Customer Oriented Audiovisual Product Development (5 cr)
Code: 2E00EW90-3003
General information
- Enrolment period
- 15.07.2023 - 29.09.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 02.10.2023 - 22.12.2023
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- Media
- Campus
- TAMK Mediapolis
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 55
- Degree programmes
- Degree Programme in Media
Objectives (course unit)
Opiskelija tuntee media-alan tuotekehityksen lähtökohdat. Opiskelija tunnistaa av-alan kansainvälisen toiminnan merkityksen. Opiskelija osaa hankkia eri menetelmin taustatietoa projektien tueksi. Hän tunnistaa käyttäjäkeskeisen suunnittelun merkityksen ja osaa hyödyntää käyttäjäkeskeisiä menetelmiä projektien toteuttamisessa. Hän tuntee asiakastutkimuksen ja kohderyhmäanalyysin menetelmiä ja osaa soveltaa niitä.
Content (course unit)
Asiantuntijaluentoja ja työpajatyöskentelyä.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Opiskelija osallistuu lähiopetukseen ja pienryhmätyöskentelyyn passiivisesti tai minimimäärän. Tehtävät on palautettu, mutta aikataulussa pysyminen tai huolellisuus ovat vain tyydyttävällä tasolla. Opiskelija tuntee media-alan tuotekehityksen lähtökohtia. Hän tunnistaa käyttäjäkeskeisen suunnittelun ja kohderyhmäanalyysin perusteet ja osaa ohjattuna soveltaa niiden menetelmiä projektien esituotantoon.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Opiskelija osallistuu lähiopetukseen ja pienryhmätyöskentelyyn aktiivisesti. Hän palauttaa tehtävät aikataulussa ja tehtävät on huolellisesti laadittu. Opiskelija tuntee media-alan tuotekehityksen lähtökohtia. Hän tuntee käyttäjäkeskeisen suunnittelun ja kohderyhmäanalyysin perusteet ja osaa soveltaa niiden käytännön metodeja projektien esituotantoon.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Opiskelija osallistuu lähiopetukseen ja pienryhmätyöskentelyyn aktiivisesti ja koko ryhmää tukien. Hän palauttaa tehtävät aikataulussa ja tehtävät on laadittu huolellisesti ja näkemyksellisesti. Opiskelija tuntee media-alan tuotekehittelyn lähtökohdat ja av-alan kansainvälisen toiminnan merkityksen hyvin. Hän tuntee käyttäjäkeskeisen suunnittelun ja kohderyhmäanalyysin perusteet ja osaa soveltaa niiden käytännön metodeja projektien ideointiin ja esituotantoon.
Location and time
2. periodi Zoomissa
Exam schedules
ei tenttiä
Assessment methods and criteria
Kurssin arvioinnissa sovelletaan TAMKin yleisiä arviointikriteerejä. Kurssin suorittaminen edellyttää sitä, että kaikki kurssitehtävät on tehty hyväksytysti ja arvioinnin muut perusteet toteutuvat vähintäänkin tyydyttävästi. Poissaolokertoja opetuksesta voi olla enintään kaksi opettajan hyväksymästä syystä. Poissaolosta tulee ilmoittaa vastuuopettajalle etukäteen ja opiskelijan tulee korvata kyseinen kerta korvaavalla tehtävällä.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luentoja, ammattilaisvierailijoita, ryhmätyöskentelyä, kurssitehtäviä. Käytetään Moodlea, etätyöskentelyalustoja ja digityökaluja.
Learning materials
opettajalta
Student workload
Opetus ja ohjaus 45 %, itsenäinen työskentely 55 %
Content scheduling
Maanantaisin klo 13-16 kokoontumiskertoja 8 kpl: 2.10., 9.10., 23.10., 30.10., 6.11., 13.11., 20.11., 11.12. Kokoontumiskerrat Zoomissa.
Completion alternatives
Hyväksiluku tai osittainen hyväksiluku aiempien opintojen tai työkokemuksen perusteella on mahdollista soveltuvilta osin, ja mikäli samoilla perusteilla ei ole haettu hyväksilukua jo muuhun opintoon/muihin opintoihin. Edellä mainituissa tapauksissa otetaan yhteyttä sähköpostitse Maaret Salmiseen (etunimi.sukunimi@tuni.fi) ennen toteutuksen aloitusta.
Practical training and working life cooperation
Työelämäyhteistyötä tehdään ammattilaisvierailijoiden yhteydessä
International connections
Mahdolliset KV-yhteydet kytkeytyvät oppimistehtäviin
Further information
AV-alan asiakaslähtöinen tuotekehitys on 3. vuoden pakollisia opintoja. Toteutuksella keskitytään asiakkaan tarpeiden ja käyttäytymisen ymmärtämiseen ja huomioon ottamiseen tuotekehityksessä. Kurssilla harjoitellaan palvelumuotoilun työkalujen käyttöä sekä tehdään harjoituksia. Tarkemmat teemat ilmoitetaan kurssin käynnistyessä.
Maanantaisin klo 13-16 kokoontumiskertoja 8 kpl: 2.10., 9.10., 23.10., 30.10., 6.11., 13.11., 20.11., 11.12. Kokoontumiskerrat Zoomissa.