Skip to main content

User-oriented Wellbeing Technology (3 cr)

Code: 7K00FN28-3009

General information


Enrolment period
03.05.2023 - 18.10.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
23.10.2023 - 15.12.2023
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Teachers
Marjo Tienari
Person in charge
Marjo Tienari
Tags
BLENDED
Course
7K00FN28

Objectives (course unit)

The student
- is able to describe and assess the opportunities for well-being and health technology in promoting health
- is able to clarify the needs of different user groups and user experiences for various well-being and health technology solutions;
- knows the methods with which well-being and health technologies are developed for different user groups’ needs
- knows the ethical principles in the user context of well-being and health technologies
- knows and understands the importance of data protection in the user context of well-being and health technologies.

Content (course unit)

- maintaining well-being and promoting health as concepts
- key concepts and contents of well-being and health technologies
- the opportunities for exploiting technologies to maintain well-being and promote health
- main contents and concepts for user-centered design
- methods to identify user needs
- methods for the co-development of need-oriented and user-oriented technologies
- ethics and privacy in the user context of well-being and health technology

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student
- is able to describe and explain the key concepts, contents and methods of well-being and health technologies and user-centred design
- is able to describe the methods for identifying the needs of users and is able to describe the methods for identifying joint development needs for user-oriented technologies and has tried some of them
- does not participate actively in discussion of ethical and data protection issues in the context of wellbeing and health technology.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student
- is able to use the key concepts of well-being and health technologies as well as user-centred design correctly and to choose methods for situations in the development process
- is able to use methods to identify user needs and co-develop technologies
- participates in the discussion of ethical and data protection issues in the context of wellness and health technology.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student
- is able to apply and combine methods to identify user needs and user-oriented technologies in collaboration
- is able to analyse, document and critically assess research results
- is able to participate constructively in the discussion of ethical and data protection issues in the context of well-being and health technology and to explain his/her viewpoints.

Location and time

Orientaatio, Sote Virtual Lab -vierailu ja esitysseminaari Syksyn 2023 lukujärjestyksessä. Nämä tapahtumat läsnäolovelvoitteisia.

Itsenäiset tehtävät kurssin moodlealustalla
MOOC:t Digicampuksella

Exam schedules

Kurssilla ei ole tenttiä, arvosana muodostuu itsenäisten tehtävien ja pienryhmätehtävien yhteisarvosanasta.

Arvioitava pienryhmätehtävä 0-5 : palautus torstai 7.12.23 mennessä. Lähdeviitteet ja lähdeluettelo pakolliset, ilman niitä työ on hylätty.

Itsenäiset tehtävät: palautus torstai 7.12.23 mennessä.

Uusintakoe 1 ja 2 täydentävä essee.

Assessment methods and criteria

Arvioitava pienryhmätehtävä 0-5, suoritusohjeet kurssin moodlealustalla.
Pienryhmätehtävä tulee olla palautettuna 7.12.23 mennessä. Pienryhmätehtävät esitelllään seminaarissa, joka pidetään 11.12.2023.

Itsenäiset tehtävät: suoritusohjeet kurssin moodlealustalla.Tehtävät tulee olla palautettuna 7.12.23 mennessä.

MOOC-kurssit: hyväksytty/hylätty

Puolet arvosanasta muodostuu tehtyjen itsenäisten tehtävien määrän perusteella ja puolet pienryhmätehtävän arvosanan perusteella.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot, itsenäiset- ja ryhmätehtävät, esitysseminaari, Sote Virtual Lab -vierailu.
2 MOOC verkkokurssia: Robosote 2023 ja Kuiluista digiosallisuuteen 2023

Learning materials

Luentomateriaalit, lisämateriaalit Moodlessa

Student workload

Opiskelijan työtä 3 x 27 h eli 81h.

Completion alternatives

-

Practical training and working life cooperation

-

Further information

Orientaatiossa, Sote Virual Lab -vierailulla ja seminaarissa pakollinen läsnäolo.

Toteutussuunnitelma tarkentuu orientaatioon mennessä. Siihen asti muutokset mahdollisia.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei saa tehtäviä tehtyä määräaikaan mennessä. Tehdyt tehtävät ja opiskelijan osaaminen ei noudata vähintään tyydyttävän tason arviointikriteereitä.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- osaa kuvata ja selittää hyvinvointi- ja terveysteknologioiden sekä käyttäjäkeskeisen suunnittelun
keskeiset käsitteet, sisällöt ja menetelmät
- osaa kuvailla menetelmiä käyttäjien tarpeiden selvittämiseksi ja tarve- ja käyttäjälähtöisten
teknologioiden yhteiskehittelyyn ja on kokeillut joitakin näistä
- ei ole aktiivinen keskustelija eettisistä ja tietosuoja-asioista hyvinvointi- ja terveysteknologian
kontekstissa

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- osaa käyttää hyvinvointi- ja terveysteknologioiden sekä käyttäjäkeskeisen suunnittelun keskeisiä
käsitteitä oikein ja valita menetelmiä kehitysprosessin tilanteisiin
- osaa käyttää menetelmiä käyttäjien tarpeiden selvittämisessä ja teknologioiden yhteiskehittelyssä
- osallistuu keskusteluun eettisistä ja tietosuoja-asioista hyvinvointi- ja terveysteknologian
kontekstissa

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- osaa soveltaa ja yhdistää menetelmiä käyttäjien tarpeiden selvittämiseksi ja tarve- ja
käyttäjälähtöisten teknologioiden yhteiskehittelyssä
- osaa analysoida ja dokumentoida sekä arvioida kriittisesti tutkimustuloksia
- osaa rakentavasti osallistua keskusteluun eettisistä ja tietosuoja-asioista hyvinvointi- ja
terveysteknologian kontekstissa ja perustella esittämänsä näkökulmat

Go back to top of page