Training ja Counselling Skills in Working Life (5 cr)
Code: 1L00FY55-3003
General information
- Enrolment period
- 01.08.2024 - 30.09.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 27.09.2024 - 11.12.2024
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- Professional Teacher Education
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Degree programmes
- Professional Teacher Education
- Teachers
- Sirpa Levo-Aaltonen
- Jukka Kemppi
- Outi Rantanen
- Person in charge
- Sirpa Levo-Aaltonen
- Tags
- VIRTUAL
- Course
- 1L00FY55
Objectives (course unit)
During the course, the students deepen their skills as trainers and counselors in working life and develop their skills regarding the contents of the course.
Content (course unit)
Course contents:
- the operating environment of a counselor and trainer
- diversity and social responsibility of those to be counseled
- future working life, working life skills, future meta-skills, identification and development of competences in the workplace
- guidance skills in working life; interaction skills and career guidance
- the capabilities of the trainer in working life; learning and teaching
- competence identity; continuous development of learning and competences
Location and time
Kurssi avoinna: 27.9.2024 - 11.12.2024
Aloitus: aloituswebinaarilla ke 9.10.2024 klo 17:00-19:00 (pakollinen osallistuminen) ja webinaaria edeltää ennakkotehtävä, joka saatavissa 27.9.2024 alkaen. Ennakkotehtävä on palautettava Moodleen viimeistään 7.10.2024.
Opintojaksolle ilmoittautuneet saavat lisätietoa ja zoom-linkkin aloituswebinaariin Moodle-alustalta Uutiset-kohdasta noin 1 viikkoa ennen aloituswebinaaria - tieto tulee Moodlesta myös ilmoittautuneen tuni-sähköpostiin.
Webinaarin jälkeen verkossa kokonaan etänä. Väliwebinaari on to 7.11.2024 klo 17:00-19:00.
Huom. Tehtävien palautus päättyy 8.12.2024 ja Moodle-pohja sulkeutuu 11.12.2024.
Oppimisympäristö: Moodle-verkkoympäristö
Exam schedules
Ei tenttejä.
Evaluation methods and criteria
Itsearviointi, vertaisarviointi sekä opettajan arviointi.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Opintojakso toteutetaan verkossa, Moodle-oppimisalustalla.
Opintojakso käynnistetään ennakkotehtävällä ja verkkowebinaarilla. On tärkeää osallistua aloituswebinaariin verkossa, jotta saa hyvän kokonaiskuvan opintojakson suorittamisesta sekä orientaation kurssin sisältöihin.
Opintojaksolla käytetään itsenäistä työskentelyä annettujen ohjeiden mukaisesti sekä osallistutaan aktiivisesti yhteisölliseen tiedon ja ajatusten vaihtoon. Ajatusten vaihtoon on mahdollisuus väliwebinaarissa. Opintojaksolla sovelletaan vaihtelevia, aktivoivia ja yhteistä oppimista tukevia ratkaisuja.
Kurssi avoinna: 27.9.2024 - 11.12.2024
Aloitus: aloituswebinaarilla ke 9.10.2024 klo 17:00-19:00 (pakollinen osallistuminen) ja webinaaria edeltää ennakkotehtävä, joka saatavissa 27.9.2024 alkaen. Ennakkotehtävä on palautettava Moodleen viimeistään 7.10.2024.
Opintojaksolle ilmoittautuneet saavat lisätietoa ja zoom-linkkin aloituswebinaariin Moodle-alustalta Uutiset-kohdasta noin 1 viikkoa ennen aloituswebinaaria - tieto tulee Moodlesta myös ilmoittautuneen tuni-sähköpostiin.
Webinaarin jälkeen verkossa kokonaan etänä. Väliwebinaari on to 7.11.2024 klo 17:00-19:00.
Huom. Tehtävien palautus päättyy 8.12.2024 ja Moodle-pohja sulkeutuu 11.12.2024.
Oppimisympäristö: Moodle-verkkoympäristö
Learning materials
Moodlessa ilmoitettu materiaali.
Student workload
Opiskelijan kokonaisajankäyttö 5 op * 27h/op = 135 h
Content scheduling
Opiskelijalla on mahdollisuus joustavaan suoritukseen opintojakson suoritusaikana 27.9. - 11.12.2024 - aloituswebinaariin ke 9.10 2024 osallistuminen on tärkeää opintoihin orientoitumisen ja opintojen sujuvuuden näkökulmasta. Väliwebinaari on to 7.11.2024.
Huom. Tehtävien palautus päättyy 8.12.2024 ja Moodle-pohja sulkeutuu 11.12.2024.
Completion alternatives
Osaamisen osoittaminen voidaan huomioida. Opiskelijan tulee osoittaa osaamisensa tämän opintojakson osaamistavoitteissa sovittavan näytön kautta tämän opintojakson vastuuopettajan kanssa.
Prosessi:
* Osaamisen osoittamisesta tulee tehdä alustava kysely vastuuopettajalta kuvaten oma osaaminen suhteessa osaamistavoitteisiin. Alustava kysely lähetetty viimeistään 15.8.2024 sähköpostitse vastuuopettajalle.
* Vastuuopettaja vastaa alustavaan kyselyyn viimeistäään 25.8.2024 (eli hyväksyy prosessiin tai hylkää). Jos opiskelija hyväksytään osaamisen näyttöön, niin opintojakson vastuuopettaja antaa tarkemmat ohjeet viimeistään 25.8.2024.
* HyväHot-hakemus ja osaamisen näyttö HyväHot-hakemuksessa tulee olla tehtynä 25.9.2024 mennessä. Osaamisen näyttöön voi vastuuopettaja pyytää vielä mahdollista täydennystä.
Opintojen hyväksilukua ei ole mahdollista tehdä.
Opintojakso on YAMK-tasoinen.
Practical training and working life cooperation
Opintojakson sisältöön liittyen työelämäyhteistyö on koko ajan esillä jollakin tavalla tehtävissä.
Opintojakso ei sisällä käytännön työharjoittelua.
International connections
Mahdollisesti opiskelijoiden työelämäyhteistyö-ulottuvuuksien kautta voi olla esillä kansainvälisiä näkökulmia.
Further information
YAMK-tasoinen opinto.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Evaluation criteria: Approved or to be completed/rejected
Based on the tasks done, the students demonstrate that they have achieved the objec-tives of the course. After the course the students can:
- describe and explain the operating environments of the counselor and trainer
- describe and understand the diversity of those being counseled and understand social responsibility
- describe and explain future working life, working life readiness, future meta-skills, and competence identification and competence development in the workplace
- describe and explain guidance skills in working life and use them in different interaction situations and career guidance
- describe and explain trainers’ skills in working life and use them to teach and support the learners’ learning
- describe, analyze and evaluate the competence identity, and observe the importance of continuous learning and competence development
- apply all of the mentioned above in their training and counseling activities