Professional Selling in International ContextLaajuus (10 cr)
Course unit code: 1800EB16
General information
- Credits
- 10 cr
- Responsible person
- Pia Hautamäki
Objectives
Students know how to do strategic professional sales in international business environments based on lessons, literature, guest lectures, study trip and international project task. During the course the students develop and work in a international sales project which will be made for 2-3 companies. As a part of this international sales project, the students will do a business trip to Europe to do sales operations of the chosen companies. (This business trip is self-financed by students.) During the course students get courage to network internationally and get more experience of the strategic sales development on international level. After the course students have skills to evaluate and develop international sales activities in different kind of businesses. Course is for master level students.
Content
The basics of international selling and competences
Businesses internationalization process from the sales aspect
Sales Management in international context
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija ymmärtää kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, tietää millaisia askeleita yrityksen tulee ottaa kansainvälistymisessään myynnin kautta. Opiskelija myös ymmärtää, millaisia myynnin johtamisen elementtejä yrityksen johdolla tulee olla käytössään ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueessa osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija osaa kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, tietää millaisia askeleita yrityksen tulee ottaa kansainvälistymisessän myynnin kautta ja osaa myös toteuttaa ketteriä kokeiluja oppimiensa työkalujen avulla. Opiskelija ymmärtää, millaisia myynnin johtamisen elementtejä yrityksen johdolla tulee olla käytössään ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueella osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa kansainvälisen myynnin perusperiaatteet, osaa raekntaa selkeitä askelmerkkejä yrityksen kansainvälistymiseen myynnin kautta ja osaa myös jalkauttaa muutostoimenpiteitä oppimiensa työkalujen avulla. Opiskelija osaa johtaa kv-myyntiä ja osaa toimia modernin yrityksen johdon uusin työkaluin ohjatessaan myyntiä kansainvälisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija on onnistunut myymään idean kv-jaksosta valitsemalleen yritykselle ja päässyt kehittymään sellaisella kansainvälisen myynnin osaamisalueella osaamistaan, jossa on toivonut osaamisensa kehittyvän.