Reporting Phase of the Bachelor’s Thesis (3 cr)
Code: 7K00EW05-3002
General information
- Enrolment period
- 09.05.2022 - 31.08.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 08.08.2022 - 05.12.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
- Teachers
- Maiju Paldán
- Maaret Salminen
- Stiina Storvik-Sydänmaa
- Nora Viitala
- Mervi Kastari
- Katja Hautsalo
- Heimo Outinen
- Minna Metsäportti
- Irja Nieminen
- Riitta Lietsala
- Mari Vikman
- Marianna Leikomaa
- Pia Keiski
- Taina Ojaniemi
- Minna Talvitie
- Minna Merta
- Raakel Viheroksa
- Kirsi Saarinen
- Katariina Kunnas
- Terhi Pekkinen
- Kristiina Vähämaa
- Course
- 7K00EW05
Objectives (course unit)
The student
-is able to write the bachelor's thesis
-is able to present and defend the thesis professionally and theoretically
-is able to act as an opponent in a professional manner
-is able to justify his/her bachelor’s thesis in the maturity test
-is able to express him/herself formally in Finnish, Swedish or English, according to the requirements of the bachelor's thesis
Content (course unit)
-writing of the bachelor's thesis
-scientific writing
-written communication
-presenting and defending of the bachelor's thesis
-maturity test
Prerequisites (course unit)
The student has participated in the courses on Orientation to the Bachelor's Thesis and Implementation of the Bachelor's Thesis Process.
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Pass
The student
- presents his/her own bachelor’s thesis in a seminar
- acts as an opponent to another student’s thesis
- actively participates in his/her own group’s bachelor’s thesis seminars
- passes the maturity test
- makes a poster presentation about his/her thesis
- returns the completed thesis through the Urkund-system to the supervising teacher
Fail
The student
- does not present his/her own bachelor’s thesis in a seminar or does not act as an opponent to another student’s thesis
- does not participate in his/her own group’s bachelor’s thesis seminar
- does not pass the maturity test
- does not deliver a poster about his/her thesis
- does not return a completed thesis through the Urkund-system to the supervising teacher
The bachelor’s thesis is assessed numerically as a whole according to the assessment criteria of TAMK's thesis.
Assessment methods and criteria
Ohjauksen käyttö opinnäytetyötä edistävällä tavalla.
Osallistuminen oman ryhmänsä esitysseminaariin ja toimiminen vertaisarvioijana.
Opinnäytetyön arviointi TAMKin arviointikriteerien mukaisesti.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Seminaarit, opinnäytetyön ohjaus, itsenäinen opiskelu.
Learning materials
• Eriksson, K. et al. 2012. Hoitotiede. 4. uud. p. Helsinki: Sanoma Pro.
• Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2013. Tutkimus hoitotieteessä. 3. uud. p. Helsinki: Sanoma Pro.
• Kylmä, J. & Juvakka, T. 2007. Laadullinen terveystutkimus. Helsinki: Edita.
• Lauri, S. & Kyngäs, H. 2005. Hoitotieteen teorian kehittäminen. Porvoo: WSOY.
• Hirsjärvi, S., Remes, P., Sajavaara, P. & Sinivuori, E. 2009. Tutki ja kirjoita. 15. uud. p. Helsinki: Tammi.
• Heikkilä, A. Jokinen, P., Nurmela, T. 2008. Tutkiva kehittäminen: avaimia tutkimus- ja kehittämishankkeisiin terveysalalla. WSOY.
• Heikkinen, H., Rovio, E., Syrjälä, L. 2006. Toiminnasta tietoon: toimintatutkimuksen menetelmät ja lähestymistavat. Kansanvalistusseura.
• Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. 2016. Toim. M. Stolt, A. Axelin, R. Suhonen. Turku: Turun yliopisto Hoitotieteen laitoksen julkaisuja. Tutkimuksia ja raportteja. Sarja A.
• Vilkka, H. & Airaksinen, T. 2003. Toiminnallinen opinnäytetyö . Helsinki: Tammi. (toiminnalliseen)
• Vilkka, H. 2020. Akateemisen lukemisen ja kirjoittamisen opas. Jyväskylä: PS-kustannus.
https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1kfmqvo/alma9911131569305973
• Vilkka, H. 2015. Tutki ja kehitä. 4. uud. p. Jyväskylä: PS-kustannus.
• Jämsä, U. 2014. Kuntoutuksen muutosagentit. Tutkimus työelämälähtöisestä oppimisesta ylemmässä ammattikorkeakoulutuksessa. Acta Universitatis Ouluensis D Medica 1252. (toiminnalliseen)
• Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampereen yliopistopaino oy. (toiminnalliseen)
• Tuomi, J., Sarajärvi, Anneli 2018. Laadullinen tutkimmus ja sisällönanalyysi. Tammi.
Muu lähde:
• Vilkka, H. 2021. Näin onnistut opinnäytetyössä: Ratkaisut tutkimuksen umpikujiin. Jyväskylä: PS-kustannus. UUSI/TULOSSA 03/21
• Isojärvi J. 2011. Tutkimuskysymyksestä hakustrategiaksi: PICO-asetelma informaatikon työkaluna. Osaamisen ytimessä – tietoaineistot tutuiksi. BMF ry:n kevätseminaari 13.4.2011 Kuopio. Viitattu 5.3.2021. Saatavana: https://bmfry.files.wordpress.com/2018/06/pico-asetelma-informaatikon-tyc3b6kaluna.pdf
Student workload
Opinnäytetyön laajuus on yhteensä 15op (405h), josta 3/3 opintojakso on 5 op = 135h opiskelijan työtä
-työn viimeistely
-tiivistelmän ja abstractin tallentaminen wihiin
-abstracti kommentoitavaksi kieltenopettajalle
-ohjausajan varaaminen ohjaajalta
-valmiin työn ja itsearvioinnin tallentaminen wihiin
-arvioinnin pyytäminen opponoijilta ja työelämältä
-kypsyykokeen suorittaminen
-posterin tallentaminen wihiin
-esitysseminaariin osallistuminen
-toimittaa työn julkaistavaksi Theseksessa
Content scheduling
Esitysseminaari
Kypsyyskoe
Itsenäinen työskentely
Practical training and working life cooperation
Kaikki opinnäytetyöt pyritään tekemään yhteistyössä työelämän kanssa. Opinnäytetyön toteutusvaiheessa opiskelija on yhteydessä työelämätahon kanssa sovitusti.
Further information
Wihi:n kautta lähetetään ohjaajalle viestit ja liitteet. https://wihi.tamk.fi/
Oheismateriaalina voidaan käyttää erilaisia menetelmäopetuksen verkkokursseja tai eri metodikirjoja opetusmateriaalin lisäksi.