Skip to main content

Professional Selling in International Context (10cr)

Code: 1800EB16-3003

General information


Enrolment period
23.11.2022 - 22.01.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2023 - 30.05.2023
Implementation has ended.
Credits
10 cr
RDI portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
MD in Sales Management
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 35
Degree programmes
Degree Programme in Business Administration
Teachers
Sini Jokiniemi
Teppo Yrjönkoski
Pia Hautamäki
Person in charge
Pia Hautamäki
Course
1800EB16

Objectives (course unit)

Students know how to do strategic professional sales in international business environments based on lessons, literature, guest lectures, study trip and international project task. During the course the students develop and work in a international sales project which will be made for 2-3 companies. As a part of this international sales project, the students will do a business trip to Europe to do sales operations of the chosen companies. (This business trip is self-financed by students.) During the course students get courage to network internationally and get more experience of the strategic sales development on international level. After the course students have skills to evaluate and develop international sales activities in different kind of businesses. Course is for master level students.

Content (course unit)

The basics of international selling and competences
Businesses internationalization process from the sales aspect
Sales Management in international context

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Opiskelija ymmärtää kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, tietää millaisia askeleita yrityksen tulee ottaa kansainvälistymisessään myynnin kautta. Opiskelija myös ymmärtää, millaisia myynnin johtamisen elementtejä yrityksen johdolla tulee olla käytössään ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueessa osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Opiskelija osaa kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, tietää millaisia askeleita yrityksen tulee ottaa kansainvälistymisessän myynnin kautta ja osaa myös toteuttaa ketteriä kokeiluja oppimiensa työkalujen avulla. Opiskelija ymmärtää, millaisia myynnin johtamisen elementtejä yrityksen johdolla tulee olla käytössään ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueella osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Opiskelija osaa kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, osaa raekntaa selkeitä askelmerkkejä yrityksen kansainvälistymiseen myynnin kautta ja osaa myös jalkauttaa muutostoimenpiteitä oppimiensa työkalujen avulla. Opiskelija osaa johtaa kv-myyntiä ja osaa toimia modernin yrityksen johdon uusin työkaluin ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueella osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.

Location and time

- valmennuspäivät 01-03.02.2023
- kv-jakso 13-19.3.2023
- kv-jakson oppien purku 27.4.2023

Exam schedules

-

Assessment methods and criteria

kirjakolahdus S/H
solutehtävä S/H
KV-case (suunnittelu, toteutus, raportointi) (0-5)
reflektointi (0-5)

Assessment scale

0-5

Teaching methods

tiimioppiminen, vierailijaluennoitsijat, yksilö- ja ryhmätehtävät mm. kirjakolahdus, valmennus, toimeksiantajalle tehtävä KV-case ja opintomatka kohdemaahan

Learning materials

kirjalistaus Moodlessa

Student workload

Läsnäolo kurssin valmennusjaksolla on pakollista. Valmennuspäivät kestävät 8:30-17
Lisäksi yksilö ja tiimityötä.

1 op = 27 h työtä

Content scheduling

-

Completion alternatives

-

Practical training and working life cooperation

Lähes kaikki kurssin oppimistehtävät viedään käytäntöön omaan yritykseen tai KV-casen toimeksiantajalle, useat vierailijaluennoitsijat tulevat yritysmaailmasta

International connections

Kurssitoteutuksella tehdään konkreettinen KV-case toimeksiantajalle ja tähän liittyy konkreettinen opintomatka kohdemaahan. Osa vierailijoista on kansainvälisiä (yritysvieraita tai akateemisia luennoitsijoita).

Further information

-

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ymmärtää kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, tietää millaisia askeleita yrityksen tulee ottaa kansainvälistymisessään myynnin kautta. Opiskelija myös ymmärtää, millaisia myynnin johtamisen elementtejä yrityksen johdolla tulee olla käytössään ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueessa osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, tietää millaisia askeleita yrityksen tulee ottaa kansainvälistymisessän myynnin kautta ja osaa myös toteuttaa ketteriä kokeiluja oppimiensa työkalujen avulla. Opiskelija ymmärtää, millaisia myynnin johtamisen elementtejä yrityksen johdolla tulee olla käytössään ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueella osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, osaa raekntaa selkeitä askelmerkkejä yrityksen kansainvälistymiseen myynnin kautta ja osaa myös jalkauttaa muutostoimenpiteitä oppimiensa työkalujen avulla. Opiskelija osaa johtaa kv-myyntiä ja osaa toimia modernin yrityksen johdon uusin työkaluin ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueella osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.

Go back to top of page