Social Pedagogy as a Work Orientation (5 cr)
Code: 7S00EL36-3014
General information
- Enrolment period
- 23.11.2022 - 28.02.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.03.2023 - 28.05.2023
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
Objectives (course unit)
Students:
- are aware of the multi-disciplinary and diverse aspects of social services
- can explain the historical development and theoretical traditions of social pedagogy and social work
- are familiar with different approaches to social work and social pedagogy
- understand the significance of social work and social pedagogy in society
- can explain the importance of social pedagogy in early childhood education and social work
- can explain the significance of social pedagogy in client work
Content (course unit)
- The historical development and theoretical traditions of social work and social pedagogy
- Preventive, rehabilitative, communal, and structural social work
- Pedagogy of the oppressed, socio-cultural motivation
- Social pedagogy in early childhood education, civic education, and social work
- Community, inclusion, dialogue, and functionality as principles of client work
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Describes and knows the basic ideas, concepts and practices of social pedagogical orientation.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Student is able to explain the starting points and significances of social pedagogical work and approach in social work in a versatile and comprehensive way. Student is able to analyze social reality and work by using theoretical consepts of social pedagogy.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Student is able to create a holistic and theoretically grounded understanding of social pedagogy and is able to critically analyze one's own work approach and social reality.
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
The student has not completed all areas of the course.
Location and time
Lukujärjestyksen mukaisesti maalis-toukokuussa
Exam schedules
Kirjallisuus- ja luentotentti EXAMissa. Aikataulu tarkentuu myöhemmin.
Uusintatentti
Kurssiarvosanan korotus tutkintosäännön mukaan. Ei osakorotuksia (ks. tutkintosääntö).
Jos opiskelija saa hylätyn arvioinnin tai ei osallistu kuulusteluun, hänellä on kaksi uusintasuorituskertaa. Ellei opiskelija pysty osoittamaan perusteltua syytä poissaoloonsa kuulustelusta tai uusinnasta, poissaolo katsotaan hylätyksi suoritukseksi.
Assessment methods and criteria
Kirjallisuus- ja luentotentti: 0-5
Ryhmätehtävä: 0-5
Keskusteluessee 0-5 (itsearviointi)
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Opintojakso toteutetaan lähiopetuksena.
Opetus koostuu luennoista, dialogisista työpajoista, ryhmätöistä, tenteistä.
Learning materials
Tenttimateriaali:
Nivala & Ryynänen: Sosiaalipedagogiikka (löytyy e-kirjana). Johdanto s. 13-30, Luvut 3-8 s. 89-299 , Lopuksi: Ovet ja ikkunat auki 329-342
Freire, Paulo : Sorrettujen pedagogiikka (vaihtoehtoinen verkkoaineisto Moodlessa)
Lähiopetuksen materiaalit: ks. moodle
Student workload
5 op 5x 27h=135h
Kontaktiopetus ja Keskusteluessee 81h
Itsenäinen opiskelu ja tentit 27h
Ryhmätehtävä 27h
Content scheduling
Aikataulu tarkentuu myöhemmin.
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja
Practical training and working life cooperation
Alumniyhteistyö
Yhteistyö Suomen Sosiaalipedagogisen seuran kanssa, Sosiaalipedagogiikan päivät
International connections
Yhteistyö vaihto-opiskelijoiden kanssa
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
TAMKin arviointikriteerien mukaisesti. ks. kohta tietäminen: https://intra.tuni.fi/fi/opetus/koulutuksen-suunnittelu-ja-kehittaminen/opetussuunnitelmatyo-0/arviointikriteerit
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
TAMKin arviointikriteerien mukaisesti. ks. kohta tietäminen: https://intra.tuni.fi/fi/opetus/koulutuksen-suunnittelu-ja-kehittaminen/opetussuunnitelmatyo-0/arviointikriteerit
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
TAMKin arviointikriteerien mukaisesti. ks. kohta tietäminen: https://intra.tuni.fi/fi/opetus/koulutuksen-suunnittelu-ja-kehittaminen/opetussuunnitelmatyo-0/arviointikriteerit
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
TAMKin arviointikriteerien mukaisesti. ks. kohta tietäminen: https://intra.tuni.fi/fi/opetus/koulutuksen-suunnittelu-ja-kehittaminen/opetussuunnitelmatyo-0/arviointikriteerit