Client Work Methods I (5 cr)
Code: 7S00EL50-3010
General information
- Enrolment period
- 02.07.2022 - 21.08.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 16.08.2022 - 02.12.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
Objectives (course unit)
- knows the process of dialogic encounter and how to promote it at different stages of the process
- knows the main theoretical basics of supervision work
- is able to plan and carry out guidance work in a purposeful manner applying the principles of dialogue in different guidance situations with individuals and groups
- understand the importance of information management and recording in customer work
- get an idea of the potential of digital services in social work
Content (course unit)
- own communication and persistence
- resource and solution oriented work
- basics of group dynamics from the point of view of steering
- meeting and supporting a customer in crisis
- service-driven approach
- early intervention
- recording
- digital services
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
- can identify and define basic concepts. Knowledge is descriptive and determinative.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
- structure the relationship between key concepts and phenomena
- can apply concepts and theory in a structured way
- reflect on their own experience and learning in relation to the objectives of the course
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
- understand horizontal entities and the relationships between them
- combine and analyze information in a professional context
- demonstrates sound and developing competence in one's own thinking and in the social field
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Rejected (0)
Knowledge objectives are not or only partially achieved. Content management is inconsistent and incomplete and / or incorrect. The relationship to knowledge is borrowing.
Exam schedules
17.11 klo 13-17 RYHMÄTENTTI kotiryhmissä Moodlessa (kirjat)
2.12. klo 10-11 Tenttipalaute (Pakollinen, ETÄ)
Uusintatentti 9.12. klo 14-17
Assessment methods and criteria
- Läsnäolokerrat pakollisia (Kaikki poissaolot korvattava: ota yhteys kyseisen teeman opettajaan)
- Ryhmätentti (0-5)
Assessment scale
0-5
Teaching methods
- luennot, alustukset
- flipped learning, ennakkotehtävät
- harjoitukset
- yhteistoiminnallinen oppiminen, ryhmätyöskentely
- reflektointi
- Kirjallisuuteen perehtyminen
Learning materials
Tenttimateriaali:
-Mönkkönen K. 2018. Vuorovaikutus asiakastyössä. Asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla. Gaudeamus.Tallinna. (HUOM! Tenttiin eivät tule luvut 7-8)
- Näkki P., Sayed T. 2015. Asiakastyön menetelmiä sosiaalialalla. Edita Publishing (Oy)
Student workload
135 tuntia
Opetuskerrat 52h
Tentti ja tenttipalaute 7h
Ennakkotehtävät ja harjoitukset: 9h
Tenttikirjallisuuden opiskelu: 67h
Content scheduling
KAIKKI:
16.8
klo 15.15-16.15 Aloitusinfo ETÄNÄ
17.8
Klo 9-12 CD-ryhmät: Asiakastyö sosiaalialan kontekstissa (Jaana)
18.8.
Klo 9-12 AB-ryhmät: Asiakastyö sosiaalialan kontekstissa (Jaana)
23.8
Klo 9-12 D-ryhmä: Ammatillinen vuorovaikutus, yhteistyösuhteen luominen (Minna)
Klo 9-12 C-ryhmä: Ryhmädynamiikka ryhmänohjauksen näkökulmasta, kotiryhmien muodostaminen (Tuija)
Klo13-16 A-ryhmä: Ammatillinen vuorovaikutus, yhteistyösuhteen luominen (Minna)
Klo13-16 B-ryhmä: Ryhmädynamiikka ryhmänohjauksen näkökulmasta, kotiryhmien muodostaminen (Tuija)
24.8
Klo 9-12 B-ryhmä: Ammatillinen vuorovaikutus, yhteistyösuhteen luominen (Minna)
Klo 9-12 A-ryhmä: Ryhmädynamiikka ryhmänohjauksen näkökulmasta, kotiryhmien muodostaminen (Tuija)
25.8.
Klo 9-12 C-ryhmä: Ammatillinen vuorovaikutus, yhteistyösuhteen luominen (Minna)
Klo 9-12 D-ryhmä: Ryhmädynamiikka ryhmänohjauksen näkökulmasta, kotiryhmien muodostaminen (Tuija)
30.8.
