Software Development Project (15 cr)
Code: 4A00FA66-3003
General information
- Enrolment period
- 23.11.2022 - 06.01.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 09.01.2023 - 19.05.2023
- Implementation has ended.
- Credits
- 15 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business Information Systems
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Information Systems
- Teachers
- Anne-Mari Stenbacka
- Jere Käpyaho
- Person in charge
- Anne-Mari Stenbacka
- Tags
- CONTACT
- Course
- 4A00FA66
Objectives (course unit)
The goal is that after the course the student is able to define the characteristics of the software in accordance with the business requirements as a project work, to design the implementation of the software and to implement it. The goal is for the student to plan a customer project, monitor the progress of the project, manage the changes and evaluate the project. The aim is for the student to carry out the project in a systematic way in view of the objectives and to develop his / her technical expertise in the key areas of the project.
Content (course unit)
The software production process.
Teaching on the subjects required by the objectives of the course and the project to be implemented.
Prerequisites (course unit)
Frontend-kehitys, Backend-kehitys ja Ketterän ICT-projektin hallinta tai näitä opintojaksoja vastaavat tiedot.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student knows how to participate in the project proposal, project plan, software definition, usability plan, software implementation and project final report.
The student is able to make work time monitoring, utilize the project tool and version control in their work.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student demonstrates a special activity focusing on a specific area or areas of the project.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student is active and excellent in many areas of the project, creating a positive atmosphere in the project team and if working with external stakeholders.
Location and time
Kolmannella periodilla kaikille yhteistä viikoittaista lähiopetusta, ryhmäkohtaisia ohjaus- ja asiakastapaamisia sekä aikaan ja paikkaan sitomatonta projektityöskentelyä. Neljännellä periodilla painotus ohjaus- ja asiakastapaamisissa, katselmoinneissa sekä aikaan ja paikkaan sitomattomassa projektityöskentelyssä. Aikaa ja paikkaa saatetaan sovittaa ryhmäkohtaisesti esimerkiksi asiakkaista aiheutuvien rajoitteiden mukaan.
Exam schedules
Ei tenttiä.
Assessment methods and criteria
25% Data-analyysin perusteet: luennot ja harjoitukset, arviointi perustuu tehtäviin (kotitehtävät, esitykset, ohjelmointiharjoitustyöt...)
25 % projektinhallinta, määrittely ja suunnittelu, dokumentointi, henkilökohtainen panostus
25% toteutus: lopputuotteen havainnointi
25 % vertaisarviointi ja asiakaspalaute
Kaikki osiot on suoritettava hyväksytysti.
Opiskelijan työmäärä n. 400 h
Assessment scale
0-5
Teaching methods
1.
– luennot, harjoitukset ja esitelmät aiheina Python-ohjelmoinnin perusteet, Unix-työkalujen peruskäyttö, data-analyysi ja datan käsittely, ohjelmistokehityksen menetelmät, projektitoiminta (tarkemmin kts. Moodle)
2.
– alustuksia ja mahdollisia tehtäviä ohjelmiston määrittelyn ja suunnittelun aiheista, opetuskeskustelut
– projektioppiminen (työelämä)projekteissa: toimeksiannon mukaisen ohjelmiston rakentaminen ketterässä ohjelmistoprojektissa, katselmoinnit 1–2 viikon välein
Learning materials
Materiaalia saatavilla Moodlessa.
Kirjallisuutta:
Laurence Moroney, AI and Machine Learning for Coders
Emmanuel Ameisen, Building Machine Learning Powered Applications
Martin Fowler, UML Distilled
John Ousterhout, A Philosophy of Software Design
Jeroen Janssens, Data Science at the Command Line (2nd Ed)
(sekä muuta kirjallisuutta aiheiden ja tarpeiden mukaan).
Student workload
15 * 27 tuntia. Opiskelijalta odotetaan n. 400 tunnin panostusta.
Tammi-helmikuu: 150 tuntia, tapaamiset viikoittain
Maalis-toukokuu: 250 tuntia, tapaamisia viikoittain tai projektin tarpeen mukaan.
Content scheduling
Tammi-helmikuu:
– Python-ohjelmoinnin perusteet, Unix-työkalujen peruskäyttö
– Data-analyysin perusteet: datan käsittely, mitä ovat konekoneoppimismallit, millaisia ovat lopputuotteet jolla vastataan kysymyksiin datan avulla
– Projektien valinta/hankkiminen, projektiryhmien organisointi, projektiin perehtyminen, aloituspalaverit, määrittelyä ja suunnittelua.
Maalis-toukokuu: iteratiivinen suunnittelu, toteutus, testaus ja käyttöönotto. Toiminta osana projektiryhmää jossakin vaihtoehtoisista projekteista.
Toukokuu: lopputuotteiden viimeistely ja mahdollisesti esittely, asiakaspalautteiden ja vertaispalautteiden kerääminen.
Completion alternatives
AHOT
Practical training and working life cooperation
Projektit ovat mahdollisuuksien mukaan aitoja työelämäprojekteja.
International connections
Ei tällä toteutuksella.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tehtäväpalautuksia (vast.) on hyväksytty alle 50 % (pisteytyksen mukaan) tai opiskelijan työpanos projektityössä on opintojakson laajuuteen nähden riittämätön tai lopputuote ei ole hyväksyttävä.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
ks. Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet