Implementation of the Bachelor's Thesis Process (7 cr)
Code: 7K00EW04-3007
General information
- Enrolment period
- 01.07.2022 - 01.09.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 31.07.2022 - 25.12.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 7 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
- Teachers
- Sanna Eironen
- Ulla Markkanen
- Irja Nieminen
- Piia Lavonius-Ylönen
- Riitta Lietsala
- Jaana Vainionpää
- Minna Tiainen
- Eija Piikkilä
- Milla Salama
- Riikka Huttunen
- Person in charge
- Minna Tiainen
- Course
- 7K00EW04
Objectives (course unit)
The student
-is able to use theoretical knowledge critically;
-is able to apply relevant research methods to the bachelor's thesis.
Content (course unit)
- implementation of the bachelor’s thesis process under supervision
- specified method studies (qualitative, quantitative, literature review and functional studies)
Prerequisites (course unit)
The student has completed the course Nursing Science Past and Today and participated in the course on Orientation to the Bachelor's Thesis.
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Pass
The student
- masters the use of theoretical knowledge in his/her thesis
- masters the appropriate research approach in his/her thesis
Fail
The student
- does not master the use of theoretical knowledge in his/her thesis
- does not master the appropriate research approach in his/her thesis
Location and time
Opinnäytetyön aikataulut Intrassa (etenemissuunnitelmissa, löytyy myös haulla: aikataulu)
Menetelmäopetus (linkki menetelmäopetuksen aikatauluihin ja moodlealustalle opinnäytetyön moodlessa)
Käsikirjoitusseminaarin ajankohta Intrassa etenemissuunnitelmissa kohdassa: Opinnäytetöiden eteneminen
Exam schedules
•Suunnitelmaseminaari
Valmis suunnitelma ja lupa Wihiin
• Suorittaa menetelmäopinnot ja tekee menetelmäopintojen tehtävän
• Tekee opinnäytetyötä ja varaa 2. ohjausajan Wihin kautta (Opinnäytetyön tekemiselle
varatut viikot)
• Osallistuu käsikirjoitusseminaariin ja saa kommentit opponenteilta sekä ohjaajalta. (1
viikkoa ennen palautus opponenteille ja tallennus Wihiin
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Opiskelija tekee opinnäytetyötä hyödyntäen ohjausta
Opiskelija osallistuu menetelmäopetukseen
Opiskelija osallistuu ja esittelee työnsä käsikirjoitusseminaarissa
Learning materials
TAMK Intra: Opiskelijan käsikirja/Opinnäytetyö, Tiedonhaku Moodle -materiaali
Muu opintojakson eri osien opetuksen yhteydessä osoitettu materiaali
• Eriksson, K. et al. 2012. Hoitotiede. 4. uud. p. Helsinki: Sanoma Pro.
• Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2013. Tutkimus hoitotieteessä. 3. uud. p. Helsinki: Sanoma Pro.
• Kylmä, J. & Juvakka, T. 2007. Laadullinen terveystutkimus. Helsinki: Edita.
• Lauri, S. & Kyngäs, H. 2005. Hoitotieteen teorian kehittäminen. Porvoo: WSOY.
• Hirsjärvi, S., Remes, P., Sajavaara, P. & Sinivuori, E. 2009. Tutki ja kirjoita. 15. uud. p. Helsinki: Tammi.
• Heikkilä, A. Jokinen, P., Nurmela, T. 2008. Tutkiva kehittäminen: avaimia tutkimus- ja kehittämishankkeisiin terveysalalla. WSOY.
• Heikkinen, H., Rovio, E., Syrjälä, L. 2006. Toiminnasta tietoon: toimintatutkimuksen menetelmät ja lähestymistavat. Kansanvalistusseura.
• Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. 2016. Toim. M. Stolt, A. Axelin, R. Suhonen. Turku: Turun yliopisto Hoitotieteen laitoksen julkaisuja. Tutkimuksia ja raportteja. Sarja A.
• Vilkka, H. & Airaksinen, T. 2003. Toiminnallinen opinnäytetyö . Helsinki: Tammi. (toiminnalliseen)
• Vilkka, H. 2020. Akateemisen lukemisen ja kirjoittamisen opas. Jyväskylä: PS-kustannus.
https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1kfmqvo/alma9911131569305973
• Vilkka, H. 2015. Tutki ja kehitä. 4. uud. p. Jyväskylä: PS-kustannus.
• Jämsä, U. 2014. Kuntoutuksen muutosagentit. Tutkimus työelämälähtöisestä oppimisesta ylemmässä ammattikorkeakoulutuksessa. Acta Universitatis Ouluensis D Medica 1252. (toiminnalliseen)
• Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampereen yliopistopaino oy. (toiminnalliseen)
• Tuomi, J., Sarajärvi, Anneli 2018. Laadullinen tutkimmus ja sisällönanalyysi. Tammi.
• Tietoarkiston tutkimusmenetelmien verkkokäsikirja: https://www.fsd.tuni.fi/fi/palvelut/menetelmaopetus/
Muu lähde:
• Vilkka, H. 2021. Näin onnistut opinnäytetyössä: Ratkaisut tutkimuksen umpikujiin. Jyväskylä: PS-kustannus.
• Isojärvi J. 2011. Tutkimuskysymyksestä hakustrategiaksi: PICO-asetelma informaatikon työkaluna. Osaamisen ytimessä – tietoaineistot tutuiksi. BMF ry:n kevätseminaari 13.4.2011 Kuopio. Viitattu 5.3.2021. Saatavana: https://bmfry.files.wordpress.com/2018/06/pico-asetelma-informaatikon-tyc3b6kaluna.pdf
Content scheduling
•Suunnitelmaseminaari
Valmis suunnitelma ja lupa Wihiin
• Suorittaa menetelmäopinnot ja tekee menetelmäopintojen tehtävän
• Tekee opinnäytetyötä ja varaa 2. ohjausajan Wihin kautta (Opinnäytetyön tekemiselle
varatut viikot)
• Osallistuu käsikirjoitusseminaariin ja saa kommentit opponenteilta sekä ohjaajalta. (1
viikkoa ennen palautus opponenteille ja tallennus Wihiin
Further information
Tälle opintojaksolle ei ilmoittauduta