Skip to main content

Education and Teaching Competence and Digital Communication (3 cr)

Code: 7K00FN23-3015

General information


Enrolment period
16.12.2022 - 05.03.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
06.03.2023 - 07.05.2023
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 45
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Teachers
Katri Maijanen
Anna Aikasalo
Päivi Suominen-Tontti
Person in charge
Katri Maijanen
Tags
BLENDED
Course
7K00FN23

Objectives (course unit)

The student
- understands the philosophical, ethical and pedagogical bases for education and teaching
- is able to utilise client-oriented education and teaching methods appropriate to the situation considering clients of different ages and their significant others
- is able to use and plan digital teaching methods and materials
- knows how to evaluate the effectiveness of different methods.

Content (course unit)

- different education and teaching philosophies
- the education and teaching method process
- education in different situations with various methods
- education and communication utilising information and communications technology
- the assessment of nursing education and teaching

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student
- identifies evidence-based knowledge related to education and teaching and digital communication.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student
- knows the theoretical basis of education and teaching and digital communication and is able to apply them utilizing evidence-based knowledge.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student
- knows and is able to utilize broadly education and teaching and digital communication
- analyzes and applies evidence-based knowledge and electronic communication individual and family-oriented way.

Location and time

Orientaatiotunti 9.3 .2023 pakollinen läsnäolo

Seminaari 28.4.2023 pakollinen läsnäolo. Esseen (ja videon) palauttaminen tarkentuu orientaatiossa.
Pienryhmät ja muu opetus lukujärjestyksen mukaisesti.
Kirjoitusviestinnän pajassa pakollinen läsnäolo.
Jokainen ryhmä osallistuu yhteen kirjoittamisen pajaan ilmottautumisten mukaisesti. Pajat ovat 24.3 (kaksi pajaa/lähiopetus) ja 30.3. (kaksi pajaa /etänä).
Esseetekstin versio (noin 70% valmiina) palautetaan palautetta varten Moodle-kansioon viimeistään ennen kirjoittamisen pajaan osallistumista.
Toteutussuunnitelma täydentyy vielä ennen orientaatiotuntia.

Exam schedules

Opintojakso suoritetaan esseellä sekä ohjaus videolla. Esseen vaikutus arvosanaan 50%. Videon vaikutus arvosanaan 50%. Palautusajankohta tarkentuu orientaatiotunnilla.
Seminaariin voi osallistua vasta palautettuaan esseen sovittuna ajankohtana (keskiviikko 26.4)

Assessment methods and criteria

Osa 1:
Teoria ja ryhmätyöt arvioidaan numeerisesti. Toteutuksella kirjoitetaan essee / kirjoitelma, joka arvioidaan numeerisesti. Samaa esseetä / kirjoitelmaa käytetään kirjoitusviestinnän työpajoissa. Se tehdään pienissä noin kolmen hengen ryhmissä. Esseen / kirjoitelman aihe toimii myös seminaariesityksen pohjana. Arvioinnin yhteydessä toteutetaan vertaisarviointi. Pätevällä ja asianmukaisella vertaisarvioinnilla voi rajatapauksissa vaikuttaa omaan arvosanaan joko nostavasti tai laskevasti.
Osa 2:
Kirjoitusviestinnän paja: Hyväksytty/hylätty

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Läsnäolo-opetus, ryhmätyöskentely, mahdolliset harjoitukset, erilaiset toiminnalliset menetelmät, mahdollinen videon tekeminen sekä seminaari.

Learning materials

Vänskä, K., Lahtinen-Väänänen, S, Kettunen, T. & Mäkelä, J. 2011. Onnistuuko ohjaus? Sosiaali- ja terveysalan ohjaustyössä kehittyminen. Edita: Helsinki.

Helminen, J. (toimi.) 2017. Asiakkaan moniammatillinen ohjaus sosiaali- ja terveydenhuollossa. Edita: Helsinki. Saatavilla myös e-kirjana.
.
Vehviläinen, S. Ohjaustyön opas : yhteistyössä kohti toimijuutta . Helsinki: Gaudeamus, 2014. Print. Saatavilla myös e-kirjana
.
Erilaiset ajankohtaiset, sähköiset ohjausalustat. Esim. Terveyskylä, Mielenterveystalo, Sairaanhoitajaliiton sähköisten palveluiden strategia. Muut ajankohtaiset digitaaliset ohjausalustat, materiaalit ja artikkelit aiheesta.

Student workload

81h opiskelijatyötä, joka sisältää kontaktiopetuksen ja itsenäisen työskentelyn yksin ja ryhmässä.

Further information

Osa 1: Teoria ja ryhmätyöt

Osa 2: Kirjoitusviestintä
Kirjoitusviestinnän työpaja- Raportin tulee olla työpajaan osallistuessa lähes valmiina. Työpajoissa on läsnäolovelvollisuus. Poissaolo korvataan osallistumalla toiseen vastaavaan työpajaan.

Go back to top of page