Skip to main content

Education and Teaching Competence and Digital Communication (3 cr)

Code: 7K00FN23-3014

General information


Enrolment period
04.02.2023 - 05.03.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
06.03.2023 - 04.06.2023
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 45
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Teachers
Anna Aikasalo
Miia Koskela
Päivi Suominen-Tontti
Person in charge
Miia Koskela
Tags
CONTACT
Course
7K00FN23

Objectives (course unit)

The student
- understands the philosophical, ethical and pedagogical bases for education and teaching
- is able to utilise client-oriented education and teaching methods appropriate to the situation considering clients of different ages and their significant others
- is able to use and plan digital teaching methods and materials
- knows how to evaluate the effectiveness of different methods.

Content (course unit)

- different education and teaching philosophies
- the education and teaching method process
- education in different situations with various methods
- education and communication utilising information and communications technology
- the assessment of nursing education and teaching

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student
- identifies evidence-based knowledge related to education and teaching and digital communication.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student
- knows the theoretical basis of education and teaching and digital communication and is able to apply them utilizing evidence-based knowledge.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student
- knows and is able to utilize broadly education and teaching and digital communication
- analyzes and applies evidence-based knowledge and electronic communication individual and family-oriented way.

Location and time

Toteutuu ajalla 6.3.2023-4.6.2023.

Orientaatiotunti 12.4.2023, läsnäolovelvoite.
Luennoilla 3/4 läsnäolovelvoite.
Kirjoitusviestinnän opetuksessa läsnäolovelvoite.
Seminaarissa 26.5.2023 läsnäolovelvoite.

Exam schedules

Ei erillistä tenttiä.
Opintojakso arvioidaan ryhmäesseen perusteella. Vertaisarvioinnilla voidaan puoltaa arvosanaa ylös- tai alaspäin.

Assessment methods and criteria

Ryhmätyö: 0-5, ohjaustilanteen esittäminen ja kirjallinen raportti.
Itsearviointi sekä opponointi voivat korottaa tai laskea numeroa.
Kirjoitusviestintä: Hyväksytty/hylätty

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Lähiluennot, ryhmätyöskentely, harjoitukset, toiminnalliset menetelmät, seminaari.

Learning materials

Vänskä, K., Lahtinen-Väänänen, S, Kettunen, T. & Mäkelä, J. 2011. Onnistuuko ohjaus? Sosiaali- ja terveysalan ohjaustyössä kehittyminen. Edita: Helsinki.
Helminen, J. (toimi.) 2017. Asiakkaan moniammatillinen ohjaus sosiaali- ja terveydenhuollossa. Edita: Helsinki.
Vehviläinen, S. Ohjaustyön opas : yhteistyössä kohti toimijuutta . Helsinki: Gaudeamus, 2014. Print. Saatavilla myös e-kirjana.
Harju (toim.). 2021. Yhdessä perheen kanssa: perheiden ja terveydenhuollon kohtaamisia. Saatavilla e-kirjana.
Tervo-Heikkinen, Saaranen, Huurre & Turunen. 2018. Hoitohenkilökunnan arviot potilasohjausosaamisestaan – kyselytutkimus yliopistollisessa sairaalassa. Hoitotiede, 30 (3), s. 179-190.
Tervo-Heikkinen, Saaranen, Miettinen & Vaajoki. 2018. Hoitotyöntekijöiden kokemuksia potilasohjauskoulutuksen merkityksestä potilasohjaukselle. Tutkiva hoitotyö, 16 (3), s. 27-33.
Erilaiset ajankohtaiset, sähköiset ohjausalustat. Terveyskylä, Mielenterveystalo, ODA-hankkeen sisällöt, Sairaanhoitajaliiton sähköisten palveluiden strategia.
Muut ajankohtaiset digitaaliset ohjausalustat, materiaalit ja artikkelit aiheesta.

Student workload

3 x 27 h = 81 h

Content scheduling

Osa 1: Teoria
Luennot.

Ryhmätyö: ohjaustilanteen teoreettiseen taustaan perehtyminen sekä kirjallinen raportti (tätä samaa raporttia työstetään kirjoitusviestinnän pajassa).

Ohjaustilanteen esitys.

Osa 2: Kirjoitusviestintä Kirjoitusviestinnän paja: orientaatio + 2 h paja/pienryhmä. Pakollinen läsnäolo, poissaolo korvataan toiseen pajaan osallistumisella.

Further information

Toteutussuunnitelma ja aikataulu voivat tarkentua orientaatioon mennessä.

Go back to top of page