Professional Selling in International Context (10cr)
Code: 1800EB16-3003
General information
- Enrolment period
- 23.11.2022 - 22.01.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2023 - 30.05.2023
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- RDI portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- MD in Sales Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 35
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
- Teachers
- Sini Jokiniemi
- Teppo Yrjönkoski
- Pia Hautamäki
- Person in charge
- Pia Hautamäki
- Course
- 1800EB16
Objectives (course unit)
Students know how to do strategic professional sales in international business environments based on lessons, literature, guest lectures, study trip and international project task. During the course the students develop and work in a international sales project which will be made for 2-3 companies. As a part of this international sales project, the students will do a business trip to Europe to do sales operations of the chosen companies. (This business trip is self-financed by students.) During the course students get courage to network internationally and get more experience of the strategic sales development on international level. After the course students have skills to evaluate and develop international sales activities in different kind of businesses. Course is for master level students.
Content (course unit)
The basics of international selling and competences
Businesses internationalization process from the sales aspect
Sales Management in international context
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Opiskelija ymmärtää kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, tietää millaisia askeleita yrityksen tulee ottaa kansainvälistymisessään myynnin kautta. Opiskelija myös ymmärtää, millaisia myynnin johtamisen elementtejä yrityksen johdolla tulee olla käytössään ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueessa osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Opiskelija osaa kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, tietää millaisia askeleita yrityksen tulee ottaa kansainvälistymisessän myynnin kautta ja osaa myös toteuttaa ketteriä kokeiluja oppimiensa työkalujen avulla. Opiskelija ymmärtää, millaisia myynnin johtamisen elementtejä yrityksen johdolla tulee olla käytössään ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueella osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Opiskelija osaa kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, osaa raekntaa selkeitä askelmerkkejä yrityksen kansainvälistymiseen myynnin kautta ja osaa myös jalkauttaa muutostoimenpiteitä oppimiensa työkalujen avulla. Opiskelija osaa johtaa kv-myyntiä ja osaa toimia modernin yrityksen johdon uusin työkaluin ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueella osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.
Location and time
- valmennuspäivät 01-03.02.2023
- kv-jakso 13-19.3.2023
- kv-jakson oppien purku 27.4.2023
Exam schedules
-
Assessment methods and criteria
kirjakolahdus S/H
solutehtävä S/H
KV-case (suunnittelu, toteutus, raportointi) (0-5)
reflektointi (0-5)
Assessment scale
0-5
Teaching methods
tiimioppiminen, vierailijaluennoitsijat, yksilö- ja ryhmätehtävät mm. kirjakolahdus, valmennus, toimeksiantajalle tehtävä KV-case ja opintomatka kohdemaahan
Learning materials
kirjalistaus Moodlessa
Student workload
Läsnäolo kurssin valmennusjaksolla on pakollista. Valmennuspäivät kestävät 8:30-17
Lisäksi yksilö ja tiimityötä.
1 op = 27 h työtä
Content scheduling
-
Completion alternatives
-
Practical training and working life cooperation
Lähes kaikki kurssin oppimistehtävät viedään käytäntöön omaan yritykseen tai KV-casen toimeksiantajalle, useat vierailijaluennoitsijat tulevat yritysmaailmasta
International connections
Kurssitoteutuksella tehdään konkreettinen KV-case toimeksiantajalle ja tähän liittyy konkreettinen opintomatka kohdemaahan. Osa vierailijoista on kansainvälisiä (yritysvieraita tai akateemisia luennoitsijoita).
Further information
-
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ymmärtää kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, tietää millaisia askeleita yrityksen tulee ottaa kansainvälistymisessään myynnin kautta. Opiskelija myös ymmärtää, millaisia myynnin johtamisen elementtejä yrityksen johdolla tulee olla käytössään ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueessa osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, tietää millaisia askeleita yrityksen tulee ottaa kansainvälistymisessän myynnin kautta ja osaa myös toteuttaa ketteriä kokeiluja oppimiensa työkalujen avulla. Opiskelija ymmärtää, millaisia myynnin johtamisen elementtejä yrityksen johdolla tulee olla käytössään ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueella osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, osaa raekntaa selkeitä askelmerkkejä yrityksen kansainvälistymiseen myynnin kautta ja osaa myös jalkauttaa muutostoimenpiteitä oppimiensa työkalujen avulla. Opiskelija osaa johtaa kv-myyntiä ja osaa toimia modernin yrityksen johdon uusin työkaluin ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueella osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.