Master's Thesis Design (5 cr)
Code: NY00FJ81-3049
General information
- Enrolment period
- 02.12.2023 - 15.01.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2024 - 31.07.2024
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- RDI portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- MD in Health Promotion
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Health Promotion
- Teachers
- Mari Laaksonen
- Minna Törnävä
- Mirva Kolonen
- Elisa Airikkala
- Taina Peltonen
- Arja Halkoaho
- Person in charge
- Mari Laaksonen
- Tags
- BLENDED
- Course
- NY00FJ81
Objectives (course unit)
1. Thesis Planning (gates 1-3), 5 cr
Goals and contents
- being able to select and delimit a topic for a working life based thesis, which supports the student’s own learning, and to write a thesis plan according to TAMK’s thesis instructions
- being able to use national and international sources and adhere to copyrights in planning the thesis,
- being able to choose the proper data collection and analysis methods, to consider the matters regarding data protection as well as the ethical principles of the field in question.
Content (course unit)
Implementation parts
- idea paper, data search, preliminary literature review
- thesis plan
- thesis contract/permission
- peer review
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Assessment criteria can be found from TAMK's web pages: https://intra.tuni.fi/en/handbook?page=3104. In the thesis guide there is seperate master's thesis assessment criteria. During the process 'Thesis plan' is assessed as failed/passed. In the end of the thesis process failed/passed is turned to a general rating.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Assessment criteria can be found from TAMK's web pages: https://intra.tuni.fi/en/handbook?page=3104. In the thesis guide there is seperate master's thesis assessment criteria. During the process 'Thesis plan' is assessed as failed/passed. In the end of the thesis process failed/passed is turned to a general rating.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Assessment criteria can be found from TAMK's web pages: https://intra.tuni.fi/en/handbook?page=3104. In the thesis guide there is seperate master's thesis assessment criteria. During the process 'Thesis plan' is assessed as failed/passed. In the end of the thesis process failed/passed is turned to a general rating.
Location and time
Ilmoitetaan erikseen
Exam schedules
- Ideapaperi esittäminen seminaarissa
- tiedonhakutehtävä, alustava kirjallisuuskatsaus
- tietosuoja-ajokortti
- opinnäytetyösuunnitelman esitys tutkimusseminaarissa
- opinnäytetyösopimus / -lupa kohdeorganisaatiolle
- toisen työn vertaisarviointi jokaisessa tutkimusseminaarissa
Assessment methods and criteria
Osallistuminen tiedonhaun opetukseen, ideaseminaariin ja suunnitelmaseminaariin. Opinnäytetyösuunnitelman laatiminen ja esittäminen, sekä vertaisarvioijana toimiminen. Kurssista saa opintopisteet, kun opiskelija on suorittanut hyväksytysti tiedonhaun ja tietosuoja-ajokoritin sekä tutkimuslupa on hyväksytty.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Yksilö- ja ryhmäohjaus, tutkimusseminaarit, itsenäinen työskentely, parityöskentely
Learning materials
Opiskelijan oman opinnäytetyön ilmiöön liittyvä kansallinen ja kv-kirjallisuus sekä menetelmäkirjallisuus.
Esimerkkejä menetelmäkirjallisuudesta:
Aaltola & Valli 2010. Ikkunoita tutkimusmetodeihin I ja II
Elomaa & Mikkola 2008. Näytön jäljillä. Tiedonhaku näyttöön perustuvassa hoitotyössä.
Eskola J. & Suoranta, J. 2008. Johdatus laadulliseen tutkimukseen.
Hirsjärvi, Remes & Sajavaara uusin painos. Tutki ja kirjoita.
Nummenmaa L. 2004. Käyttäytymistieteiden tilastolliset menetelmät. Helsinki : Tammi.
Ronkainen, Pehkonen, Lindblom-Ylänne & Paavilainen 2011. Tutkimuksen voimasanat.
Tuomi 2008. Tutki ja lue. Johdatus tieteellisen tekstin ymmärtämiseen.
Tuomi, Jouni & Sarajärvi, Anneli 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi
Vilkka, H. 2017. Tutki ja kehitä. PS-kustannus.
Laadullisen tutkimuksen verkkokäsikirja. 2021. https://www.fsd.tuni.fi/fi/palvelut/menetelmaopetus/kvali/
Määrällisen tutkimuksen verkkokäsikirja. 2021. https://www.fsd.tuni.fi/fi/palvelut/menetelmaopetus/kvanti/
Kirjastosta löytyviä kv-lähteitä:
Creswell, John 2014. Research design : qualitative, quantitative, and mixed methods approaches
Flick, Uwe 2014. An introduction to qualitative research
Green, Judith 2018. Qualitative Methods for Health Research.
Klenke, Karin, Martin, Suzanne & Wallace, J. Randall 2016. Qualitative research in the study of leadership.
Silverman, David 2016. Qualitative research.
Student workload
5 op = 135 h
Ideaseminaari 4 h, tutkimussuunnitelmaseminaari 8 h
Ohjauskeskustelut n. 5 h
Itsenäinen työskentely 118 h
Practical training and working life cooperation
Opinnäytetyö toteutuu hankeyhteistyönä erillisten hankkeiden tai työelämän kanssa.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- ei ole suorittanut tiedonhaun osiota hyväksytysti
- ei ole suorittanut tietosuoja-ajokorttia
- ei ole esittänyt hyväksyttävää tutkimussuunnitelmaa
- ei ole toiminut vertaisarvioijana
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on esittänyt hyväksyttävän opinnäytetyön idean, hyväksyttävän opinnäytetyön suunnitelman, hankkinut tutkimusluvan kohdeorganisaatiosta ja vertaisarvioinut toisen työn.
Opiskelija
-on suorittanut tiedonhaun perusteet ja menetelmät eri tietokannoista
-on suorittanut tietosuoja-ajokortin
- on esittänyt hyväksyttävän tutkimussuunnitelman
- on toiminut vertaisarvioijana