Skip to main content

Development Work of Midwifery (5 cr)

Code: 7K00EX81-3001

General information


Enrolment period
02.01.2023 - 14.08.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2023 - 24.12.2023
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Emergency Care, Midwifery, Public Health Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Midwifery
Teachers
Maija Koivunen
Elina Botha
Marika Mettälä
Milla Hiitti
Person in charge
Ida Nikkola
Course
7K00EX81

Objectives (course unit)

The student
- develops the theory and practices of evidence based midwifery
- works as the member of the multi-professional and -disciplinary team

Content (course unit)

- the development task in collaboration with the clinical setting

Prerequisites (course unit)

Bachelor's Thesis completed

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student
- develops the midwifery practices based on the scientific evidence
- is able to give and receive feedback during the process

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student
- develops midwifery the practices by utilising extensively the scientific evidence
- is working responsibly and collaboratively during the process

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student
-- develops the midwifery practices by utilizing the scientific evidence creatively and extensively
- is working responsibly, fluently and constructively

Location and time

-

Exam schedules

Ei tenttiä.

Assessment methods and criteria

Numeerinen arviointi.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

- Itsenäinen kehittämistehtävän tuottaminen, ohjauksen käyttö.
- Kehittämistehtävä aloitetaan tekemällä ideapaperi, johon opiskelija(t) ideoivat kehittämistehtävän aiheen, keskeiset käsitteet, tavoitteet, tarkoituksen ja mahdollista visuaalista tuotosta tai materiaalia.
- Kehittämistehtävän tuotos voi olla artikkeli, blogikirjoitus, opas, video, webinaari, animaatio, koulutus, tapahtuma tms.
- Kehittämistehtävä raportoidaan erillisen ohjeen mukaan

Learning materials

Kätilötyön syventävä kirjallisuus ja uusimmat tutkimukset kehittämistehtävän aiheesta.

Student workload

Opiskelijan itsenäistä työtä 135h.

Content scheduling

1. Ideapaperi ohjaajalle, joka hyväksyy aiheen.
2. Toteutus ja tuotos työelämälähtöisesti.
3. Raportti (jos tuotos on muu kuin julkaistava artikkeli).

Completion alternatives

-

Practical training and working life cooperation

Kehittämistehtävä voidaan tehdä opinnäytetyön aiheen pohjalta työelämän tarpeisiin vastaavaksi.

International connections

Kehittämistehtävä voidaan tehdä myös kansainvälisessä yhteistyössä esim. hankkeeseen.

Further information

- Kehittämistehtävän aihe hyväksytetään opinnäytetyön ohjaajalla ja aikataulu sovitaan ohjaajan kanssa.
- Jos kehittämistehtävän tuotos on julkaistava artikkeli, ei erillistä raporttia tarvita.

Raportti:
- Työssä noudatetaan TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjeita ja pohjaa (ei tiivistelmää).
- Raportin pituus on 6-8 sivua (tähän ei lasketa kansilehteä, sisällysluetteloa, eikä lähdeluetteloa).
- Raportissa hyödynnetään monipuolisesti lähteitä, myös kansainvälisiä.
- Raportti palautetaan ohjaajalle sähköisenä.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- Kehittämistehtävän aihe ei syvennä kätilöosaamista.
- Opiskelija ei kehitä kätilötyön tietoperustaa ja käytäntöjä näyttöön perustuvasti.
- Opiskelija ei ole arvioinut, eikä hyödyntänyt uusinta tutkimustietoa tehtävässä.
- Kehittämistehtävän tuotos ei ole visuaalisesti käyttökelpoinen.
- Tehtävää ei ole tehty työelämäyhteistyössä, eikä se vastaa työelämän tarpeita.
- Raportti ei vastaa annettuja ohjeita ja on liian suppea.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- Kehittämistehtävän aihe syventää kätilöosaamista pintapuolisesti.
- Opiskelija kehittää kätilötyön tietoperustaa ja käytäntöjä näyttöön perustuvasti.
- Opiskelija ei ole arvioinut, eikä hyödyntänyt riittävästi uusinta tutkimustietoa tehtävässä. Hyödynnetty tutkimustieto on yksipuolista (esimerkiksi ainoastaan kotimaista).
- Kehittämistehtävän tuotos on visuaalisesti heikko ja viimeistelemätön.
- Tehtävää ei ole tehty työelämäyhteistyössä, eikä se vastaa työelämän tarpeita.
- Raportti mukailee pääosin annettuja ohjeita.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- Kehittämistehtävän aihe syventää kätilöosaamista hyvin.
- Opiskelija kehittää kätilötyön tietoperustaa ja käytäntöjä näyttöön perustuvasti.
- Opiskelija on arvioinut ja hyödyntänyt riittävästi uusinta tutkimustietoa tehtävässä. Hyödynnetty tutkimustieto on monipuolista.
- Kehittämistehtävän tuotos on visuaalisesti hyvä ja viimeistelty.
- Tehtävä on tehty työelämäyhteistyössä ja se vastaa työelämän tarpeita.
- Raportti vastaa annettuja ohjeita.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- Kehittämistehtävän aihe syventää kätilöosaamista laajasti.
- Opiskelija kehittää kätilötyön tietoperustaa ja käytäntöjä näyttöön perustuvasti.
- Opiskelija on arvioinut ja hyödyntänyt laajasti uusinta tutkimustietoa tehtävässä. Hyödynnetty tutkimustieto on monipuolista ja kansainvälisiä tutkimuksia on käytetty laajasti.
- Kehittämistehtävän tuotos on visuaalisesti kiitettävällä tasolla ja siinä on käytetty luovuutta. Artikkelimuotoisessa tehtävässä pohdinta on erityisen ansiokasta.
- Tehtävää on tehty työelämäyhteistyössä ja se vastaa työelämän tarpeita.
- Raportti vastaa annettuja ohjeita.

Go back to top of page