Selling and Marketing in the Hospitality Industry 2 (5 cr)
Code: 8T00FW01-3001
General information
- Enrolment period
- 07.06.2024 - 18.10.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 21.10.2024 - 17.12.2024
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Hospitality Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Hospitality Management
Objectives (course unit)
Student:
- is able to design a marketing and sales clock in a multi-channel environment
- be able to evaluate the efficiency of sales and marketing in the service business at the overall level and as part of sustainable development
- identify opportunities for networking and co-offering and their implications for the planning of marketing and sales activities
- takes into account regional attractiveness and international customers as part of building the customer experience from the perspective of sustainable sales and marketing
Content (course unit)
WHAT do networking and co-offering mean in terms of multi-channel sales and marketing in the service business?
WHAT does the marketing and sales year clock mean in the service business?
WHY should a student get excited about perceiving the overall picture of sales and marketing activities, evaluating effectiveness, and achieving sustainability goals?
HOW do sales and marketing activities support the utilization of regional appeal in the service sector and take into account the diverse service expectations of international customers in terms of building the customer experience?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Opiskelija osaa määritellä verkostoitumiseen ja yhteistarjooman rakentamiseen liittyviä käsitteitä.
Opiskelija tunnistaa markkinoinnin ja myynnin tehokkuuden arviointiin sekä vuosikellon rakentamiseen liittyviä käsitteitä.
Opiskelija tuntee alueellisen vetovoiman vaikutuksen markkinoinnissa ja osaa määritellä kansainvälisen asiakaskunnan palveluodotuksia.
Opiskelija suoriutuu annetuista tehtävistä, mutta tarvitsee paljon tukea ja ohjausta.
Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan ja ottaen vastuun vain omasta suoriutumisestaan.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Opiskelija osaa jäsentää verkostoitumisen ja yhteistarjooman rakentamiseen liittyvien käsitteiden välisiä suhteita.
Opiskelija osaa selittää markkinoinnin ja myynnin tehokkuuden arviointiin liittyvät käsitteet osana kestävän kehityksen viitekehystä sekä vuosikellon toimintalogiikan yhdistäen ne palveluliiketoimintaan.
Opiskelija osaa soveltaa alueellisen vetovoiman hyötyjä markkinoinnissa ja tukea kansainvälisen asiakaskunnan palveluodotusten toteutumista.
Opiskelija osaa reflektoida omaa ja muiden työskentelyä.
Opiskelija toimii yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuen tiimin toimintaan kehittäen vuorovaikutustaitojaan.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Opiskelija ymmärtää verkostoitumisen ja yhteistarjooman rakentamisen aseman osana palveluliiketoiminnan kokonaisuuksia.
Opiskelija tunnistaa markkinoinnin ja myynnin tehokkuuden arvioinnin sekä vuosikellon toimintalogiikan välisiä suhteita.
Opiskelija osaa analysoida ja vertailla alueellisen vetovoiman mahdollistamia vaihtoehtoja palvelutoiminnan myynti- ja markkinointitoiminnoissa kestävän kehityksen mukaisesti.
Opiskelija osaa arvioida ja käyttää sopivimpia toimintatapoja kansainvälisen asiakaskunnan palveluodotusten täyttämisessä.
Opiskelija toimii yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti kehittäen omaa, tiimin ja sidosryhmien vuorovaikutusta.
Location and time
TAMK
zoom- tai muu ympäristö
Exam schedules
varsinainen tentti ti 10.12.24 klo 12.30-15
1. uusintatentti ma 16.12.24 klo 9-11.30
2. uusintatentti, sovitaan myöhemmin
Assessment methods and criteria
-tenttiarviointi (pisteet tehtävistä -> T, H, K) - yksilötyö 30 %:n painostus arvioinnissa
-itse- ja vertaisarviointi harjoituksista ja harjoitustyöstä (tiimityötä)-10 % painotus arvioinnissa
-harjoitustyö markkinoinnin sisällön suunnittelusta (tiimityötä) - 30 % painotus arvioinnissa
-portfolio myyntityöstä - 30 % painotus arvioinnista
Kurssin arvointikriteerit ja tehtäväkohtaiset arviointikohteet ja kriteerit moodlessa.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
-luennot ja luentoihin liittyvä tentti (esseekysymykset ja tentti tehdään TAMKIlla lähikerralla)
-harjoitukset ->portfolio
-harjoitustyö ->kirjallinen ja esitys
-itse- ja vertaisarviointi
Learning materials
-kurssilla moodlessa oleva materiaali ja/tai moodlessa esitetty materiaali
Student workload
1 op vastaa opiskelijan 27 tunnin työtä keskimäärin riippuen opiskelijan omista tavoitteista, aiemmasta kokemuksesta
-jakaantuu: noin 50 % kontaktia (luentoja, harjoituksia ym. kontaktiopiskelua), noin 50 % itsenäistä työskentelyä tai tiimeissä työskentelyä (kuten harjoitustyön tekemistä, tentteihin yms. valmistautumista)
Content scheduling
Kurssi toteutuu viikoilla 43-50 maanantaiaamupäivisin klo 9-11.30 (poikkeuksia aamun aloituksiin - klo 8.15 tai 8.30) ja pääosin tiistai-iltapäivisin klo 12.30-15 (poikkeuksena: ti 22.10. klo 11.30-14: ti 5.11. klo 8.15-11.15; ti 19.11. klo 8.15-11.15)
moodlessa on tarkempi aikataulu ja se avataan ennen kurssin aloitusta.
Kurssilla on pääasiassa yhteisiä luentoja ja harjoituksia TAMKilla lähiopetuksena tapahtuvina, lisäksi voi olla joskus etäyhteydellä mm. ohjauksia ja myös luentoja.
Further information
Kurssi alkaa ma 21.10.24 kl 8.30 tilassa B5-20.