Skip to main content

Customer Profiles and Marketing Strategies (5 cr)

Code: 3H00FE34-3002

General information


Enrolment period
23.11.2022 - 12.01.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
19.01.2023 - 25.05.2023
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
4 cr
RDI portion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Business Administration
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Business Administration
Teachers
Mika Jokinen
Kirsi Tanner
Person in charge
Mika Jokinen
Tags
BLENDED
Course
3H00FE34

Objectives (course unit)

During this course, you get to know marketing especially from a customer perspective and learn how to plan marketing.

The student is able to
- to think of marketing as strategic choices,
- carry out customer relationship marketing,
- draw up a marketing plan and carry out a marketing campaign,
- use research data in marketing.

Content (course unit)

What is strategic marketing planning?
What are customer profiling and customer relationship marketing?
How is a multichannel marketing campaign built and budgeted?
What requirements do channel selections cause for graphical communication?

Prerequisites (course unit)

Previous modules completed or equivalent knowledge.

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The students know the basic concepts and methods related to customer relationship marketing, strategic marketing planning and graphic communications.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student masters the basic concepts and methods related to customer relationship marketing, strategic planning and graphic communications. The student is able to apply what he/she has learned to practical situations.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student is familiar with the basic concepts and methods related to customer relationship marketing, strategic planning and graphical communication, knows the communication channels and is able to utilise them appropriately in marketing. The student is able to apply and analyse what he/she has learned for practical situations. The student is able to justify his/her decision comprehensively. If necessary, the student is also able to search for information and design new solutions for challenging situations.

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

The student knows only some concepts related to customer relationship marketing, strategic marketing planning and graphic communications and does not know how to carry out a well-functioning marketing campaign.

Location and time

19.01.2023 09.00 - 12.00 Lähiopetus: Mänttä-Vilppula
23.02.2023 08.30 - 12.00 Etäopetus: Zoom
23.03.2023 08.30 - 12.00 Etäopetus: Zoom
21.04.2023 08.30 - 12.00 Etäopetus: Zoom
25.05.2023 08.30 - 12.00 Lähiopetus : Mänttä-Vilppula

Etäopetukset Zoomissa:

https://tuni.zoom.us/j/4707234334
Meeting ID: 470 723 4334

Exam schedules

Moodle-tentti 9.5. ja uusinta 18.5.

Assessment methods and criteria

Portfolio ryhmätehtävä arvioidaan asteikolla 1-5 (60%)
Yksilönä suoritettava moodletentti arvioidaan asteikolla: 1-5 (40%)

Assessment scale

0-5

Teaching methods

- Luennot ja tiimien sparraukset ​
- Tehtävien tekeminen itsenäisesti ja ryhmässä (työpajat)
- Yhteisöllinen oppiminen​
- Kirjallisuuteen perehtyminen ja muu tiedonhankinta
- Open book Moodle-tentti

Learning materials

Itsenäistä tiedonhakua,
Kotler - Keller: Marketing Management. Global edition. Pearson Education Limited 2016. Soveltuvin osin.

Moodlessa oppimateriaalit ja suositeltavaa kirjallisuutta.

Content scheduling

Tammikuu: Mitä ovat asiakasprofilointi ja asiakassuhdemarkkinointi?
Helmikuu: Mitä on markkinoinnin strateginen suunnittelu?
Maaliskuu: Mitä vaatimuksia kanavavalinnat aiheuttavat graafiselle viestinnälle?
Huhtikuu: Miten monikanavainen markkinointikampanja rakennetaan ja budjetoidaan?

Completion alternatives

Voit hakea toteutuksen opinnollistamista tai hyväksilukemista aiemmin hankitun osaamisen tai opintojen perusteella.

Hyväksiluvun hakeminen osaamisella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Lähetä HyväHot-hakemus viimeistään 6.1.2023 ja valitse sen käsittelijäksi opintojakson vastuuopettaja. Vastuuopettaja ilmoittaa HyväHot-päätöksessään osaamisen osoittamistavan (näyttö) ja muut lisätiedot.
Arvioitava näyttö arvioidaan (S).

Hyväksiluvun hakeminen opintojen perusteella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Valitse HyväHot-hakemuksen käsittelijäksii opintojakson vastuuopettaja.

Practical training and working life cooperation

Osana aitoa yritysprojektia.

International connections

Englanninkielistä materiaalia.

Further information

Ryhmätyöskentelyssä on käytössä TEAMS.

Go back to top of page