culture and Arts, Music
- Teachers
- Yksilöopetus Musiikki
- Jussi-Pekka Nuto
- Teemu Salmi
- Roope Mäenpää
- Petri Antikainen
- Jari Salmela
- Tiina Kaukinen
- Janne Malinen
- Dimas Ruiz Santos
- Harri Lehtinen
- Pekka Ahonen
- Person in charge
- Mari Leppävuori
- Tags
- CONTACT
- Course
- 2X00EU05
Objectives (course unit)
Students strengthen their skills in the music instruction duties of various stages and with learners of different ages. They obtain a wider range of knowledge of the various materials and tools of music instruction. They are capable of choosing the most appropriate and creative methods and give reasons for the choices of methods. They become acquainted with the pedagogy employed in some other area of interest or other instrument and obtain ability to reflect their observations in their own work.
Choral and orchestra conductor:
Students have the pedagogical skills of an artistic director of pre-professional choirs/orchestras. They have skills for working with children’s choirs and youth choirs/youth orchestras. Students are able to plan a long-term curriculum for developing a choir/orchestra.
Content (course unit)
Students assess and futher develop their skills, also learning skills. They teach one advenced Pupil the whole School Year and-take responsibility of the group´s learning and its effort in sharing skills and knowledge. They will follow some other Pedagogy and taking part in pedagogial Discussion
Choral and orchestra conductor:
Working with choral conducting class’s vocal ensemble and the student’s own choir or ensemble. Working with a youth choir/youth orchestra. Observing choirs/orchestras of different levels and age groups. Observing voice and instrument pedagogy or Musical theatre pedagogy.
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Hyväksyttyyn suoritukseen vaaditaan riittävä osallistuminen kaikkiin opintojakson osa-alueisiin ja annettujen tehtävien suorittaminen sovitussa aikataulussa. Hylätyssä suorituksessa opiskelijan on täydennettävä osaamistaan vielä jossakin osa-alueessa ohjaavan opettajan määrittelemällä tavalla.
Location and time
TAMKin tilat. Online-ratkaisut.
Teoriapedagogiikka (laaja-alainen ja sävellys): Sovitaan erikseen
Assessment methods and criteria
Arvioinnin perusteena toimivat opintojakson osaamistavoitteet. Opintojakson hyväksytysti suorittaminen edellyttää osaamistavoitteiden mukaisen osaamisen osoittamista sovituilla toteutustavoilla.
Opintojakson toteutukseen osallistuvan opiskelijan kohdalla hyväksytty suoritus edellyttää 80 %:n läsnäoloa opetuksessa sekä opettajan määrittelemien tehtävien suorittamista hyväksytysti.
Mikäli opiskelija suorittaa opintojakson osaamisen osoittamisen (AHOT) kautta, hyväksytty suoritus edellyttää opettajan määrittelemien tehtävien suorittamista hyväksytysti.
Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita tai osoittanut osaamistaan sovituilla tavoilla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.
Arviointimenetelminä itsearviointi, vertaisarviointi ja opettajan toteuttama arviointi.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Opetusharjoittelu 3 op
• Opiskelija opettaa itsenäisesti yhtä harjoitusoppilasta / ryhmää koko lukuvuoden ajan.
• Ohjaava opettaja seuraa opetusta 9 x 60min lukuvuoden aikana. Opiskelijan kanssa käydään palautekeskusteluja, ja ohjaava opettaja antaa rakentavaa palautetta jatkoon.
Praktikum 1 op
• Lähiopetus ryhmässä ja itsenäinen työskentely
• Teoriaa ja käytännön harjoituksia
Ohjattu havainnointi 1 op
• Opiskelija seuraa itsenäisesti 20 opetussessiota lukuvuoden aikana, ja kirjaa tiedot havainnoinnin kohteista tätä varten tarkoitettuun lomakkeeseen.
• Opiskelija kirjoittaa erillisten ohjeiden mukaan havainnoistaan raportin ohjaavalle opettajalle.
Learning materials
Musiikin tutkinto-ohjelma, Musiikkipedagogi OPS
Muusta oppimateriaalista sovitaan erikseen.
Student workload
Opintojakson laajuus on 5 op = 135 h (1op = 27h opiskelijan työtä). Opiskelija osallistuu opetukseen ja tekee annetut tehtävät sovituilla toteutustavoilla.
• Instrumenttipedagogit: Opiskelijan itsenäinen opetustyö 26 x 60 min / lukuvuosi.
• Teoriapedagogit: Opetusharjoittelu oppilaitosyhteistyönä.
• Sävellyspedagogit: Opiskelijan itsenäinen opetustyö 24 x 30 min./lukuvuosi.
• Kuoronjohtajat:
• Orkesterinjohtajat: Hyödynnetään pv- periodit (25-40 h/vuosi), kapubändisessiot (n. 30 h/vuosi) sekä harrastajaorkesterin harjoitusperiodit (n. 15 h/vuosi). Opiskelijan työelämän toiminta myös mahdollisesti hyödynnettävä.
Content scheduling
Lukuvuosi.
Completion alternatives
Ei Musiikin tutkinto-ohjelman järjestämiä valinnaisia suoritustapoja.
Mikäli opiskelijalla on jo osaamistavoitteiden mukainen osaaminen, voi siirtyä suoraan osaamisen osoittamiseen (AHOT).
Practical training and working life cooperation
Harjoittelu tapahtuu opintojakson tunneilla ja itsenäisesti. Mahdollisia työelämäyhteistyössä toteutettavia tehtäviä.
Further information
Musiikin tutkinto-opiskelijoilla on etusija tälle opintojaksolle. Opettaja hyväksyy opiskelijat opintojaksolle.
Toteutus järjestetään tarvittaessa englanninkielisenä.
Lisätietoja opintojaksosta:
mari.leppavuori@tuni.fi