Sales of Services (5cr)
Code: 6M00DQ36-3001
General information
- Enrolment period
- 01.12.2021 - 31.12.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 10.01.2022 - 15.03.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Forestry
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Forestry
- Teachers
- Tutta Tanttari
- Course
- 6M00DQ36
Objectives (course unit)
The student knows how to:
-define the forms and models of service business in the forest sector
-design forest services and use service design
-knows the stages of sales from preparation to closing and after sales
- strengthen his/her interaction skills in customer encounter situations, particularly in terms of confidence building, persuasive presentation and argumentation skills
-prepare for and implement sales meetings in a real customer situation
Content (course unit)
Service Business Models, Service Design, Service Process Operation, Service Design, Productisation, Customer Meeting Stages and Seller Action at Different Stages, Seller Development, Customer Value Creation through Sales.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student recognizes the areas of service business and sales and is able to name the different stages of sales. He / she is familiar with methods of service design and value sales
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student understands the basics of service business and sales work. He / she is able to act as a supervisor in sales work related situations and can plan services in a supervised manner. He/she understands the importance of building trust, convincing performance and argumentation skills in sales.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student understands the areas related to service business and sales work and is able to apply them in practical work. They are able to structure and apply the various stages of sales from preparation to customer relationship aftercare. The student will be able to develop value for the customer and strengthen trust between the seller and the customer through service business and sales skills.
Location and time
19.1. klo 8.30-11.30
Opintojakson esittely – Tutta Tanttari ja Mikko Rantanen
Metsäalan palveluliiketoiminnan muodot – Mikko Rantanen
26.1. klo 12.30-15.30
Myyntiprosessi 1 – Tutta Tanttari
10.2. klo 8.30-11.30
Myyntiprosessi 2 – Tutta Tanttari
14.2. klo 8.30-16
Metsäalan palveluiden suunnittelu- ja palvelumuotoilupäivä – Tutta Tanttari ja Mikko Rantanen
23.2. klo 8.30-11.30
Ryhmätehtävien sparrailuaikoja saatavilla, ei pakollinen
14.3. Klo 9.15-13.00
Ryhmätehtävien esitykset ja opponoinnit - Tutta Tanttari ja Mikko Rantanen
Exam schedules
Ei tenttiä.
Assessment methods and criteria
Arviointi tapahtuu asteikolla 0-5. Arviointi tapahtuu ryhmätehtävän raportin (50%) ja esityksen perusteella (50%). Arvioinnissa huomioidaan myös aktiivinen osallistuminen tuntien aikana sekä vertaisarviointi ryhmätyön toteutuksessa.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luentoja & keskusteluja
Harjoitustyö, sen raportointi ja esitys
Itsenäistä opiskelua
Learning materials
Oivaltava myyntityö - asiakkaana organisaatio
Hänti, S., Kairisto-Mertanen, L. & Kock, H. 2016.
Halutessasi voit perehtyä myös seuraaviin kirjoihin:
Menestys syntyy asiakaskokemuksesta: B2B-johtajan opas
Holma, L., Laasio, K., Ruusuvuori, M., Seppä, S. & Tanner, R. 2021.
Strategiana asiakaskokemus
Saarijärvi, H. & Puustinen, P. 2020.
Student workload
Opintojakson laajuus 5op tarkoittaa 5x27h = 135h työtä.
Completion alternatives
Sovittava erikseen opettajien kanssa.
Practical training and working life cooperation
Ryhmätyö edellyttää metsäalan yrittäjän haastattelua ja perehtymistä hänen myyntiprosessiinsa. Lisäksi ryhmätyö edellyttää osatajana toimivan henkilön / organisaation haastattelua ja heidän hankintaprosessiinsa perehtymistä.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei ole osallistunut opintojakson tunneille, eikä ole osallistunut ryhmätyön toteuttamiseen.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on osallistunut pääosin opintojakson tunneille, mutta ryhmätyöhön osallistuminen ei ole ollut aktiivista. Ryhmätyön raportti on pinnallinen eikä myyntityötä tekevä metsäalan yritys saa siitä konkreettisia ehdotuksia oman myyntiprosessinsa kehittämiseen. Raporttia ei ole kirjoitettu TAMK:in kirjallisen raportoinnin ohjeiden mukaisesti. Ryhmätyön esitys on pintapuolinen eikä auta muita opiskelijoita oppimaan myyntityöstä.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on osallistunut pääosin opintojakson tunneille ja ryhmätyöhön osallistuminen on ollut melko aktiivista. Ryhmätyössä on käsitelty metsäalan yrityksen myynti- ja ostoprosessia. Ryhmätyön raportti on selkeä ja johdonmukainen ja toimeksiantajana ollut metsäalan yritys saa raportista yksittäisiä käytäntöön vietävissä olevia ehdotuksia oman myyntiprosessinsa kehittämiseen. Raportti on toteutettu pääosin TAMK:in kirjallisen työn ohjeiden mukaisesti. Ryhmätyön esitys on havainnollinen ja auttaa muita opiskelijoita oppimaan jotain uutta metsäalan myyntityöstä oman ryhmätyön sisältöihin pohjautuen.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on osallistunut pääosin opintojakson tunneille ja ryhmätyöhön osallistuminen on ollut aktiivista. Ryhmätyössä on käsitelty kattavasti metsäalan yrityksen myynti- ja ostoprosessia. Ryhmätyön raportti on selkeä ja johdonmukainen ja toimeksiantajana ollut metsäalan yritys saa raportista konkreettisia ja käytäntöön vietävissä olevia ehdotuksia oman myyntiprosessinsa kehittämiseen. Raportti on toteutettu TAMK:in kirjallisen työn ohjeiden mukaisesti. Ryhmätyön esitys on havainnollinen ja visuaalinen sekä auttaa muita opiskelijoita oppimaan käytönnönläheisiä näkökulmia metsäalan myyntityöstä oman ryhmätyön sisältöihin pohjautuen.