Skip to main content

Customer Oriented Audiovisual Product Development (5 cr)

Code: 2E00EW90-3003

General information


Enrolment period
15.07.2023 - 29.09.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
02.10.2023 - 22.12.2023
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Online learning
Unit
Media
Campus
TAMK Mediapolis
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 55
Degree programmes
Degree Programme in Media
Teachers
Maaret Salminen
Mika Kylänen
Person in charge
Maaret Salminen
Tags
ONLINE
Course
2E00EW90

Objectives (course unit)

Opiskelija tuntee media-alan tuotekehityksen lähtökohdat. Opiskelija tunnistaa av-alan kansainvälisen toiminnan merkityksen. Opiskelija osaa hankkia eri menetelmin taustatietoa projektien tueksi. Hän tunnistaa käyttäjäkeskeisen suunnittelun merkityksen ja osaa hyödyntää käyttäjäkeskeisiä menetelmiä projektien toteuttamisessa. Hän tuntee asiakastutkimuksen ja kohderyhmäanalyysin menetelmiä ja osaa soveltaa niitä.

Content (course unit)

Asiantuntijaluentoja ja työpajatyöskentelyä.

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Opiskelija osallistuu lähiopetukseen ja pienryhmätyöskentelyyn passiivisesti tai minimimäärän. Tehtävät on palautettu, mutta aikataulussa pysyminen tai huolellisuus ovat vain tyydyttävällä tasolla. Opiskelija tuntee media-alan tuotekehityksen lähtökohtia. Hän tunnistaa käyttäjäkeskeisen suunnittelun ja kohderyhmäanalyysin perusteet ja osaa ohjattuna soveltaa niiden menetelmiä projektien esituotantoon.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Opiskelija osallistuu lähiopetukseen ja pienryhmätyöskentelyyn aktiivisesti. Hän palauttaa tehtävät aikataulussa ja tehtävät on huolellisesti laadittu. Opiskelija tuntee media-alan tuotekehityksen lähtökohtia. Hän tuntee käyttäjäkeskeisen suunnittelun ja kohderyhmäanalyysin perusteet ja osaa soveltaa niiden käytännön metodeja projektien esituotantoon.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Opiskelija osallistuu lähiopetukseen ja pienryhmätyöskentelyyn aktiivisesti ja koko ryhmää tukien. Hän palauttaa tehtävät aikataulussa ja tehtävät on laadittu huolellisesti ja näkemyksellisesti. Opiskelija tuntee media-alan tuotekehittelyn lähtökohdat ja av-alan kansainvälisen toiminnan merkityksen hyvin. Hän tuntee käyttäjäkeskeisen suunnittelun ja kohderyhmäanalyysin perusteet ja osaa soveltaa niiden käytännön metodeja projektien ideointiin ja esituotantoon.

Location and time

2. periodi Zoomissa

Exam schedules

ei tenttiä

Assessment methods and criteria

Kurssin arvioinnissa sovelletaan TAMKin yleisiä arviointikriteerejä. Kurssin suorittaminen edellyttää sitä, että kaikki kurssitehtävät on tehty hyväksytysti ja arvioinnin muut perusteet toteutuvat vähintäänkin tyydyttävästi. Poissaolokertoja opetuksesta voi olla enintään kaksi opettajan hyväksymästä syystä. Poissaolosta tulee ilmoittaa vastuuopettajalle etukäteen ja opiskelijan tulee korvata kyseinen kerta korvaavalla tehtävällä.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luentoja, ammattilaisvierailijoita, ryhmätyöskentelyä, kurssitehtäviä. Käytetään Moodlea, etätyöskentelyalustoja ja digityökaluja.

Learning materials

opettajalta

Student workload

Opetus ja ohjaus 45 %, itsenäinen työskentely 55 %

Content scheduling

Maanantaisin klo 13-16 kokoontumiskertoja 8 kpl: 2.10., 9.10., 23.10., 30.10., 6.11., 13.11., 20.11., 11.12. Kokoontumiskerrat Zoomissa.

Completion alternatives

Hyväksiluku tai osittainen hyväksiluku aiempien opintojen tai työkokemuksen perusteella on mahdollista soveltuvilta osin, ja mikäli samoilla perusteilla ei ole haettu hyväksilukua jo muuhun opintoon/muihin opintoihin. Edellä mainituissa tapauksissa otetaan yhteyttä sähköpostitse Maaret Salmiseen (etunimi.sukunimi@tuni.fi) ennen toteutuksen aloitusta.

Practical training and working life cooperation

Työelämäyhteistyötä tehdään ammattilaisvierailijoiden yhteydessä

International connections

Mahdolliset KV-yhteydet kytkeytyvät oppimistehtäviin

Further information

AV-alan asiakaslähtöinen tuotekehitys on 3. vuoden pakollisia opintoja. Toteutuksella keskitytään asiakkaan tarpeiden ja käyttäytymisen ymmärtämiseen ja huomioon ottamiseen tuotekehityksessä. Kurssilla harjoitellaan palvelumuotoilun työkalujen käyttöä sekä tehdään harjoituksia. Tarkemmat teemat ilmoitetaan kurssin käynnistyessä.

Maanantaisin klo 13-16 kokoontumiskertoja 8 kpl: 2.10., 9.10., 23.10., 30.10., 6.11., 13.11., 20.11., 11.12. Kokoontumiskerrat Zoomissa.

Go back to top of page