Skip to main content

Media Business Models and Financing (5 cr)

Code: 2M00FG43-3003

General information


Enrolment period
19.07.2023 - 14.09.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
18.08.2023 - 22.12.2023
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
2 cr
RDI portion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
MD in Media Production
Campus
TAMK Mediapolis
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 25
Degree programmes
Master's Degree Programme in Media Production
Teachers
Carolina Pajula
Media-ala Virtuaalihenkilö
Ari Koivumäki
Person in charge
Ari Koivumäki
Tags
BLENDED
Course
2M00FG43

Objectives (course unit)

The students are able to develop the business activities and customership of their company in an international environment. They understand the significance of strategic planning in developing business activities. The students are able to market and sell the organisation's products and services to customers and collaboration partners.

Content (course unit)

Business models of media industry. Researching and analyzing business. Planning and creating customership. The strategic, tactical and operative planning of business.

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Can recognise and define field-related phenomena and basic concepts. Manages the assigned tasks under supervision/assisted.
Knows diverse courses of action but cannot justify his/her choices Recognises his/her interaction skills. Recognises important courses of action in the field. Takes responsibility for his/her own work. Can describe the economic and wellbeing related effects of his/her own work.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Structures relations between field-related phenomena and concepts.Can select the most appropriate course of action from diverse options and justify his/her choice. Applies Makes a plan/plans Limits tasks/problems Solves problems.Can give and receive feedback actively and constructively. Considers and assesses things both from his/her and the close community's viewpoint. Can cooperate responsibly and is ready to develop his/her interaction skills.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Can search for diverse courses of action and solution alternatives, justify his/her choices and try new courses of action. Assesses diverse solution alternatives. Combines solution alternatives creatively or creates new ones.Uses feedback systematically as a professional growth tool in his/her own work and the community. Considers and assesses himself/herself and his/her professional community or task. Can cooperate responsibly, flexibly and constructively. Develops his/her own and the group's interaction. Works responsibly and in a committed manner considering the community and field requirements and needs. Understands the economic and wellbeing related effects of his/her work and can anticipate them in his/her work.

Location and time

Ke 11.10. klo 9–17 Lähiopetus
Opiskelijat laativat välitehtävän.
To 9.11. klo 9-17 Lähiopetus
Opiskelijat laativat kurssityön loppuun ja palauttavat sen. Opiskelija valmistelee oman
seminaariesityksen ja toisen opiskelijan kurssityön opponoinnin.
To 21.12. klo 9–17 Näyttökoe seminaarina

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Opintojakson osaamistavoitteet
- Opiskelija osaa tutkia ja arvioida oman yrityksensä liiketoimintaa.
- Opiskelija ymmärtää strategisen suunnittelun merkityksen liiketoiminnan
kehittämisessä.
- Opiskelija pystyy kehittämään liiketoimintaa, yhteistyökumppanuuksia ja asiakkuuksia.



Opintojakson sisältö
- Liiketoiminnan tutkiminen ja analysoiminen.
- Asiakkuuksien suunnittelu ja hankkiminen.
- Liiketoiminnan strategisen, taktisen ja operatiivisen suunnittelun tasot.
- Strateginen kumppanuus.
- Media-alan liiketoimintamallit.



Liiketoimintastrategiaa käsitellään asiantuntijan ja lähiesimiehen työn ja tehtävien
näkökulmasta, yrittäjyys huomioiden. Media-alan liiketoimintamalleja käsitellään
opiskelijoiden kurssitöiden kautta.

Toteutus

1. Opetuksen suunnittelu ja sovellettavien menetelmien valinta
2. Lähiopetus:
 tavoitteiden mukaiset substanssialustukset, yleisenä näkökulmana
palveluliiketoiminta,
 case-esimerkit,
 sovellettavat analyysimenetelmät ja välitehtävän ohjeistus ja yksilöllinen
kommentointi,
 osallistujien omiin tutkimus- ja kehittämisideoihin perustuvat pienryhmä- ja
yksilötyöskentelyt analyysimenetelmiä hyödyntäen. Työskentelyssä opiskelijat
tuottavat itselleen materiaalia kehittämisideansa jatkojalostamiseen.
3. Näyttökokeen valmistelu ja toteutus seminaarina.
4. Kurssityön yksilöarviointi.

Further information

Language of instruction: Finnish.

Go back to top of page