Client Work Methods I (5 cr)
Code: 7S00EL50-3012
General information
- Enrolment period
- 07.06.2023 - 30.08.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2023 - 18.12.2023
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Minna Putous
- Noora Katajisto
- Jaana Kokkinen
- Tuija Landström
- Person in charge
- Jaana Kokkinen
- Course
- 7S00EL50
Objectives (course unit)
- knows the process of dialogic encounter and how to promote it at different stages of the process
- knows the main theoretical basics of supervision work
- is able to plan and carry out guidance work in a purposeful manner applying the principles of dialogue in different guidance situations with individuals and groups
- understand the importance of information management and recording in customer work
- get an idea of the potential of digital services in social work
Content (course unit)
- own communication and persistence
- resource and solution oriented work
- basics of group dynamics from the point of view of steering
- meeting and supporting a customer in crisis
- service-driven approach
- early intervention
- recording
- digital services
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
- can identify and define basic concepts. Knowledge is descriptive and determinative.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
- structure the relationship between key concepts and phenomena
- can apply concepts and theory in a structured way
- reflect on their own experience and learning in relation to the objectives of the course
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
- understand horizontal entities and the relationships between them
- combine and analyze information in a professional context
- demonstrates sound and developing competence in one's own thinking and in the social field
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Rejected (0)
Knowledge objectives are not or only partially achieved. Content management is inconsistent and incomplete and / or incorrect. The relationship to knowledge is borrowing.
Exam schedules
11.10. klo 9-12 YKSILÖTENTTI + tenttipalaute
27.11. UUSINTATENTTI EXAM-TENTTI
24.11. klo 9-12 RYHMÄTENTTI kotiryhmissä Moodlessa (kirja)
12.12. klo 11-12 Tenttipalaute (Pakollinen)
Assessment methods and criteria
- Läsnäolokerrat pakollisia (Kaikki poissaolot korvattava: ota yhteys kyseisen teeman opettajaan)
- Ryhmätentti (0-5)
Assessment scale
0-5
Teaching methods
- luennot, alustukset
- flipped learning, ennakkotehtävät
- harjoitukset
- yhteistoiminnallinen oppiminen, ryhmätyöskentely
- reflektointi
- Kirjallisuuteen perehtyminen
Learning materials
TENTTIMATERIAALIT
Yksilötenttiin:
-Mönkkönen K. (2018). Vuorovaikutus asiakastyössä. Asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla. Gaudeamus.Tallinna. (HUOM! Tenttiin eivät tule luvut 7-8) sekä opetuskertojen materiaali
Ryhmätenttiin:
- Särkelä, A. (2001). Välittäminen ammattina.
Student workload
135 tuntia
Opetuskerrat 52h
Tentti ja tenttipalaute 8h
Ennakkotehtävät ja harjoitukset: 5h
Tenttikirjallisuuden opiskelu: 70h
Content scheduling
KAIKKI:
23.8.
klo 13-14 Aloitusinfo
30.8.
Klo 9-12 AB-ryhmät: Asiakastyö sosiaalialan kontekstissa (Jaana)
Klo 13-16 CD-ryhmät: Asiakastyö sosiaalialan kontekstissa (Jaana)
4.9.
Klo 9-12 B-ryhmä: Ammatillinen vuorovaikutus, yhteistyösuhteen luominen (Minna)
Klo 9-12 A-ryhmä: Ryhmädynamiikka ryhmänohjauksen näkökulmasta, kotiryhmien muodostaminen (Tuija)
Klo 13-16 A-ryhmä: Ammatillinen vuorovaikutus, yhteistyösuhteen luominen (Minna)
Klo 13-16 B-ryhmä: Ryhmädynamiikka ryhmänohjauksen näkökulmasta, kotiryhmien muodostaminen (Tuija)
12.9.
Klo 9-12 D-ryhmä: Ammatillinen vuorovaikutus, yhteistyösuhteen luominen (Minna)
Klo 9-12 C-ryhmä: Ryhmädynamiikka ryhmänohjauksen näkökulmasta, kotiryhmien muodostaminen (Tuija)
13.9.
