Education and Teaching Competence and Digital Communication (3 cr)
Code: 7K00EV73-3021
General information
- Enrolment period
- 13.12.2021 - 16.03.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 28.03.2022 - 05.06.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 52
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Objectives (course unit)
The student
- understands the philosophical, ethical and pedagogical bases for education and teaching
- is able to utilise client-oriented education and teaching methods appropriate to the situation considering clients of different ages and their significant others
- is able to use and plan digital teaching methods and materials
- knows how to evaluate the effectiveness of different methods.
Content (course unit)
- different education and teaching philosophies
- the education and teaching method process
- education in different situations with various methods
- education and communication utilising information and communications technology
- the assessment of nursing education and teaching
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student
- identifies evidence-based knowledge related to education and teaching and digital communication.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student
- knows the theoretical basis of education and teaching and digital communication and is able to apply them utilizing evidence-based knowledge.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student
- knows and is able to utilize broadly education and teaching and digital communication
- analyzes and applies evidence-based knowledge and electronic communication individual and family-oriented way.
Assessment methods and criteria
Osa 1:
Teoria ja ryhmätyöt arvioidaan numeerisesti. Toteutuksella kirjoitetaan essee / kirjoitelma, joka arvioidaan numeerisesti. Samaa esseetä / kirjoitelmaa käytetään kirjoitusviestinnän työpajoissa. Se tehdään pienissä noin kolmen hengen ryhmissä. Esseen / kirjoitelman aihe toimii myös seminaariesityksen pohjana. Arvioinnin yhteydessä toteutetaan vertaisarviointi. Pätevällä ja asianmukaisella vertaisarvioinnilla voi rajatapauksissa vaikuttaa omaan arvosanaan joko nostavasti tai laskevasti.
Osa 2:
Kirjoitusviestinnän paja: Hyväksytty/hylätty
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Läsnäolo-opetus, ryhmätyöskentely, mahdolliset harjoitukset, erilaiset toiminnalliset menetelmät sekä seminaari.
Learning materials
Vänskä, K., Lahtinen-Väänänen, S, Kettunen, T. & Mäkelä, J. 2011. Onnistuuko ohjaus? Sosiaali- ja terveysalan ohjaustyössä kehittyminen. Edita: Helsinki.
Helminen, J. (toimi.) 2017. Asiakkaan moniammatillinen ohjaus sosiaali- ja terveydenhuollossa. Edita: Helsinki. Saatavilla myös e-kirjana.
.
Vehviläinen, S. Ohjaustyön opas : yhteistyössä kohti toimijuutta . Helsinki: Gaudeamus, 2014. Print. Saatavilla myös e-kirjana
.
Erilaiset ajankohtaiset, sähköiset ohjausalustat. Esim. Terveyskylä, Mielenterveystalo, Sairaanhoitajaliiton sähköisten palveluiden strategia. Muut ajankohtaiset digitaaliset ohjausalustat, materiaalit ja artikkelit aiheesta.
Student workload
81h opiskelijantyötä, joka sisältää kontaktiopetuksen ja itsenäisen työskentelyn yksin ja ryhmässä. Itsenäinen työ sisältää kirjallisuuteen ja muuhun kurssilla osoitettuun materiaaliin perehtymisen ja pienryhmätyöskentelyn.
Further information
Osa 1: Teoria ja ryhmätyöt
Toteutuksen orientaatiossa ja seminaarissa on läsnäolovelvollisuus. Läsnäolovelvoitteiset tunnit ovat merkattu lukujärjestykseen.
Poissaoloista ei ole lähtökohtaisesti vaihtoehtoisia korvaavia tehtäviä. Ne sovitaan erikseen ja tapauskohtaisesti.
*
Osa 2: Kirjoitusviestintä
Kirjoitusviestintä työpaja: Raportti, jonka tulee olla työpajaan osallistuessa lähes valmiina, otetaan mukaan työpajaan. Työpajoissa on Läsnäolovelvollisuus. Poissaolo korvataan osallistumalla toiseen vastaavaan työpajaan.