Me as Superior (10 cr)
Code: 8T00DQ66-3006
General information
- Enrolment period
- 23.01.2023 - 24.02.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 06.03.2023 - 28.04.2023
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- RDI portion
- 6 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Business and Media
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Hospitality Management
- Teachers
- Riitta Brännare
- Pilvi Torvinen
- Person in charge
- Riitta Brännare
- Tags
- CONTACT
- Course
- 8T00DQ66
Objectives (course unit)
Students
- know the superior’s and employee’s responsibilities in the work community
- are able to manage themselves and others
- are able to encourage, motivate, and commit staff to operate according to the objectives of the work community
Content (course unit)
HOW can I grow and develop into a good superior?
WHY do I have to understand dissimilarity?
HOW is it possible to develop interaction skills?
HOW can I promote staff wellbeing in the work community?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student recognizes the superior´s and employee´s responsibilities in the work community. The student tries to lead him/herself and the others.
The student knows how to inspire, to motivate and make staff commit themselves to operate according to the objectives of the work community.
The student recognize some factors that affect interaction.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student understands the superior´s and employee´s responsibilities in the work community.
The student is able to lead him/herself and the others.
Using interaction, the student can inspire, motivate and make staff commit themselves to operate according to the objectives of the work community.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student understands widely the superior´s and employee´s responsibilities in the work community.
The student can lead him/herself and the others.
The student is able to inspire, to motivate and make staff commit themselves to operate according to the objectives of the work community.
The student develops his/hers own social skills and interaction of the group.
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
The student doesn´t recognize the superior´s and employee´s responsibilities in the work community. The student is the member of the group, but isn´t able to lead him/herself or the others.
The student doesn´t know how to inspire, motivate and make staff commit themselves to operate according to the objectives of the work community.
The student recognizes weakly the factors that affect interaction.
Location and time
TAMK
Catering Studiolla tapahtuvat tapahtumat, toteutuspaikkana yhdessä tapahtumassa Juhlatalo
Assessment scale
0-5
Teaching methods
-luennot ja tentti tms.
-harjoitukset
-esitykset/seminaarit/raportointi
-projektit (tapahtumien järjestäminen)
-itse- ja vertaisarviointi, palautteet (erittäin tärkeitä tapahtumajärjestämisen arvioinnissa)
Learning materials
Heikkilä, P. & Saranpää, T. 2013. Hotelli- ja ravintola-alan sisäinen laskentatoimi + harjoituskirja. Helsinki: Restamark. kirjasta luvut 6 (työvoimakulujen hallinta) ja 7 (budjetointi)
Bergström, S. & Leppänen, A. 2018 tai vanhempi painos. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita. (on TAMKin kirjastossa kirjoina ja e-kirjana): luvut 5: markkinointiviestintä kilpailukeinona ja 6: asiakkuuksien hallinta
+
jokaisen itse valitsema johtamiseen liittyvä teoa
+
moodlessa oleva tai linkkien kautta osoitettu materiaali
Student workload
Yksi opintopiste on 27 tuntia opiskelijan työtä riippuen opiskelijan tavoitteista ja aiemmista suorituksista asian tiimoilta
Kurssin laajuus on 10 opintopistetta eli 270 tuntia opiskelijan työtä, joka jakautuu suurinpiirtein seuraavasti:
-luennot/teorian opiskelu 15 %
-harjoitukset itsenäisesti ja ohjatusti 20 %
-tapahtumien suunnittelu ja toteutus 60 %
-muu tekeminen (tyky) 5 %
Content scheduling
Aikataulu tarkentuu myöhemmin ja on nähtävillä moodlessa mutta viikkojen yleinen aikataulu on seuraava:
-resto23 juhlagaala viikolla 11
-pop up - kv-viikon lounaat viikolla 12
-muut pop up -lounastapahtumat viikoilla 13 ja 14
viikolla 11 koko ryhmä on mukana tapahtumassa - ei muuta ohjelmaa
viikoilla 12-14 on vain yksi tiimi per viikko lounas pop up:ssa, joten muilla on tänä aikana paljon itsenäistä opiskelua tehtävien tekemistä, suunnittelua jne., jolloin on vähemmän yhteisiä luentoja ym.
viikoilla 15-17 on yhteistä kontaktiopiskelua
Completion alternatives
Opinnollistaminen
- Työskentelyä alan organisaatiossa esihenkilön roolissa, jossa tehdään kurssin tavoitteiden mukaiset tehtävät ja toiminnot. Tämän lisäksi reflektoidaan suorituksia teoriaperusteisesti kurssin tavoitteiden, sisältöjen ja teemojen mukaisesti.
-Edellyttää suunnitelman tekemistä, raportointia tekemisistä ja reflektio.
-Lisäksi todistus organisaatiosta, jossa käy ilmi suunnitelman toteutuminen ja suoritettu työ.
Practical training and working life cooperation
-tapahtumien järjestäminen autenttisessa ympäristössä
International connections
-yksikön kansainvälisyysviikon ruokailujen järjestäminen
Further information
Kurssi toteutuu 4 periodissa alkaen 6.3. ja päättyen 26.4. Toteutuspäivät ovat pääasiassa maanantai, tiistai ja keskiviikko klo 9-15 tai 8-16 riippuen siitä, mistä projektin toteutuksesta on kysymys.
Kurssilla järjestettävät projektit/tapahtumat: Resto23 -tietotaitokilpailujen loppugaala ja lounaiden esihenkilötoiminta (koko ryhmälle), pop up -lounaat kolmena viikkona, joista yhtenä viikkona keskeinen asiakasryhmä on kv-viikon osallistujat (yksi tiimi per viikko).
TYKY-tapahtuma koko ryhmälle (tavoitteissa työkyvyn ylläpitäminen)