Statistics (3cr)
Code: 6M00DQ20-3001
General information
- Enrolment period
- 08.02.2020 - 08.03.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 09.03.2020 - 08.05.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Forestry
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Forestry
Objectives (course unit)
The student
- is able to use a computer to calculate basic statistical values
- is able to illustrate statistical data with suitable graphs.
- is able to interpret material using graphs and key values
- knows the basics of regression and correlation.
- is able to calculate the confidence interval of the sample and is able to use it for example hypothesis testing
- can calculate probabilities both theoretically and by computer simulating.
Content (course unit)
The concept of probability, the most common distributions, eg. normal, binomial, t and poisson distribution. Principles of statistical testing, processing of measurement data on a computer and graphical representation of it.
Use and importance of key statistical indicators. Use of regression techniques in modeling and predicting measurements.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student understands the difference between the population and the sample. The student is able to calculate the mean, dispersion and position numbers from the sample. The student is able to design simple experimental designs for statistical research and illustrates the results both graphically and numerically. The student understands the basics of distributions.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
In addition to the before mentioned, the student is able to apply statistical thinking in handling different research settings and measurement sets. The student masters the basics of statistical reasoning when processing different sized samples. The student understands the importance of the results of regression analysis.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
In addition to the before mentioned, the student has a comprehensive understanding of the course topics and their use in problem solving as well as the ability to present and justify logically selected solutions.
Location and time
Opetusajankohdat on kerrottu opiskelijoiden lukujärjestyksissä sekä kurssin Tabula-alustalla
Exam schedules
Kurssin viimeisellä opetuskerralla.
Assessment methods and criteria
Arvosana määräytyy kurssin lopussa pidettävän tentin perusteella (2/3), sekä lähiopetuskertojen tehtävillä. Läpipääsyraja 40 % tentin ja tehtävien maksimipistemäärästä.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
- etäopetus
- tunneilla tehtävät harjoitukset
- kotitehtävät
- tentti
Learning materials
Tabulassa julkaistava materiaali, sekä sieltä löytyvät opetuslinkit. Kurssin aikana opiskelijan tekemät tehtävät.
Student workload
Kokonaistuntimäärä 81 h.
Lähiopetus + tentti + Tabulan mukaisesti, loppuosa itsenäistä työskentelyä.
Content scheduling
Kurssin sisältö löytyy jaksotettuna Tabulassa.
Completion alternatives
Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja.
Practical training and working life cooperation
-
International connections
-
Further information
-
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei osallistu tenttiin tai ei ole kurssin jälkeen arviointikriteereissä taidoiltaan tyydyttävällä tasolla.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa käyttää opintojaksoon sisältyviä perusasioita ja ratkaista yksinkertaisia sovelluksia, jotka ovat käsiteltyjen tehtävien kaltaisia.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Edellisten lisäksi opiskelija osaa soveltaa opintojakson asioita erilaisiin tilanteisiin ja osaa perustella ratkaisut.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Edellisten lisäksi opiskelijalla on kokonaisvaltainen käsitys opintojakson asioista ja niiden käytöstä ongelmien ratkaisuun sekä taito esittää ja perustella loogisesti valitut ratkaisumenetelmät.
Englanniksi