Basics of Interdisciplinary Case Management in Social and Health Care (5 cr)
Code: TK00FE97-3003
General information
- Enrolment period
- 23.11.2022 - 20.01.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2023 - 31.07.2023
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Specialisation Education
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Case Management in Social Services and Health Care, Specialisation Education
Objectives (course unit)
Erikoistuja
1. Osaa toimia sosiaali- ja terveysalan arvojen ja eettisten ohjeiden mukaan ja edistää hyvinvointia ja terveyttä sekä sosiaalisten oikeuksien toteutumista asiakas- ja palveluohjauksessa
2. Osaa soveltaa asiakas- ja palveluohjauksen teoriaa ja tutkimustietoa työnsä suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa
3. Hallitsee sosiaaliturvaohjauksen, lainsäädännön ja palvelujärjestelmän edellytykset ja vaatimukset työssään
4. Osaa jäsentää palvelujen tuottamisen lähtökohdat ja arvioida palvelujen soveltuvuutta asiakkaan tarpeisiin
Content (course unit)
- Asiakas- ja palveluohjaus käsitteenä ja teoreettiset lähtökohdat
- Palveluohjausmallit sosiaali- ja terveysalan asiakastyössä: yleinen palveluohjaus, voimavarakeskeinen palveluohjaus ja intensiivinen palveluohjaus
- Asiakas- ja palveluohjaus eri asiakasryhmien kanssa tehtävässä työssä
- Sosiaali- ja terveysalan eettinen osaaminen asiakastyössä
- Asiakas- ja palveluohjausta määrittävä keskeinen lainsäädäntö
- Asiakas- ja palveluohjaus uudistuvissa sosiaali- ja terveydenhuollon palvelurakenteissa
- Asiakas- ja palveluohjaushankkeiden keskeiset tavoitteet, sisällöt, tulokset ja suositukset
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Hyväksytty
Käyttää soveltaen asiakas- ja palveluohjauksen teorioita ja tutkimustietoa. Osoittaa tuntevansa sosiaali- ja terveysalan arvojen ja eettisten ohjeiden käytön asiakas- ja palveluohjauksessa. Näyttää tuntevansa sosiaaliturvaohjauksen, lainsäädännön ja palvelujärjestelmän. Tuntee hyvinvoinnin ja terveyden sekä sosiaalisten oikeuksien edistämisen keinoja asiakas- ja palveluohjauksessa ja käyttää niitä. Näyttää osaavansa jäsentää palvelujen tuottamisen lähtökohtia ja arvioida palvelujen soveltuvuutta asiakkaiden tarpeisiin.
Täydennettävä/hylätty
Yllä olevat tavoitteet eivät toteudu.
Assessment scale
0-5