User-oriented Wellbeing Technology (3 cr)
Code: 7K00EV88-3020
General information
- Enrolment period
- 04.12.2021 - 02.01.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 03.01.2022 - 10.04.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Emergency Care, Midwifery, Public Health Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Emergency Care
Objectives (course unit)
The student
- is able to describe and assess the opportunities for well-being and health technology in promoting health
- is able to clarify the needs of different user groups and user experiences for various well-being and health technology solutions;
- knows the methods with which well-being and health technologies are developed for different user groups’ needs
- knows the ethical principles in the user context of well-being and health technologies
- knows and understands the importance of data protection in the user context of well-being and health technologies.
Content (course unit)
- maintaining well-being and promoting health as concepts
- key concepts and contents of well-being and health technologies
- the opportunities for exploiting technologies to maintain well-being and promote health
- main contents and concepts for user-centered design
- methods to identify user needs
- methods for the co-development of need-oriented and user-oriented technologies
- ethics and privacy in the user context of well-being and health technology
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student
- is able to describe and explain the key concepts, contents and methods of well-being and health technologies and user-centred design
- is able to describe the methods for identifying the needs of users and is able to describe the methods for identifying joint development needs for user-oriented technologies and has tried some of them
- does not participate actively in discussion of ethical and data protection issues in the context of wellbeing and health technology.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student
- is able to use the key concepts of well-being and health technologies as well as user-centred design correctly and to choose methods for situations in the development process
- is able to use methods to identify user needs and co-develop technologies
- participates in the discussion of ethical and data protection issues in the context of wellness and health technology.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student
- is able to apply and combine methods to identify user needs and user-oriented technologies in collaboration
- is able to analyse, document and critically assess research results
- is able to participate constructively in the discussion of ethical and data protection issues in the context of well-being and health technology and to explain his/her viewpoints.
Location and time
2.2.2022 12.30-14 , tutustumiskäynnit Virtuaalilaboratiorioon 18.2.2022,
loppuseminaari 23.3.2022
Exam schedules
Arvioitava pienryhmätehtävä 0 - 5, palautus 16.3.2022 mennessä.
Lähdeviitteet pakolliset, ilman niitä työ on hylätty.
Hylätty innovaatiotehtävää voi ryhmä täydentää kaksi kertaa. Asiasta sovitaan vastuuopettajan kanssa.
Assessment methods and criteria
Arvioitava pienryhmätehtävä (0-5), jonka arviointiin vaikuttaa esitys seminaarissa.
Seminaari pidetään keskiviikkona 23.3.2022.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Orientaatioluento, asiantuntijaluento.
Kaksi MOOC kurssia DigiCampuksessa Kuiluista digiosallisuuteen 1op ja RoboSote 1op.
Pienryhmätehtävät Sote virtual Labissa.
Itsenäiset tehtävät.
Pienryhmässä innovaatiotehtävä, joka esitetään päätösseminaarissa.
Learning materials
Luentomateriaalit, materiaalit ja artikkelit verkkokurssien sisällöissä.
Student workload
Opiskelijan työtä 3 x 27h eli 81h,josta kontaktiopetusta 10h.
Content scheduling
1. Kurssimateriaaleihin perehtyminen ja keskustelutehtävien suoritus
2. RoboSote MOOC
3. Kuiluista digiosallisuuteen MOOC
4. Sote virtual lad oppimiskäynti
5. Pienryhmätehtävä ja esitysseminaari.
International connections
Seminaariesitystä varten kootaan tietoa myös kansainvälisistä julkaisuista.
Further information
Orientaatiossa, sote virtual lab vierailuissa ja seminaarissa pakollinen läsnäolo.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei ole osallistunut orienaatioon ja/tai seminaariin. Opiskelija ei ole suorittanut oppimisalusta Moodlessa olevia tehtäviä määräaikaan mennessä. Opiskelija ei ole osallistunut seminaariesityksen valmisteluun.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
- osaa kuvata ja selittää hyvinvointi- ja terveysteknologioiden sekä käyttäjäkeskeisen suunnittelun
keskeiset käsitteet, sisällöt ja menetelmät
- osaa kuvailla menetelmiä käyttäjien tarpeiden selvittämiseksi ja tarve- ja käyttäjälähtöisten
teknologioiden yhteiskehittelyyn ja on kokeillut joitakin näistä
- ei ole aktiivinen keskustelija eettisistä ja tietosuoja-asioista hyvinvointi- ja terveysteknologian
kontekstissa
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
- osaa käyttää hyvinvointi- ja terveysteknologioiden sekä käyttäjäkeskeisen suunnittelun keskeisiä
käsitteitä oikein ja valita menetelmiä kehitysprosessin tilanteisiin
- osaa käyttää menetelmiä käyttäjien tarpeiden selvittämisessä ja teknologioiden yhteiskehittelyssä
- osallistuu keskusteluun eettisistä ja tietosuoja-asioista hyvinvointi- ja terveysteknologian
kontekstissa
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
- osaa soveltaa ja yhdistää menetelmiä käyttäjien tarpeiden selvittämiseksi ja tarve- ja
käyttäjälähtöisten teknologioiden yhteiskehittelyssä
- osaa analysoida ja dokumentoida sekä arvioida kriittisesti tutkimustuloksia
- osaa rakentavasti osallistua keskusteluun eettisistä ja tietosuoja-asioista hyvinvointi- ja
terveysteknologian kontekstissa ja perustella esittämänsä näkökulmat