Skip to main content

Basics of Business Knowledge (5 cr)

Code: 3H00FP61-3004

General information


Enrolment period
28.03.2024 - 05.04.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.04.2024 - 17.05.2024
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Online learning
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 1000
Degree programmes
Degree Programme in Business Administration
Teachers
Jarmo Pösö
Mika Jokinen
Niina Syrjälä
Petriina Vuorinen
Kati Kouhia-Kuusisto
Person in charge
Kati Kouhia-Kuusisto
Tags
ONLINE
Course
3H00FP61

Objectives (course unit)

Student
-can solve different percentage calculation problems
-has an overview of marketing
-manages the competitive tools of marketing in a changing environment
-has an overview of corporate sales and the skills required in this area
-can describe the sales process in corporate sales
-Know the key concepts of internal accounting
-be able to assess profitability at different levels
-understand how profitability can be influenced

Translated with DeepL.com (free version)

Content (course unit)

How do I use the percentage calculation in different situations?
What are the basic marketing concepts?
What are the competitive tools of marketing?
What is salesmanship and what skills are required of the modern salesperson?
What is the modern sales process in corporate sales?
What are the basic concepts and definitions of economics?
How do you monitor the profitability of a business?

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Students will know the basic concepts covered in the course, be able to use basic methods and solve simple applications similar to the problems discussed.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student masters the basic concepts of the course topics, can apply the course topics to different situations and can justify the solutions.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Students will know the basic concepts covered in the topics and will have a comprehensive understanding of the course topics and their use in solving problems, as well as the ability to analyse and justify logically the solutions chosen.

Location and time

Valintakurssi järjestetään aikavälillä 8.4.2024 klo 8.00 - 17.5.2024 klo 23.59 ja toteutetaan Tampereen ammattikorkeakoulun Moodle verkko-oppimisympäristössä.

Valintakurssi on jaettu aikataulutettuihin osioihin niin, että voit suorittaa valintakurssin myös töiden ohella.

Valintakurssin osioiden aikataulut ovat:
Markkinointi ja myynti 8.4. - 13.5.2024
Matematiikka 8.4 - 22.4..2024
Kannattavuus 22.4. - 6.5.2024
Työkokemus 8.4. - 17.5.2024

Tenttien ajankohdat osioittain:
Matematiikka: 22.4.2024 (klo 08:00-23:59)
Kannattavuus 6.5.2024 (klo 08:00-23:59)
Markkinointi ja myynti 13.5.2024 (klo 08:00-23:59)
Työkokemus: Palautus viimeistään 17.5.2024 klo 23:59

Exam schedules

Tenttien ajankohdat osioittain:
Matematiikka: 22.4.2024 (klo 08:00-23:59)
Kannattavuus 6.5.2024 (klo 08:00-23:59)
Markkinointi ja myynti 13.5.2024 (klo 08:00-23:59)
TYökokemus: 17.5.2024 (klo 08:00-23:59)

Uusintatentit:
Matematiikka 20.5.2024 (klo 08:00-23:59)
Kannattavuus: 21.5.2024 (klo 08:00-23:59)
Markkinointi ja myynti: 22.5.2024 (klo 08:00-23:59)

Assessment methods and criteria

Sinun on osallistuttava valintakurssin matematiikan, kannattavuuden sekä markkinoinnin ja myynnin osioihin, jotta voit saada hyväksytyn suorituksen opintojaksosta. Mikäli jokin näistä osioista jää tekemättä, niin suorituksesi on hylätty.

Arviointimenetelmistä ja arvioinnin perusteista kerrotaan tarkemmin valintakurssin Moodle-alustalla.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Itsenäinen opiskelu verkkomateriaalin ja kirjallisuuden avulla.

Huom! Tämä opintojakso ei sisällä aikataulutettuja luentoja.

Valintakurssi on jaettu aikataulutettuihin osioihin niin, että voit suorittaa valintakurssin myös töiden ohella.

Valintakurssin osioiden aikataulut ovat:
Markkinointi ja myynti 8.4. - 13.5.2024
Matematiikka 8.4 - 22.4..2024
Kannattavuus 22.4. - 6.5.2024
Työkokemus 8.4. - 17.5.2024

Tenttien ajankohdat osioittain:
Matematiikka: 22.4.2024 (klo 08:00-23:59)
Kannattavuus 6.5.2024 (klo 08:00-23:59)
Markkinointi ja myynti 13.5.2024 (klo 08:00-23:59)
Työkokemus: Palautus viimeistään 17.5.2024 klo 23:59

Learning materials

Markkinointi ja myynti:
Seija Bergström & Arja Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi. 2021. (Saatavana myös e-kirjana TAMKin kirjaston kautta). Linkki: https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1kfmqvo/alma9911249583405973

Sirpa Hänti: Oivaltava myyntityö: asiakkaana organisaatio. Edita, 2016. (Saatavana myös e-kirjana TAMKin kirjaston kautta). Linkki: https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1j3mh4m/alma998845024205973

Kannattavuus:
Raija Jormakka, Kaija Koivusalo, Jaana Lappalainen & Mervi Niskanen: Laskentatoimi. Edita, 2015 tai uudempi (Saatavana myös e-kirjana TAMKin kirjaston kautta)

Student workload

5 op = 135h opiskelua.

Content scheduling

Valintakurssin osioiden aikataulut ovat:
Markkinointi ja myynti 8.4. - 13.5.2024
Matematiikka 8.4 - 22.4..2024
Kannattavuus 22.4. - 6.5.2024
Työkokemus 8.4. - 17.5.2024

Completion alternatives

Toteutuksella ei ole valinnaista suoritustapaa.

Practical training and working life cooperation

Toteutukseen ei sisälly työelämäyhteistyötä.

Further information

TÄRKEÄÄ:
Kirjaudu valintakurssin Moodleen heti sen alettua maanantaina 8.4.2024 ja tutustu valintakurssin ohjeistuksiin ja aikatauluihin.

Kirjaa itsellesi kalenteriin tenttien ajankohdat. Huom! Uusintatentin kautta ei voi tulla valituksi eli niiden tulokset eivät siirry opiskelijavalintaan. Voit kuitenkin uusinnan hyväksytyllä arvosanalla saada opintojaksosta hyväksytyn arvosanan ja opintopisteet.

Go back to top of page