Development Work of Midwifery (5 cr)
Code: 7K00EX81-3001
General information
- Enrolment period
- 02.01.2023 - 14.08.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2023 - 24.12.2023
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Emergency Care, Midwifery, Public Health Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Midwifery
- Teachers
- Maija Koivunen
- Elina Botha
- Marika Mettälä
- Milla Hiitti
- Person in charge
- Ida Nikkola
- Course
- 7K00EX81
Objectives (course unit)
The student
- develops the theory and practices of evidence based midwifery
- works as the member of the multi-professional and -disciplinary team
Content (course unit)
- the development task in collaboration with the clinical setting
Prerequisites (course unit)
Bachelor's Thesis completed
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student
- develops the midwifery practices based on the scientific evidence
- is able to give and receive feedback during the process
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student
- develops midwifery the practices by utilising extensively the scientific evidence
- is working responsibly and collaboratively during the process
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student
-- develops the midwifery practices by utilizing the scientific evidence creatively and extensively
- is working responsibly, fluently and constructively
Location and time
-
Exam schedules
Ei tenttiä.
Assessment methods and criteria
Numeerinen arviointi.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
- Itsenäinen kehittämistehtävän tuottaminen, ohjauksen käyttö.
- Kehittämistehtävä aloitetaan tekemällä ideapaperi, johon opiskelija(t) ideoivat kehittämistehtävän aiheen, keskeiset käsitteet, tavoitteet, tarkoituksen ja mahdollista visuaalista tuotosta tai materiaalia.
- Kehittämistehtävän tuotos voi olla artikkeli, blogikirjoitus, opas, video, webinaari, animaatio, koulutus, tapahtuma tms.
- Kehittämistehtävä raportoidaan erillisen ohjeen mukaan
Learning materials
Kätilötyön syventävä kirjallisuus ja uusimmat tutkimukset kehittämistehtävän aiheesta.
Student workload
Opiskelijan itsenäistä työtä 135h.
Content scheduling
1. Ideapaperi ohjaajalle, joka hyväksyy aiheen.
2. Toteutus ja tuotos työelämälähtöisesti.
3. Raportti (jos tuotos on muu kuin julkaistava artikkeli).
Completion alternatives
-
Practical training and working life cooperation
Kehittämistehtävä voidaan tehdä opinnäytetyön aiheen pohjalta työelämän tarpeisiin vastaavaksi.
International connections
Kehittämistehtävä voidaan tehdä myös kansainvälisessä yhteistyössä esim. hankkeeseen.
Further information
- Kehittämistehtävän aihe hyväksytetään opinnäytetyön ohjaajalla ja aikataulu sovitaan ohjaajan kanssa.
- Jos kehittämistehtävän tuotos on julkaistava artikkeli, ei erillistä raporttia tarvita.
Raportti:
- Työssä noudatetaan TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjeita ja pohjaa (ei tiivistelmää).
- Raportin pituus on 6-8 sivua (tähän ei lasketa kansilehteä, sisällysluetteloa, eikä lähdeluetteloa).
- Raportissa hyödynnetään monipuolisesti lähteitä, myös kansainvälisiä.
- Raportti palautetaan ohjaajalle sähköisenä.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- Kehittämistehtävän aihe ei syvennä kätilöosaamista.
- Opiskelija ei kehitä kätilötyön tietoperustaa ja käytäntöjä näyttöön perustuvasti.
- Opiskelija ei ole arvioinut, eikä hyödyntänyt uusinta tutkimustietoa tehtävässä.
- Kehittämistehtävän tuotos ei ole visuaalisesti käyttökelpoinen.
- Tehtävää ei ole tehty työelämäyhteistyössä, eikä se vastaa työelämän tarpeita.
- Raportti ei vastaa annettuja ohjeita ja on liian suppea.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- Kehittämistehtävän aihe syventää kätilöosaamista pintapuolisesti.
- Opiskelija kehittää kätilötyön tietoperustaa ja käytäntöjä näyttöön perustuvasti.
- Opiskelija ei ole arvioinut, eikä hyödyntänyt riittävästi uusinta tutkimustietoa tehtävässä. Hyödynnetty tutkimustieto on yksipuolista (esimerkiksi ainoastaan kotimaista).
- Kehittämistehtävän tuotos on visuaalisesti heikko ja viimeistelemätön.
- Tehtävää ei ole tehty työelämäyhteistyössä, eikä se vastaa työelämän tarpeita.
- Raportti mukailee pääosin annettuja ohjeita.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- Kehittämistehtävän aihe syventää kätilöosaamista hyvin.
- Opiskelija kehittää kätilötyön tietoperustaa ja käytäntöjä näyttöön perustuvasti.
- Opiskelija on arvioinut ja hyödyntänyt riittävästi uusinta tutkimustietoa tehtävässä. Hyödynnetty tutkimustieto on monipuolista.
- Kehittämistehtävän tuotos on visuaalisesti hyvä ja viimeistelty.
- Tehtävä on tehty työelämäyhteistyössä ja se vastaa työelämän tarpeita.
- Raportti vastaa annettuja ohjeita.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- Kehittämistehtävän aihe syventää kätilöosaamista laajasti.
- Opiskelija kehittää kätilötyön tietoperustaa ja käytäntöjä näyttöön perustuvasti.
- Opiskelija on arvioinut ja hyödyntänyt laajasti uusinta tutkimustietoa tehtävässä. Hyödynnetty tutkimustieto on monipuolista ja kansainvälisiä tutkimuksia on käytetty laajasti.
- Kehittämistehtävän tuotos on visuaalisesti kiitettävällä tasolla ja siinä on käytetty luovuutta. Artikkelimuotoisessa tehtävässä pohdinta on erityisen ansiokasta.
- Tehtävää on tehty työelämäyhteistyössä ja se vastaa työelämän tarpeita.
- Raportti vastaa annettuja ohjeita.