Skip to main content

Client Work Methods I (5 cr)

Code: 7S00EL50-3014

General information


Enrolment period
01.12.2023 - 31.01.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2024 - 31.07.2024
Implementation has ended.
Credits
5 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Minna Putous
Tuija Landström
Person in charge
Tuija Landström
Course
7S00EL50

Objectives (course unit)

- knows the process of dialogic encounter and how to promote it at different stages of the process
- knows the main theoretical basics of supervision work
- is able to plan and carry out guidance work in a purposeful manner applying the principles of dialogue in different guidance situations with individuals and groups
- understand the importance of information management and recording in customer work
- get an idea of ​​the potential of digital services in social work

Content (course unit)

- own communication and persistence
- resource and solution oriented work
- basics of group dynamics from the point of view of steering
- meeting and supporting a customer in crisis
- service-driven approach
- early intervention
- recording
- digital services

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

- can identify and define basic concepts. Knowledge is descriptive and determinative.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

- structure the relationship between key concepts and phenomena
- can apply concepts and theory in a structured way
- reflect on their own experience and learning in relation to the objectives of the course

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

- understand horizontal entities and the relationships between them
- combine and analyze information in a professional context
- demonstrates sound and developing competence in one's own thinking and in the social field

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Rejected (0)
Knowledge objectives are not or only partially achieved. Content management is inconsistent and incomplete and / or incorrect. The relationship to knowledge is borrowing.

Exam schedules

3.4. klo 8.30-12 Ryhmätentti moodlessa

8.5. klo 8.15 - 09.00 Tenttipalaute (kaikki)

Assessment methods and criteria

- Läsnäolokerrat pakollisia (Hyväksytty/Hylätty)
- Ryhmätentti (0-5)

Assessment scale

0-5

Teaching methods

- Luennot, alustukset
- flipped learning
- harjoitukset
- videointi
- yhteistoiminnallinen oppiminen, ryhmätyöskentely
- reflektointi
- Kirjallisuuteen perehtyminen

Learning materials

Ryhmätenttiin:
-Mönkkönen K. 2018. Vuorovaikutus asiakastyössä. Asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla. Gaudeamus.Tallinna. (HUOM! Tenttiin eivät tule luvut 7-8)
- Näkki P. & Sayed T. 2015. Asiakastyön menetelmiä sosiaalialalla. Edita Publishing (Oy)

Student workload

135 tuntia
Lähiopetuskerrat = 29 tuntia
Ennakkotehtävät (flipped learning) = 16h
Tenttikirjallisuus = 90 tuntia

Content scheduling

18.1. klo 12.30-15.45
Kaikki: Opintojakson aloitusinfo (Minna Putous, Tuija Landström) + Asiakastyö sosiaalialan kontekstissa

22.1. klo 8.30-11.45
Ryhmä 2: Ryhmädynamiikka ryhmänohjauksen näkökulmasta (Tuija)
Ryhmä 1: Yhteistyösuhteen luominen (aktiivinen kuuntelu) (Minna)

25.1. klo 8.30-11.45
R2: Yhteistyösuhteen luominen, aktiivinen kuuntelu (Minna)
R1: Ryhmädynamiikka ryhmänohjauksen näkökulmasta (Tuija)

7.3. klo 8.30-11.45
Kaikki:Voimavarasuuntautunut ja motivoiva työskentely (Minna) & Palveluohjauksellinen työote (Tuija)

2.4. klo 8.30-11.45
R1: Kriisissä olevan ihmisen kohtaaminen (Tuija)
R2: Oma hyvinvointi ja tunnetaidot (Minna)
2.4. klo 12.30-15.45.
R1: Oma hyvinvointi ja tunnetaidot (Minna)
R2: Kriisissä olevan ihmisen kohtaaminen (Tuija)

3.4. klo 8.30-12.00 Ryhmätentti Moodlessa

8.5. klo 8.15-9.00
Kaikki: Tenttipalaute ja 9-12 Verkossa tehtävä työ

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

TAMKin yhteinen arviointikehikko löytyy Moodle-ivuilta

Go back to top of page