Development Work (5 cr)
Code: 1L00FO92-3005
General information
- Enrolment period
- 20.04.2022 - 28.03.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 20.05.2022 - 31.05.2023
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Pedagogical Innovations and Culture
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- English
- Degree programmes
- Professional Teacher Education
Objectives (course unit)
In the Development Work the teacher student works in a goal-oriented manner to develop pedagogical actions, learning environments or practices of an educational institution or in a development project in educational context. Development project can be carried out individually or as a pair work.
Learning objectives
The teacher student
• uses and develops his/her professional competences in the development work
• describes and evaluates the outcomes and conclusions of the development work in a written report.
• assesses the development process and his/her competences and learning in research and development
Content (course unit)
• Pedagoginen kehittämistoiminta oppilaitoksessa tai organisaatiossa
• Kehittämisen suunnittelu, toteutus, raportointi ja arviointi ohjatusti
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
The teacher student
• combines theoretical knowledge with his/her own experiences and observation of development
• plans, implements and report a development project in an educational environment
• Reflects his/her actions and evealuates and analyses the results of the development wor and his/her own learning.
Location and time
Kesäkuu 2022 – kesäkuu 2023
Tapaamiset järjestetään verkossa.
Seminaariajankohdat:
• Keskiviikkona 1.6.2022 klo 18.00-19.30 Kehittämistyöseminaari
• Torstaina 8.9.2022 klo 17.15-18.45 Kehittämistyöseminaari
• Torstaina 13.10.2022 klo 16-17.30 Kehittämistyöseminaari
• Torstaina 1.12.2022 klo 16-17.30 Kehittämistyöseminaari
• Kevätlukukaudella järjestetään kuukausittain seminaari alkaen helmikuussa 2023 – ajankohdat ilmoitetaan myöhemmin
Exam schedules
ei tenttejä
Assessment methods and criteria
Arviointi kohdistuu prosessiin ja työn esittämiseen. Työtä arvioivat opettaja, opiskelija itse sekä vertaismentori.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Seminaarit, joissa ohjataan opiskelijan aiheen ideointia, rajausta ja kehittämistyön toteutusta. Jokaisesta kehittämistyöstä pidetään seminaareissa kolme esitystä: ideointi, välitilanteen tsekkaus sekä valmiin työn esitys.
Henkilökohtainen ohjauskerta 1h
Opiskelija valitsee työlleen vertaismentorin, joka voi olla joku toinen opiskelija tai kehittämistyön toteutuksen organisaation edustaja. Vertaismentorin toivotaan osallistuvan työn kommentaattorina seminaariesityksiin.
Kehittämistyön voi tehdä myös pari- tai ryhmätyönä, jolloin vertaismentoria ei tarvita.
Kehittämistyön prosessi, tulokset ja tuotokset raportoidaan käyttäen TAMKin raportointipohjaa tai jollain vastaavalla tavalla keskustellen opettajankoulutuksen kokonaisuuden sisältöjen sekä pedagogisen kirjallisuuden ja muun tutkimuksen kanssa.
Suoritukseen varataan kolme esitystä seminaarissa:
alustava idea ja vertaismentorin nimeäminen - 15 min./työ
työn tilannekatsaus 10 min esitys ja 20 min. keskustelu
valmiin työn esitys 20 min+20 min. keskustelu
Learning materials
Sovitaan seminaari tapaamisissa, kirjallisuusehdotuksia Moodlessa, omaa aihetta tukeva teoreettinen kirjallisuus.
Student workload
Yksi opintopiste on n. 27 h opiskelijan työtä.
Kehittämistyö tehdään pääasiassa itsenäisenä tai parin/pienryhmän kanssa tehtävänä työskentelynä.
Lähi-/etäopetus koostuu seminaareista, ohjaustilanteista ja esityksistä, yhteensä n. 10 h.
Content scheduling
Kesäkuu 2022 – kesäkuu 2023
Tapaamiset järjestetään verkossa.
Seminaariajankohdat:
• Keskiviikkona 1.6.2022 klo 18-19.30 Kehittämistyöseminaari
• Torstaina 8.9.2022 klo 17.15-18.45 Kehittämistyöseminaari
• Torstaina 13.10.2022 klo 16-17.30 Kehittämistyöseminaari
• Torstaina 1.12.2022 klo 16-17.30 Kehittämistyöseminaari
• Kevätlukukaudella järjestetään kuukausittain seminaari alkaen helmikuussa 2023 – ajankohdat ilmoitetaan myöhemmin
Completion alternatives
Aiemmin tai muulla tavalla hankittu osaaminen osoitetaan:
Opettajaopiskelija osoittaa, että on tehnyt vastaavan kehittämistyön, jossa hän on täyttänyt opintojakson osaamistavoitteet. Hän esittää siitä tehdyt dokumentit ja pyytää organisaatiosta lausunnon kehittämistyön toteutuksesta tai osoittaa muulla tavoin kehittämistyön merkityksen organisaatiolle.
Practical training and working life cooperation
Kehittämistyön voi integroida harjoitteluun, omalla työpaikalla tehtävään kehittämiseen tai TAMKin hankkeessa tehtävään kehittämiseen.
International connections
Opiskelijan aiheen mukaan. Kehittämistyö voidaan esim. tehdä TAMKin kansainvälisessä hankkeessa
Further information
Eveliina Asikainen; eveliina.asikainen@tuni.fi
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opettajaopiskelija
• yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa kehittämisestä
• suunnittelee, toteuttaa ja raportoi pedagogisen kehittämisprojektin
• reflektoi omaa toimintaansa sekä arvioi ja analysoi kehittämisprojektin onnistumista ja omaa oppimistaan.
Arvioinnissa sovelletaan TAMKin opinnäytetöiden arviointikriteereitä kuitenkin huomioiden, että työn laajuus on 5 op
https://content-webapi.tuni.fi/proxy/public/2021-05/intra_opinnaytetyoamk_arviointikriteerit_100521.docx