Klo 9-12 B-ryhmä Palveluohjauksellinen työote (Jaana)
31.8.
Klo 9-12 D-ryhmä Palveluohjauksellinen työote (Jaana)
1.9.
Klo 9-12 C-ryhmä Palveluohjauksellinen työote (Jaana)
2.9.
Klo 9-12 A-ryhmä Palveluohjauksellinen työote (Jaana)
Klo 13-16 B-ryhmä Voimavarasuuntautunut lähestymistap (Minna)
Klo 13-16 A-ryhmä: Validoiva kohtaaminen(Tuija)
6.9
Klo 9-12 C-ryhmä: Voimavarasuuntautunut lähestymistapa (Minna)
Klo 9-12 B-ryhmä:Validoiva kohtaaminen(Tuija)
7.9
Klo 13-16 A-ryhmä: Validoiva kohtaaminen(Tuija)
8.9.
Klo 9-12 A-ryhmä: Voimavarasuuntautunut lähestymistapa (Minna)
Klo 9-12 D-ryhmä: Validoiva kohtaaminen (Tuija)
9.9.
Klo 9-12 D-ryhmä: Voimavarasuuntautunut lähestymistapa (Minna)
Klo 9-12 C-ryhmä: Validoiva kohtaaminen (Tuija)
14.9.
Klo 13-16 B-ryhmä: Varhainen puuttuminen ja huolen puheeksiottaminen (Jaana)
15.9.
Klo 9-12 C-ryhmä Varhainen puuttuminen ja huolen puheeksiottaminen (Jaana)
16.9.
Klo 9-12 D-ryhmä: Varhainen puuttuminen ja huolen puheeksiottaminen (Jaana)
Klo 13-16 A-ryhmä: Varhainen puuttuminen ja huolen puheeksiottaminen (Jaana)
20.9.
Klo 13-16 A-ryhmä: Kriisissä olevan ihmisen kohtaaminen (Tuija)
Klo 13-16 D-ryhmä: Välireflektio ja harjoituksia (PTA:n jatkot) (Jaana)
21.9.
Klo 13-16 C-ryhmä: Kriisissä olevan ihmisen kohtaaminen (Tuija)
Klo 13-16 A-ryhmä: Välireflektio ja harjoituksia (PTA:n jatkot) (Jaana)
22.9.
Klo 9-12 B-ryhmä: Kriisissä olevan ihmisen kohtaaminen (Tuija)
Klo 9-12 C-ryhmä: Välireflektio ja harjoituksia (PTA:n jatkot) (Jaana)
23.9.
Klo 9-12 D-ryhmä: Kriisissä olevan ihmisen kohtaaminen (Tuija)
Klo 9-12 B-ryhmä: Välireflektio ja harjoituksia (PTA:n jatkot) (Jaana)
10.10
Klo 9-12 A-ryhmä: Minä viestintä ja oma hyvinvointi (Minna)
Klo 13-16 B-ryhmä: Minä viestintä ja oma hyvinvointi (Minna)
13.10.
Klo 9-12 D-ryhmä: Minä viestintä ja oma hyvinvointi (Minna)
Klo 13-16 C-ryhmä: Minä viestintä ja oma hyvinvointi (Minna)
27.10. klo 9-12 AB Validointi pariharjoituksina (Minna ja Tuija)
27.10. klo 13-16 CD Validointi pariharjoituksina (Minna ja Tuija)
2.11. klo 9-12 AB Asiakastyö verkossa (Minna, Tuija, Jaana)
3.11. klo 13-14 Ryhmätenttiin valmistautuminen ETÄNÄ, opiskelija
4.11. klo 9-12 CD Asiakastyö verkossa (Minna, Tuija, Jaana)
03.11.2022 13.00 - 14.00 ETÄ, ryhmätenttiin valmistautuminen (Minna ja Tuija)
17.11 klo 13-17 RYHMÄTENTTI kotiryhmissä Moodlessa (kirjat)
2.12. klo 10-11 Tenttipalaute etänä