Skip to main content

Encountering Clients of Social Services (3 cr)

Code: 7S00EL26-3009

General information


Enrolment period
17.05.2023 - 31.08.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2023 - 31.05.2024
Implementation has ended.
Credits
3 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 95
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Piia Roos
Tuija Laakso
Anssi-Pekka Udd
Tuija Landström
Tuija Landström
Person in charge
Anssi-Pekka Udd
Tags
CONTACT
Course
7S00EL26

Objectives (course unit)

Student
- can analyze the significance and role of one's own and professional identity in ethical client work
- is able to reflect the systematic nature of his / her work and the connections between theory and practice in client work
- is able to analyze himself / herself as the client's ethical and professional face, as well as his / her ability to work as an actor, learner and member of the work community.

Content (course unit)

- Attitudes and prejudices, emotions, coping, professional boundaries, exclusion, disadvantage, equality, inclusion
- Reflection before, during and after operations, theoretical reflection
- Dialogue, work community skills

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

-

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Abandoned: The student examines his / her own skills and growth in the content of the course at a descriptive and general level Admitted: The student reflects on his / her growth and knowledge through the contents of the course, substantiating and theorising

Exam schedules

Ammatillisen kasvun portfolion esittäminen toukokuussa 2024 - apumateriaaleja 22SOn moodlen ammatillisen kasvun osiossa. Ei tenttiä.

Assessment methods and criteria

Läsnäolo lähikerroilla pakollinen ryhmäprosessin etenemisen vuoksi. Poissolojen osalta korvaustehtävät katsotaan keväällä läsnäoloseurannan kautta.

Suoritustapana keväällä 2024 omassa ryhmässä esiteltävän ammatillisen kasvun portfolion tekeminen hyväksytyllä reflektion tasolla SEKÄ muiden esitysten seuraaminen ja vertaispalautteen antaminen.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Lähiopetus koko vuosikurssin kanssa sekä pääosin pienryhmissä.
Itsenäinen päiväkirjatyöskentely ja portfoliotyöskentely.
Ryhmätyöskentely.

Learning materials

Ammatillisen kasvun materiaalit 22SOn kotisivu-moodlesta.
Yhteisöprojektien tekemistä tukevat materiaalit.

Student workload

Kokonaisuus: 3 op = 81 h
Lähikerrat: 2,5 op = 38 h +22 h = 60 h
Itsenäinen työskentely: 17 h = 10 h yhteisöprojektia ja 7 h portfoliota 0,5 op
= 5 h
Yhteisöprojektille käytettävä aika yhteensä n. 16 h (lähikerroilla ja itsenäisesti yhteensä)

Content scheduling

21.8. Opintoriihi 4 h - syksyn opintojaksot
22.8. Vuoden aloitus 8 h - toteutus, Antaverkan leiri-infoa + yhteisöprojektin aloitus
5.9. Yhteisöprojektin suunnittelua itsenäisesti 4 h
19.-20.9. Ammatillisen kasvun leirikoulu Antaverkka Ylöjärvi: kasvun teemoja ja yhteisöprojektia 6 h
24.10. pienryhmät 4h - TEEMA 1 (Jussi) + yhteisöprojektin jatkaminen
13.11. Järjestöpäivä 8 h
22.11. vuosikurssien kohtaaminen 4 h
30.11. Yhteisöprojektin suunnittelua itsenäisesti 4 h
13.12. pienryhmät 4 h - TEEMA 2 (Piia) + syksyn yhteenvetoa yhdessä + joulujuhla 4 h
46 h
_______________________________
yhteisöprojektin toteutus tammikuun loppuun mennessä
helmikuu: TEEMA 3 (Tuija) + yhteisöprojektien esitykset puolet 4 h
helmikuu: TEEMA 4 (A-P) + yhteisprojektien esitykset puolet 4 h
maaliskuu: opiskelijafoorumi 4 h
huhtikuu harjoitteluajan tapaaminen itsenäisesti 2 h
toukokuu kasvujen yhteenvedot ja kevätjuhla 8 h
22 h

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Practical training and working life cooperation

Yhteistyö työelämän kanssa ryhmien yhteisöprojektien kautta.

Go back to top of page