Client Work Methods I (5 cr)
Code: 7S00EL50-3014
General information
- Enrolment period
- 01.12.2023 - 31.01.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2024 - 31.07.2024
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
Objectives (course unit)
- knows the process of dialogic encounter and how to promote it at different stages of the process
- knows the main theoretical basics of supervision work
- is able to plan and carry out guidance work in a purposeful manner applying the principles of dialogue in different guidance situations with individuals and groups
- understand the importance of information management and recording in customer work
- get an idea of the potential of digital services in social work
Content (course unit)
- own communication and persistence
- resource and solution oriented work
- basics of group dynamics from the point of view of steering
- meeting and supporting a customer in crisis
- service-driven approach
- early intervention
- recording
- digital services
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
- can identify and define basic concepts. Knowledge is descriptive and determinative.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
- structure the relationship between key concepts and phenomena
- can apply concepts and theory in a structured way
- reflect on their own experience and learning in relation to the objectives of the course
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
- understand horizontal entities and the relationships between them
- combine and analyze information in a professional context
- demonstrates sound and developing competence in one's own thinking and in the social field
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Rejected (0)
Knowledge objectives are not or only partially achieved. Content management is inconsistent and incomplete and / or incorrect. The relationship to knowledge is borrowing.
Exam schedules
3.4. klo 8.30-12 Ryhmätentti moodlessa
8.5. klo 8.15 - 09.00 Tenttipalaute (kaikki)
Assessment methods and criteria
- Läsnäolokerrat pakollisia (Hyväksytty/Hylätty)
- Ryhmätentti (0-5)
Assessment scale
0-5
Teaching methods
- Luennot, alustukset
- flipped learning
- harjoitukset
- videointi
- yhteistoiminnallinen oppiminen, ryhmätyöskentely
- reflektointi
- Kirjallisuuteen perehtyminen
Learning materials
Ryhmätenttiin:
-Mönkkönen K. 2018. Vuorovaikutus asiakastyössä. Asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla. Gaudeamus.Tallinna. (HUOM! Tenttiin eivät tule luvut 7-8)
- Näkki P. & Sayed T. 2015. Asiakastyön menetelmiä sosiaalialalla. Edita Publishing (Oy)
Student workload
135 tuntia
Lähiopetuskerrat = 29 tuntia
Ennakkotehtävät (flipped learning) = 16h
Tenttikirjallisuus = 90 tuntia
Content scheduling
18.1. klo 12.30-15.45
Kaikki: Opintojakson aloitusinfo (Minna Putous, Tuija Landström) + Asiakastyö sosiaalialan kontekstissa
22.1. klo 8.30-11.45
Ryhmä 2: Ryhmädynamiikka ryhmänohjauksen näkökulmasta (Tuija)
Ryhmä 1: Yhteistyösuhteen luominen (aktiivinen kuuntelu) (Minna)
25.1. klo 8.30-11.45
R2: Yhteistyösuhteen luominen, aktiivinen kuuntelu (Minna)
R1: Ryhmädynamiikka ryhmänohjauksen näkökulmasta (Tuija)
7.3. klo 8.30-11.45
Kaikki:Voimavarasuuntautunut ja motivoiva työskentely (Minna) & Palveluohjauksellinen työote (Tuija)
2.4. klo 8.30-11.45
R1: Kriisissä olevan ihmisen kohtaaminen (Tuija)
R2: Oma hyvinvointi ja tunnetaidot (Minna)
2.4. klo 12.30-15.45.
R1: Oma hyvinvointi ja tunnetaidot (Minna)
R2: Kriisissä olevan ihmisen kohtaaminen (Tuija)
3.4. klo 8.30-12.00 Ryhmätentti Moodlessa
8.5. klo 8.15-9.00
Kaikki: Tenttipalaute ja 9-12 Verkossa tehtävä työ
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
TAMKin yhteinen arviointikehikko löytyy Moodle-ivuilta