Encountering Clients of Social Services (3 cr)
Code: 7S00EL26-3009
General information
- Enrolment period
- 17.05.2023 - 31.08.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2023 - 31.05.2024
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 95
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Piia Roos
- Tuija Laakso
- Anssi-Pekka Udd
- Tuija Landström
- Tuija Landström
- Person in charge
- Anssi-Pekka Udd
- Tags
- CONTACT
- Course
- 7S00EL26
Objectives (course unit)
Student
- can analyze the significance and role of one's own and professional identity in ethical client work
- is able to reflect the systematic nature of his / her work and the connections between theory and practice in client work
- is able to analyze himself / herself as the client's ethical and professional face, as well as his / her ability to work as an actor, learner and member of the work community.
Content (course unit)
- Attitudes and prejudices, emotions, coping, professional boundaries, exclusion, disadvantage, equality, inclusion
- Reflection before, during and after operations, theoretical reflection
- Dialogue, work community skills
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
-
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Abandoned: The student examines his / her own skills and growth in the content of the course at a descriptive and general level Admitted: The student reflects on his / her growth and knowledge through the contents of the course, substantiating and theorising
Exam schedules
Ammatillisen kasvun portfolion esittäminen toukokuussa 2024 - apumateriaaleja 22SOn moodlen ammatillisen kasvun osiossa. Ei tenttiä.
Assessment methods and criteria
Läsnäolo lähikerroilla pakollinen ryhmäprosessin etenemisen vuoksi. Poissolojen osalta korvaustehtävät katsotaan keväällä läsnäoloseurannan kautta.
Suoritustapana keväällä 2024 omassa ryhmässä esiteltävän ammatillisen kasvun portfolion tekeminen hyväksytyllä reflektion tasolla SEKÄ muiden esitysten seuraaminen ja vertaispalautteen antaminen.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Lähiopetus koko vuosikurssin kanssa sekä pääosin pienryhmissä.
Itsenäinen päiväkirjatyöskentely ja portfoliotyöskentely.
Ryhmätyöskentely.
Learning materials
Ammatillisen kasvun materiaalit 22SOn kotisivu-moodlesta.
Yhteisöprojektien tekemistä tukevat materiaalit.
Student workload
Kokonaisuus: 3 op = 81 h
Lähikerrat: 2,5 op = 38 h +22 h = 60 h
Itsenäinen työskentely: 17 h = 10 h yhteisöprojektia ja 7 h portfoliota 0,5 op
= 5 h
Yhteisöprojektille käytettävä aika yhteensä n. 16 h (lähikerroilla ja itsenäisesti yhteensä)
Content scheduling
21.8. Opintoriihi 4 h - syksyn opintojaksot
22.8. Vuoden aloitus 8 h - toteutus, Antaverkan leiri-infoa + yhteisöprojektin aloitus
5.9. Yhteisöprojektin suunnittelua itsenäisesti 4 h
19.-20.9. Ammatillisen kasvun leirikoulu Antaverkka Ylöjärvi: kasvun teemoja ja yhteisöprojektia 6 h
24.10. pienryhmät 4h - TEEMA 1 (Jussi) + yhteisöprojektin jatkaminen
13.11. Järjestöpäivä 8 h
22.11. vuosikurssien kohtaaminen 4 h
30.11. Yhteisöprojektin suunnittelua itsenäisesti 4 h
13.12. pienryhmät 4 h - TEEMA 2 (Piia) + syksyn yhteenvetoa yhdessä + joulujuhla 4 h
46 h
_______________________________
yhteisöprojektin toteutus tammikuun loppuun mennessä
helmikuu: TEEMA 3 (Tuija) + yhteisöprojektien esitykset puolet 4 h
helmikuu: TEEMA 4 (A-P) + yhteisprojektien esitykset puolet 4 h
maaliskuu: opiskelijafoorumi 4 h
huhtikuu harjoitteluajan tapaaminen itsenäisesti 2 h
toukokuu kasvujen yhteenvedot ja kevätjuhla 8 h
22 h
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Practical training and working life cooperation
Yhteistyö työelämän kanssa ryhmien yhteisöprojektien kautta.