Skip to main content

Reporting Phase of the Bachelor’s Thesis (3 cr)

Code: 7K00EW05-3002

General information


Enrolment period
09.05.2022 - 31.08.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.08.2022 - 05.12.2022
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Teachers
Maiju Paldán
Maaret Salminen
Stiina Storvik-Sydänmaa
Nora Viitala
Mervi Kastari
Katja Hautsalo
Heimo Outinen
Minna Metsäportti
Irja Nieminen
Riitta Lietsala
Mari Vikman
Marianna Leikomaa
Pia Keiski
Taina Ojaniemi
Minna Talvitie
Minna Merta
Raakel Viheroksa
Kirsi Saarinen
Katariina Kunnas
Terhi Pekkinen
Kristiina Vähämaa
Course
7K00EW05

Objectives (course unit)

The student
-is able to write the bachelor's thesis
-is able to present and defend the thesis professionally and theoretically
-is able to act as an opponent in a professional manner
-is able to justify his/her bachelor’s thesis in the maturity test
-is able to express him/herself formally in Finnish, Swedish or English, according to the requirements of the bachelor's thesis

Content (course unit)

-writing of the bachelor's thesis
-scientific writing
-written communication
-presenting and defending of the bachelor's thesis
-maturity test

Prerequisites (course unit)

The student has participated in the courses on Orientation to the Bachelor's Thesis and Implementation of the Bachelor's Thesis Process.

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Pass
The student
- presents his/her own bachelor’s thesis in a seminar
- acts as an opponent to another student’s thesis
- actively participates in his/her own group’s bachelor’s thesis seminars
- passes the maturity test
- makes a poster presentation about his/her thesis
- returns the completed thesis through the Urkund-system to the supervising teacher

Fail
The student
- does not present his/her own bachelor’s thesis in a seminar or does not act as an opponent to another student’s thesis
- does not participate in his/her own group’s bachelor’s thesis seminar
- does not pass the maturity test
- does not deliver a poster about his/her thesis
- does not return a completed thesis through the Urkund-system to the supervising teacher

The bachelor’s thesis is assessed numerically as a whole according to the assessment criteria of TAMK's thesis.

Assessment methods and criteria

Ohjauksen käyttö opinnäytetyötä edistävällä tavalla.
Osallistuminen oman ryhmänsä esitysseminaariin ja toimiminen vertaisarvioijana.
Opinnäytetyön arviointi TAMKin arviointikriteerien mukaisesti.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Seminaarit, opinnäytetyön ohjaus, itsenäinen opiskelu.

Learning materials

• Eriksson, K. et al. 2012. Hoitotiede. 4. uud. p. Helsinki: Sanoma Pro.
• Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2013. Tutkimus hoitotieteessä. 3. uud. p. Helsinki: Sanoma Pro.
• Kylmä, J. & Juvakka, T. 2007. Laadullinen terveystutkimus. Helsinki: Edita.
• Lauri, S. & Kyngäs, H. 2005. Hoitotieteen teorian kehittäminen. Porvoo: WSOY.
• Hirsjärvi, S., Remes, P., Sajavaara, P. & Sinivuori, E. 2009. Tutki ja kirjoita. 15. uud. p. Helsinki: Tammi.
• Heikkilä, A. Jokinen, P., Nurmela, T. 2008. Tutkiva kehittäminen: avaimia tutkimus- ja kehittämishankkeisiin terveysalalla. WSOY.
• Heikkinen, H., Rovio, E., Syrjälä, L. 2006. Toiminnasta tietoon: toimintatutkimuksen menetelmät ja lähestymistavat. Kansanvalistusseura.
• Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. 2016. Toim. M. Stolt, A. Axelin, R. Suhonen. Turku: Turun yliopisto Hoitotieteen laitoksen julkaisuja. Tutkimuksia ja raportteja. Sarja A.
• Vilkka, H. & Airaksinen, T. 2003. Toiminnallinen opinnäytetyö . Helsinki: Tammi. (toiminnalliseen)
• Vilkka, H. 2020. Akateemisen lukemisen ja kirjoittamisen opas. Jyväskylä: PS-kustannus.
https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1kfmqvo/alma9911131569305973
• Vilkka, H. 2015. Tutki ja kehitä. 4. uud. p. Jyväskylä: PS-kustannus.
• Jämsä, U. 2014. Kuntoutuksen muutosagentit. Tutkimus työelämälähtöisestä oppimisesta ylemmässä ammattikorkeakoulutuksessa. Acta Universitatis Ouluensis D Medica 1252. (toiminnalliseen)
• Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampereen yliopistopaino oy. (toiminnalliseen)
• Tuomi, J., Sarajärvi, Anneli 2018. Laadullinen tutkimmus ja sisällönanalyysi. Tammi.
Muu lähde:
• Vilkka, H. 2021. Näin onnistut opinnäytetyössä: Ratkaisut tutkimuksen umpikujiin. Jyväskylä: PS-kustannus. UUSI/TULOSSA 03/21
• Isojärvi J. 2011. Tutkimuskysymyksestä hakustrategiaksi: PICO-asetelma informaatikon työkaluna. Osaamisen ytimessä – tietoaineistot tutuiksi. BMF ry:n kevätseminaari 13.4.2011 Kuopio. Viitattu 5.3.2021. Saatavana: https://bmfry.files.wordpress.com/2018/06/pico-asetelma-informaatikon-tyc3b6kaluna.pdf

Student workload

Opinnäytetyön laajuus on yhteensä 15op (405h), josta 3/3 opintojakso on 5 op = 135h opiskelijan työtä
-työn viimeistely
-tiivistelmän ja abstractin tallentaminen wihiin
-abstracti kommentoitavaksi kieltenopettajalle
-ohjausajan varaaminen ohjaajalta
-valmiin työn ja itsearvioinnin tallentaminen wihiin
-arvioinnin pyytäminen opponoijilta ja työelämältä
-kypsyykokeen suorittaminen
-posterin tallentaminen wihiin
-esitysseminaariin osallistuminen
-toimittaa työn julkaistavaksi Theseksessa

Content scheduling

Esitysseminaari
Kypsyyskoe
Itsenäinen työskentely

Practical training and working life cooperation

Kaikki opinnäytetyöt pyritään tekemään yhteistyössä työelämän kanssa. Opinnäytetyön toteutusvaiheessa opiskelija on yhteydessä työelämätahon kanssa sovitusti.

Further information

Wihi:n kautta lähetetään ohjaajalle viestit ja liitteet. https://wihi.tamk.fi/

Oheismateriaalina voidaan käyttää erilaisia menetelmäopetuksen verkkokursseja tai eri metodikirjoja opetusmateriaalin lisäksi.

Go back to top of page