New Value-based Services (10 cr)
Code: 8T00DQ70-3006
General information
- Enrolment period
- 07.06.2023 - 16.08.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 21.08.2023 - 11.10.2023
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Business and Media
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Hospitality Management
- Teachers
- Tuija Ylä-Viteli
- Taija Karhe
- Person in charge
- Tuija Ylä-Viteli
- Tags
- BLENDED
- Course
- 8T00DQ70
Objectives (course unit)
Students are able
- identify service design process and know how to adapt user-centered methods in a service development
- recognize users values and new service needs based by them
- design different alternatives for development of the multisensory service with a help of a prototype
- know how to lead their own service design process
Content (course unit)
WHAT is customers share in a service development?
WHY is customer experience important?
HOW I lead service development?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Student can recognise the concept of service design and is able to describe user-centered service. Student knows different service design methods and uses them under supervision. Student can work in a service design process with a support by the team. Student considers and assesses things from his/hers choices.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Student structures relation between field-related phenomena and service design concept. Student can design economic and high-quality services by including service users in the development process. Student can lead his/her own service design process under supervision. Student can cooperate responsibly and follows the important courses of action in the service-field.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Student undertands service design concept and relates it to the professional context. Student can design and analyses economic and high-quality services by including service users in the development process. Student is able to lead his/her own service design process. Student works responsibly and in a commited manner considering the community and service field requirement and needs.
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Student does not recognise the concept of service design and is not able to use service design methods.
Location and time
Aloitamme 21.8. maanantaina klo 9
Opintojakso toteutetaan 21.08.–11.10.2023 maanantaisin, tiistaisin ja keskiviikko iltapäivisin.
Opintojakson tapaamiset ovat TAMKilla tai verkossa Moodlen aikataulun mukaisesti.
Exam schedules
Kirjatentti järjestetään 28.8.2023. Moodle-tenttinä
Uusintatentti järjestetään 9.10.
Assessment methods and criteria
Kirjatentti, 0–5, 30% kokonaisarvosanasta
Palvelumuotoiluprosessi-tiimitehtävä, 0–5, 60% kokonaisarvosanasta
Harjoitukset 1.–4., hyväksytty/täydennettävä
Tiimin vertaisarviointi ja ammatillinen osallistuminen 0–5, 10% kokonaisarvosanasta
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Oppiminen tapahtuu vuorovaikutteisilla luennoilla ja/tai webinaareissa ja yhteisöllisenä tiimityöskentelynä sekä itsenäisenä opiskeluna.
Learning materials
Tenttikirja (ks. Tenttien ajankohdat): Koivisto, M., Säynäjäkangas, J. & Forsberg, S. 2019, Palvelumuotoilun bisneskirja, Alma Talent, Helsinki. Löydät kirjan e-kirjana TAMK:n kirjastosta.
Lisäksi opintojaksolla osoitettava materiaali.
Student workload
10 op = 270 h opiskelijan työtä
Varaa seuraavat ajankohdat kalenteriisi vuorovaikutteisia, verkkotyöskentelyä, itsenäistä opiskelua ja tiimityötä varten ja tarkista aina opintojakson Moodlen aikataulusta tarkemmat kontaktiopetusajat:
Maanantaisin klo 9.00-16.00
Tiistaisin klo 9.00-16.00
Keskiviikkoisin klo 12.30-16.00
Opintojakson tarkempi aikataulu julkaistaan opintojakson alkaessa.
Completion alternatives
AHOT-menettely sovitaan tarvittaessa ja tapauskohtaisesti.
Practical training and working life cooperation
-Palvelumuotoiluprosessi tiimityönä työelämän toimeksiantona ja/tai muuna palvelumuotoiluprojektina ilman toimeksiantajaa. Opiskelija voi ehdottaa toimeksiantoa myös itse, projektin toteutus on kuitenkin tiimityönä.
-Asiantuntijavieraat
International connections
Opintojaksolla käytetään osittain englanninkielisiä materiaaleja.
Further information
Opintojakson toteutus tapahtuu lähiopetuksena TAMKilla ja etäopetuksena Zoomin välityksellä.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei tunnista palvelumuotoilun käsitteistöä eikä tunne palvelumuotoilun menetelmiä niin, että osaisi käyttää niitä.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija tunnistaa palvelumuotoilun käsitteistön ja osaa kuvata käyttäjälähtöisen palvelukokonaisuuden.
Opiskelija tuntee erilaisia palvelumuotoilun menetelmiä ja käyttää niitä ohjatusti.
Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija jäsentää palvelumuotoilun käsitteen alaan liittyvänä ilmiönä ja osaa soveltaa sitä taloudellisesti kannattavan ja laadukkaan käyttäjälähtöisen palvelukokonaisuuden suunnittelussa.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuneesti noudattaen palvelualalle tärkeitä vaatimuksia.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun käsitteen ammatillisessa kontekstissa ja osaa soveltaa sekä analysoida sitä taloudellisesti kannattavan ja laadukkaan käyttäjälähtöisen palvelukokonaisuuden suunnittelussa.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuneesti oman palvelualan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen.