Organisational Management (5cr)
Code: 7H00FL06-3002
General information
- Enrolment period
- 02.07.2022 - 31.08.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2022 - 31.12.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- MD in Management and Development of Wellbeing Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Development and Management of Health Care and Social Services
- Teachers
- Merja Kanervisto-Jokinen
- Hannele Laaksonen
- Person in charge
- Hannele Laaksonen
- Course
- 7H00FL06
Objectives (course unit)
The student
- is able to act as an expert in demanding decision-making processes in health care and social services
- is able to act as a change leader in demanding expert positions
- is able to apply key acts of labor law in complex human resource management situations
Content (course unit)
- organisational and management theories and decision-making processes
- change management
- strategic personnel planning
- -employment law and collective agreements
- appeal and complaint processes in health care and social services
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Student
- is able to search for information related to the topic and use national and international sources
- is able to apply the information gathered at a descriptive level in reviewing current practices and practices;
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student
- is able to seek evidence-based knowledge from both national and international sources, and is able evaluate the sources critically
- is able to use the acquired knowledge in critical evaluation and development of current practices
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student
- is able to retrieve evidence-based information from a variety of national and international information sources, critically evaluate studies and synthesize the information gathered
- is able to evaluate current practices critically and is able to create new evidence-based practices
Location and time
Ilmoitettu kalenterissa
Exam schedules
Tehtävien kautta osaamisen testaus
Assessment methods and criteria
Ilmoitettu opsissa
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Lähi- tai etäopetus, ennakkotehtävä, tiimitehtävät, yhteistoiminnallinen oppiminen, itsenäinen työskentely.
Learning materials
Kurssikirjat
Harisalo R 2010 (tai uusin). Organisaatioteoriat. Tampere: Juvenes Print.
Seeck H 2015 (tai uudempi). Johtamisopit Suomessa. GAudeamus.
Laaksonen H, Laitinen H & Hiilamo H 2020. Sosiaali- ja terveydenhuollon järjestelmä. SanomaPro. (soveltuvin osin)
Laaksonen H & Salin S (toim.) 2019. Iloa ja intoa johtamiseen. Käytännön eväitä sosiaali- ja terveysalan esimiestyöhön. Helsiki: Oppian.
Muut opettajan ilmoittamat kirjat ja artikkelit
Opiskelijoiden itsenäisesti hankkima kirjallisuus
Student workload
5 op = 135 h.
Luennot 20
Alumnipäivä 4
Yksilötehtävä/ Kanervisto-Jokinen 51
Tiimitehtävä 1 ja vertaisarvioinnit/ Kanervisto-Jokinen 30
Tiimitehtävä 2 ja vertaisarvioinnit/ Laaksonen 30
Yhteensä 135
Content scheduling
Ilmoitettu kalenterissa
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
- kykenee hakemaan tietoa aihealueeseen liittyen ja käyttämään kansallisia ja kansainvälisiä lähteitä
- kykenee soveltamaan kuvailevalla tasolla keräämäänsä tietoa nykyisten käytäntöjen ja toimintatapojen tarkastelussa
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa sekä kansallisista että kansainvälisistä tiedonlähteistä sekä arvioimaan lähteitä kriittisellä otteella
- kykenee käyttämään hankkimaansa tietoa nykyisten toimintatapojen kriittisessä arvioinnissa ja kehittämisessä
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa useista kansallisista ja kansainvälisistä tiedonlähteistä, arvioimaan tutkimuksia kriittisellä otteella ja muodostamaan kerätystä tiedosta synteesin
- kykenee kriittisesti arvioimaan nykyisiä käytäntöjä ja luomaan uusia näyttöön perustuvia toimintatapoja