Communication and Digital Skills (5 cr)
Code: 3H00FE16-3006
General information
- Enrolment period
- 02.06.2023 - 31.07.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 29.08.2023 - 22.10.2023
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
Objectives (course unit)
In connection with this course, communication and IT skills and the management of the most common office software are practiced.
The student is able to
- communicate in the business world in writing and orally, and prepare reports and texts of different types
- apply IT skills in exercises, reports, calculations and presentations
- write an essay and report in accordance with the instruction
- give oral expert presentations.
Content (course unit)
What expertise is needed in written and oral communications in business?
How can IT skills and software skills be applied to exercises, reports, calculations and presentations?
How do I write an essay and report using a template?
How do I communicate to your target?
How do I take copyright into account in communication?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student knows some of the topics discussed, there are shortcomings in the use of the source material or the sources are superficial. You could have more of your own reflection at work. He knows some of the applications used and there is room for improvement in following the instructions and schedules. Cooperation with other students could be made more effective.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The students master the topics well, know how to use valid source material and utilise their own thinking. He knows most of the applications used well and is able to follow the instructions and schedules given. He is teamworkable and cooperative.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The students master the topics handled excellently, know how to use valid source material and utilise their own thinking. He has excellent control over the applications used and is able to follow the instructions and schedules given. He is teamwork-skilled and also knows how to support students.
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
The student has not demonstrated his/her competence as demonstrated by the objectives of the course.
Location and time
Aloituswebinaari
Välitsekkaus
Päätöswebinaari
Exam schedules
Viestinnän osuudessa ei ole tenttiä, arviointi perustuu kirjallisiin ja suullisiin tehtäviin.
Assessment methods and criteria
Viestinnän osuudessa arviointi perustuu kirjallisiin ja suullisiin tehtäviin sekä aktiiviseen työskentelyyn yksin ja parin kanssa.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Itsenäinen verkko-opiskelu, yksilö- ja parityöt.
Learning materials
Opettajien laatima materiaali, jaetaan Moodlessa.
Student workload
5 opintopistettä vastaa 135 h opiskelijan työtä
Content scheduling
1 opintopistettä toimisto-ohjelmia
4 opintopistettä suullista ja kirjallista viestintää
Completion alternatives
Vaihtoehtoisia suoritustapoja ei ole.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei ole palauttanut hyväksyttyä raporttia tai pitänyt suullista esitystä. Opiskelija ei tunne tai osaa käyttää TAMKin Kirjallisen raportoinnin ohjetta ja/tai raporttipohjaa. Kielessä on merkittäviä puutteita, jotka haittaavat luettavuutta ja ymmärrettävyyttä.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija viestii ymmärrettävästi ja asiatyylisesti jäljitellen malleja ja ohjeita. Opiskelija löytää lähteitä, joskin niiden käyttö ja referointi on vähäistä ja ohjeiden vastaista. Väitteiden perusteleminen puuttuu kokonaan tai on vaatimatonta. Tekstin rakentaminen on hapuilevaa, ja kielen muoto- ja tyyliseikoissa on huomautettavaa. Opiskelija kykenee pitämään puhe-esityksensä visuaalisen havainnollistuksen kera asiallisesti, joskin sen kestossa, rakenteessa tai äänenkäytössä on paljonkin huomautettavaa.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija viestii esityksissään jäsentyneesti ja havainnollisesti. Esitetyt näkemykset on perusteltu, ja lähteet valittu tarkoituksenmukaisesti, lähteet on merkitty ohjeistuksen mukaisesti. Referointi niveltyy luontevasti muuhun tekstiin. Olennainen tieto välittyy selkeästi, ja tekstit ovat melko virheettömiä. Opiskelijan puhe-esitys on vastaanottajat ja tilanteen huomioiva ja rakenteeltaan toimiva. Puheensa aikana opiskelija pitää katsekontaktin yleisöön/kameraan ja puhuu omin sanoin. Opiskelijan sanaton viestintä on luontevaa.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija viestii esityksissään vakuuttavasti perustellen näkemyksensä monipuolisesti. Hän käyttää lähteitä arvioivasti ja kommentoiden. Laadittujen tekstien olennainen tieto on erinomaisesti jäsennelty ja tiivistetty. Tekstin kieli ja tyyli on hallittua, ohjeistusta noudattelevaa ja virheetöntä tai lähes virheetöntä. Opiskelija osaa puhua vakuuttavasti, innostuneesti ja vuorovaikutteisesti. Hän esiintyy luontevasti ja asiallisesti onnistuen ylläpitämään kuulijan mielenkiinnon koko esityksen ajan. Hän osaa hyödyntää äänen tehokeinoja.