Skip to main content

Me as Superior (10 cr)

Code: 8T00DQ66-3006

General information


Enrolment period
23.01.2023 - 24.02.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
06.03.2023 - 28.04.2023
Implementation has ended.
Credits
10 cr
Virtual portion
1 cr
RDI portion
6 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Business and Media
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Hospitality Management
Teachers
Riitta Brännare
Pilvi Torvinen
Person in charge
Riitta Brännare
Tags
CONTACT
Course
8T00DQ66

Objectives (course unit)

Students
- know the superior’s and employee’s responsibilities in the work community
- are able to manage themselves and others
- are able to encourage, motivate, and commit staff to operate according to the objectives of the work community

Content (course unit)

HOW can I grow and develop into a good superior?
WHY do I have to understand dissimilarity?
HOW is it possible to develop interaction skills?
HOW can I promote staff wellbeing in the work community?

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student recognizes the superior´s and employee´s responsibilities in the work community. The student tries to lead him/herself and the others.
The student knows how to inspire, to motivate and make staff commit themselves to operate according to the objectives of the work community.
The student recognize some factors that affect interaction.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student understands the superior´s and employee´s responsibilities in the work community.
The student is able to lead him/herself and the others.
Using interaction, the student can inspire, motivate and make staff commit themselves to operate according to the objectives of the work community.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student understands widely the superior´s and employee´s responsibilities in the work community.
The student can lead him/herself and the others.
The student is able to inspire, to motivate and make staff commit themselves to operate according to the objectives of the work community.
The student develops his/hers own social skills and interaction of the group.

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

The student doesn´t recognize the superior´s and employee´s responsibilities in the work community. The student is the member of the group, but isn´t able to lead him/herself or the others.
The student doesn´t know how to inspire, motivate and make staff commit themselves to operate according to the objectives of the work community.
The student recognizes weakly the factors that affect interaction.

Location and time

TAMK
Catering Studiolla tapahtuvat tapahtumat, toteutuspaikkana yhdessä tapahtumassa Juhlatalo

Assessment scale

0-5

Teaching methods

-luennot ja tentti tms.
-harjoitukset
-esitykset/seminaarit/raportointi
-projektit (tapahtumien järjestäminen)
-itse- ja vertaisarviointi, palautteet (erittäin tärkeitä tapahtumajärjestämisen arvioinnissa)

Learning materials

Heikkilä, P. & Saranpää, T. 2013. Hotelli- ja ravintola-alan sisäinen laskentatoimi + harjoituskirja. Helsinki: Restamark. kirjasta luvut 6 (työvoimakulujen hallinta) ja 7 (budjetointi)

Bergström, S. & Leppänen, A. 2018 tai vanhempi painos. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita. (on TAMKin kirjastossa kirjoina ja e-kirjana): luvut 5: markkinointiviestintä kilpailukeinona ja 6: asiakkuuksien hallinta

+
jokaisen itse valitsema johtamiseen liittyvä teoa
+
moodlessa oleva tai linkkien kautta osoitettu materiaali

Student workload

Yksi opintopiste on 27 tuntia opiskelijan työtä riippuen opiskelijan tavoitteista ja aiemmista suorituksista asian tiimoilta
Kurssin laajuus on 10 opintopistetta eli 270 tuntia opiskelijan työtä, joka jakautuu suurinpiirtein seuraavasti:

-luennot/teorian opiskelu 15 %
-harjoitukset itsenäisesti ja ohjatusti 20 %
-tapahtumien suunnittelu ja toteutus 60 %
-muu tekeminen (tyky) 5 %

Content scheduling

Aikataulu tarkentuu myöhemmin ja on nähtävillä moodlessa mutta viikkojen yleinen aikataulu on seuraava:

-resto23 juhlagaala viikolla 11
-pop up - kv-viikon lounaat viikolla 12
-muut pop up -lounastapahtumat viikoilla 13 ja 14

viikolla 11 koko ryhmä on mukana tapahtumassa - ei muuta ohjelmaa
viikoilla 12-14 on vain yksi tiimi per viikko lounas pop up:ssa, joten muilla on tänä aikana paljon itsenäistä opiskelua tehtävien tekemistä, suunnittelua jne., jolloin on vähemmän yhteisiä luentoja ym.
viikoilla 15-17 on yhteistä kontaktiopiskelua

Completion alternatives

Opinnollistaminen
- Työskentelyä alan organisaatiossa esihenkilön roolissa, jossa tehdään kurssin tavoitteiden mukaiset tehtävät ja toiminnot. Tämän lisäksi reflektoidaan suorituksia teoriaperusteisesti kurssin tavoitteiden, sisältöjen ja teemojen mukaisesti.
-Edellyttää suunnitelman tekemistä, raportointia tekemisistä ja reflektio.
-Lisäksi todistus organisaatiosta, jossa käy ilmi suunnitelman toteutuminen ja suoritettu työ.

Practical training and working life cooperation

-tapahtumien järjestäminen autenttisessa ympäristössä

International connections

-yksikön kansainvälisyysviikon ruokailujen järjestäminen

Further information

Kurssi toteutuu 4 periodissa alkaen 6.3. ja päättyen 26.4. Toteutuspäivät ovat pääasiassa maanantai, tiistai ja keskiviikko klo 9-15 tai 8-16 riippuen siitä, mistä projektin toteutuksesta on kysymys.

Kurssilla järjestettävät projektit/tapahtumat: Resto23 -tietotaitokilpailujen loppugaala ja lounaiden esihenkilötoiminta (koko ryhmälle), pop up -lounaat kolmena viikkona, joista yhtenä viikkona keskeinen asiakasryhmä on kv-viikon osallistujat (yksi tiimi per viikko).

TYKY-tapahtuma koko ryhmälle (tavoitteissa työkyvyn ylläpitäminen)

Go back to top of page