Klo 9-12 C-ryhmä: Ammatillinen vuorovaikutus, yhteistyösuhteen luominen (Minna)
Klo 9-12 D-ryhmä: Ryhmädynamiikka ryhmänohjauksen näkökulmasta, kotiryhmien muodostaminen (Tuija)
19.9.
Klo 13-16 C-ryhmä: Voimavarasuuntautunut ja motivoiva lähestymistapa (Minna)
Klo 13-16 D-ryhmä: Validoiva kohtaaminen(Tuija)
20.9.
Klo 9-12 A-ryhmä: Voimavarasuuntautunut ja motivoiva lähestymistapa (Minna)
Klo 13-16 B-ryhmä:Validoiva kohtaaminen (Tuija)
21.9.
Klo 9-12 D-ryhmä: Voimavarasuuntautunut ja motivoiva lähestymistapa (Minna)
Klo 9-12 C-ryhmä: Validoiva kohtaaminen (Tuija)
27.9.
Klo 13-16 B-ryhmä: Voimavarasuuntautunut ja motivoiva lähestymistapa (Minna)
28.9.
Klo 13-16 A-ryhmä: Palveluohjauksellinen työote (Noora)
Klo 13-16 B-ryhmä: Kriisissä olevan ihmisen kohtaaminen (Tuija)
5.10.
Klo 13-16 C-ryhmä: Palveluohjauksellinen työote (Noora)
Klo 13-16 D-ryhmä: Kriisissä olevan ihmisen kohtaaminen (Tuija)
6.10.
Klo 9-12 B-ryhmä: Palveluohjauksellinen työote (Noora)
Klo 9-12 A-ryhmä: Validoiva kohtaaminen (Tuija)
Klo 13-16 AB-ryhmät: Välireflektio ja harjoituksia (Jaana)
9.10.
Klo 9-12 D-ryhmä: Palveluohjauksellinen työote (Noora)
Klo 9-12 C-ryhmä: Kriisissä olevan ihmisen kohtaaminen (Tuija)
Klo 13-16 CD-ryhmät: Välireflektio ja harjoituksia (Jaana)
11.10.
Klo 9-12 Kaikille yksilötentti + palaute
24.10.
Klo 13-16 C-ryhmä: Varhainen puuttuminen ja huolen puheeksiottaminen (Jaana)
Klo 13-16 D-ryhmä: Minä viestintä ja oma hyvinvointi (Minna)
25.10.
Klo 13-16 A-ryhmä: Kriisissä olevan ihmisen kohtaaminen (Tuija)
27.10.
Klo 9-12 D-ryhmä: Varhainen puuttuminen ja huolen puheeksiottaminen (Jaana)
Klo 9-12 C-ryhmä: Minä viestintä ja oma hyvinvointi (Minna)
30.10.
Klo 9-12 A-ryhmä: Varhainen puuttuminen ja huolen puheeksiottaminen (Jaana)
Klo 9-12 B-ryhmä: Minä viestintä ja oma hyvinvointi (Minna)
Klo 13-16 B-ryhmä: Varhainen puuttuminen ja huolen puheeksiottaminen (Jaana)
Klo 13-16 A-ryhmä: Minä viestintä ja oma hyvinvointi (Minna)
9.11. klo 13-16 CD-ryhmät: Validointi pariharjoituksina (Minna ja Tuija)
10.11.klo 9-12 AB-ryhmät: Validointi pariharjoituksina (Minna ja Tuija)
13.11. klo 9-12 Itsenäisenä työskentelynä: Ryhmätenttiin valmistautuminen
21.11. klo 9-12 CD-ryhmät: Asiakastyö verkossa (Minna, Tuija)
22.11. klo 9-12 AB-ryhmät: Asiakastyö verkossa (Minna, Tuija)
24.11 klo 9-12 RYHMÄTENTTI kotiryhmissä Moodlessa (kirja)
5.12. klo 11-12 Tenttipalaute