Skip to main content

Music Pedagogue 2 (5 cr)

Code: 2X00ER55-3003

General information


Enrolment period
11.06.2021 - 30.08.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
31.08.2021 - 12.05.2022
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Music
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
6 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Culture and Arts, Music
Teachers
Mirja Kopra
Petri Antikainen
Janne Malinen
Jari Salmela
Anniina Lehto
Pekka Ahonen
Markus Yli-Jokipii
Tiina Kaukinen
Course
2X00ER55

Objectives (course unit)

Choral Conductor
Students have abilities in working with choirs of basic and mediocre level and with different repertoires. They know how to plan rehearsals are familiar with different kinds of choir. Students have the basic skills or working as an artistic director in choral associations.

Orchestra Conductor
Students have abilities in working with orchestras of basic and mediocre level and with different repertoires. They know how to plan rehearsals are familiar with different kinds of orchestras. Students have the basic skills or working as an artistic director in orchestra socities. Students are familiat with the basics of instrumental pedagogy of different instrument types.

Content (course unit)

- opetuksen suunnitteleminen, arviointi, palaute ja opetuskentän hahmottuminen
- musiikkikasvatuksen erilaisiin metodeihin tutustuminen toiminnallisesti ja niiden käyttömahdollisuuksien pohtiminen omassa substanssissa
- oman toiminnan reflektointi

Substanssipedagogiikka:
- ohjaavan opettajan antamien tehtävien suorittaminen
- opetuksen suunnittelu ja reflektointi
- osallistuminen praktikum 2 -tunneille

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Opiskelija on osallistunut riittävästi opintojakson toteutukseen ja suorittanut siihen liittyvät tehtävät aktiivisesti. Hän omaa kykyä toimia osana pienryhmää ja osaa reflektoida toimintaansa.

Hylätyssä suorituksessa jokin osa-alue ei toteudu hyväksyttävästi ja opiskelijan tulee täydentää osaamistaan opettajan laatiman suunnitelman mukaisesti.

Location and time

Eriliset oppimismenetelmät : Pääkampus , P2-02
Pedagoginen praktikum, osa 1 (ja myös 2): opettajien ilmoittamat paikat
Piano: Pianolaboratorio
Musiikinteoriapedagogit (sekä laaja-alainen musiikkipedagogiikka että säveltäminen): P2-02
Kuoronjohtajat ja orkesterinjohtajat sopivat paikan Markus Yli-Jokipiin kanssa.

Exam schedules

Sovitaan erikseen. Osasta erilaiset oppimismenetelmät ei ole tenttiä, vaan suoritukseen vaadittavien tehtävien tekeminen korvaa sen.

Assessment methods and criteria

Opiskelija saa palautetta toiminnastaan koko opintojakson ajan. Arvioinnin perusteet esitellään opiskelijalla ensimmäisellä tapaamiskerralla.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Musiikkipedagogiikka 2 sisältää kaksi osaa:
- erilaiset oppimismenetelmät (4 op)
- pedagoginen praktikum, osa 1 (1 op) - toinen osa on opetusharjoittelu 2:n alla (1 op)

Learning materials

Sovitaan erikseen.

Student workload

5 op = 5 x 27 tuntia
Erilaiset oppimismenetelmtät:
lähiopetus 20 tuntia, itsenäinen työskentely 88 tuntia

Content scheduling

Erilaiset oppimismenetelmät: 28.10-2.12. (opiskelijat mukana myös Mukaan! -päivillä Tampere-talossa)
Pedagoginen praktikum, osa 1: koko lukuvuoden (viimeistään 15.9.21 alkaen)

Completion alternatives

AHOT- menettelystä pitää sopia vastuuopettajan kanssa.

Practical training and working life cooperation

Opetusharjoittelua, joka on osa opettajankoulutusta, voidaan toteuttaa yhdessä työelämän kanssa ja asioita käsitellä mm. pedagogisessa praktikumissa.

International connections

Osa materiaalista on kansainvälistä.

Further information

Erilaiset oppimismenetelmät:
28.10. Yleistä, Dalcroze lyhyesti, Mukaan! -päivien aloitusinfo
4.11. Orff ja lisää Dalcroze
8.11. (klo 12-13) vierailu Tampere-talossa ja tekniikkaan tutustuminen
11.11. Mukaan! -päivien työtehtävät (järjestävä taho mukana)
17.-20.11. Osallistuminen Mukaan! -päiville sekä työtehtävissä että osallistujana. Työtehtävät jaetaan viimeistään 11.11. (aloitetaan 28.10.)
25.11. Kodaly ja Suzuki
2.12. Koonti, tehtävien kertaus ja opintojakson reflektointi

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hyväksytty: opiskelija osoittaa aktiivisuutta ja edistymistä oman opettajuuden kasvussa. Tekee annetut tehtävät vaadittavassa aikataulussa ja osallistuu aktiivisesti opetukseen.
Hylätty: opiskelija ei osoita edistymistä pedagogisessa kasvussa. Annettuja tehtäviä ei ole tehty, tai niissä on selvää huolimattomuutta.

Go back to top of page