Development of Own Work and Organisation (10 cr)
Code: 1L00FO68-3003
General information
- Enrolment period
- 23.05.2023 - 31.07.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 25.05.2023 - 31.07.2024
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Pedagogical Innovations and Culture
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
Objectives (course unit)
After completing the study unit, the student is able to
- identify the areas for improvement in their own competencies and their cooperation organisation in the field of special support
- plan, implement and report on the practices of the organisation, as well as a working process that promotes the implementation of special support
- develop their own role as an expert in special support tasks
- anticipate the future from the perspective of developing special support and the support system
- reflect on their own professional development in a future-oriented manner.
Content (course unit)
During the study unit, we will seek to answer the following questions:
- What are the current development areas in special support in your organisation?
- How are the planning and implementation of development work justified, negotiated on and limited in cooperation with the work community?
- How does the development work promote education that supports inclusion and participation?
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
The student passes the study unit if they have demonstrated competencies described in the learning outcomes. If the student has not achieved the learning outcomes or supplemented their competencies in the manner agreed on, they will fail the study unit. The grounds for the assessment criteria are described in the document ‘Pedagogical principles in professional Special Needs Teacher Education’. The assessment criteria is derived from the learning outcomes presented in the implementation plan for the study unit.
Assessment methods and criteria
Arviointi tehdään kehittämisprojektien esittely- ja arviointitilaisuudessa 15.-16.5.2024.
Lopullisen arvioinnin tekevät TAMKin opettajat.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Opetustapa: CONTACT
Ammatillisen erityisopettajan opintojen käytännön toteutuksen painopiste on toiminnassa, yhteisessä tiedon ja osaamisen rakentumisessa sekä erilaisten vaihtoehtoisten näkökulmien löytymisessä. Ammatillisessa erityisopettajankoulutuksessa painotetaan osallistavaa pedagogiikkaa, opiskelijan omaa aktiivisuutta, tutkivaa oppimista, yhteistä tiedon tuottamista ja arviointia sekä uusien toimintakäytänteiden kehittämistä.
Opintojaksolla toteutetaan kehittämisprojekti.
Learning materials
Erityinen tuki voimavaraksi_Arviointi ammatillisen koulutuksen erityisestä tuesta_Karvi Julkaisut 17:2021
Osallisuus tehdään yhdessä_Karvi Julkaisut 28:2021
Erityisen hyvä tuki ja ohjaus - Oppijan oikeus, opettajan taito
Avointen oppimateriaalien kirjasto https://aoe.fi/#/etusivu
https://hyvinvoivaamis.fi/tyokalut/menetelmapankki
Student workload
Opintojakso käynnistyy 16.-17.8.2023 lähipäivissä.
Opiskelija suunnittelee omaan organisaatioonsa ajankohtaisen kehittämisprojektin erityisen tuen tematiikasta (yhdessä oman mentorinsa kanssa) kiinnostuksensa ja työyhteisönsä kehittämistarpeen pohjalta.
Kehittämisprojektisuunnitelman 1. versio palautus viimeistään 25.10.2023 Moodleen.
Lopullisen suunnitelman tulee olla hyväksyttynä viimeistään 17.11.2023.
Esitykset 15.-16.5.2024.
Opintojaksoon sisältyy myös oman kehittymisen seuranta koko koulutusprosessin ajan ja sen reflektointi.
Esitykset 15.-16.5.2024.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opintojakson arviointi on hyväksytty, kun opettajaopiskelija on osoittanut osaamistavoitteissa kuvatun osaamisen. Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.