Skip to main content

Health-enhancing Physical Activity for the Elderly (3cr)

Code: 7F00CT54-3010

General information


Enrolment period
22.11.2021 - 31.03.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
11.04.2022 - 29.05.2022
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 30
Teachers
Hannu Järvinen
Person in charge
Hannu Järvinen
Course
7F00CT54

Objectives (course unit)

Voiko iäkäs henkilö tulla vielä notkeaksi? Kannattaako kahvakuulaharjoittelu? Kurssilla opit tietämään liikunnan vaikutuksista ikääntyneen toimintakykyyn.  

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tietää liikunnan vaikutukset ikääntyneen toimintakykyyn
- tuntee ikääntyneiden liikuntasuositukset
- tietää erilaisista ikääntyneille suunnatuista liikuntamahdollisuuksista

Content (course unit)

Opintojakso muodostuu verkko-opinnoista sisältäen tehtäviä ikääntyneiden toimintakyvystä, liikuntasuosituksista ja eri liikuntamuodoista. Opiskelija toteuttaa liiikuntaa oman ns. seniorikumppanin kanssa. Tehtävät raportoidaan Moodlessa.

- Ikääntyneiden liikuntasuositukset; kestävyyskunto, lihasvoima, tasapaino, notkeus
- fyysisen toimintakyvyn testaus
- Ikääntyville sopivia liikuntamuotoja
- oman kunnan liikuntamahdollisuudet ikääntyneille
- seniorikumppanin kanssa liikkuminen

Assessment scale

Pass/Fail

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hyväksytty: Opiskelija
- tekee kaikki Moodle -oppimisalustalla ohjeistetut tehtävät ohjeiden mukaisesti
- osallistuu aktiivisesti keskusteluihin annetuista aiheista
- palauttaa tehtävät sovittuun palautusaikatauluun mennessä
- tarvittaessa korjaa/täydentää tehtäviä opettajan ohjeiden mukaisesti
- antaa kurssipalautteen

Hylätty: Opiskelija
- ei tee tehtäviä ohjeiden mukaisesti
- ei osallistu aiheiden keskusteluihin
- ei palauta tehtäviä annettuun palautusaikaan mennessä
- ei pyydettäessä korjaa/täydennä tehtäviään opettajan ohjeiden mukaisesti
- ei anna kurssipalautetta

Go back to top of page