Music Pedagogue 2 (5 cr)
Code: 2X00ER55-3003
General information
- Enrolment period
- 11.06.2021 - 30.08.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 31.08.2021 - 12.05.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Music
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 6 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Culture and Arts, Music
- Teachers
- Mirja Kopra
- Petri Antikainen
- Janne Malinen
- Jari Salmela
- Anniina Lehto
- Pekka Ahonen
- Markus Yli-Jokipii
- Tiina Kaukinen
- Course
- 2X00ER55
Objectives (course unit)
Choral Conductor
Students have abilities in working with choirs of basic and mediocre level and with different repertoires. They know how to plan rehearsals are familiar with different kinds of choir. Students have the basic skills or working as an artistic director in choral associations.
Orchestra Conductor
Students have abilities in working with orchestras of basic and mediocre level and with different repertoires. They know how to plan rehearsals are familiar with different kinds of orchestras. Students have the basic skills or working as an artistic director in orchestra socities. Students are familiat with the basics of instrumental pedagogy of different instrument types.
Content (course unit)
- opetuksen suunnitteleminen, arviointi, palaute ja opetuskentän hahmottuminen
- musiikkikasvatuksen erilaisiin metodeihin tutustuminen toiminnallisesti ja niiden käyttömahdollisuuksien pohtiminen omassa substanssissa
- oman toiminnan reflektointi
Substanssipedagogiikka:
- ohjaavan opettajan antamien tehtävien suorittaminen
- opetuksen suunnittelu ja reflektointi
- osallistuminen praktikum 2 -tunneille
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Opiskelija on osallistunut riittävästi opintojakson toteutukseen ja suorittanut siihen liittyvät tehtävät aktiivisesti. Hän omaa kykyä toimia osana pienryhmää ja osaa reflektoida toimintaansa.
Hylätyssä suorituksessa jokin osa-alue ei toteudu hyväksyttävästi ja opiskelijan tulee täydentää osaamistaan opettajan laatiman suunnitelman mukaisesti.
Location and time
Eriliset oppimismenetelmät : Pääkampus , P2-02
Pedagoginen praktikum, osa 1 (ja myös 2): opettajien ilmoittamat paikat
Piano: Pianolaboratorio
Musiikinteoriapedagogit (sekä laaja-alainen musiikkipedagogiikka että säveltäminen): P2-02
Kuoronjohtajat ja orkesterinjohtajat sopivat paikan Markus Yli-Jokipiin kanssa.
Exam schedules
Sovitaan erikseen. Osasta erilaiset oppimismenetelmät ei ole tenttiä, vaan suoritukseen vaadittavien tehtävien tekeminen korvaa sen.
Assessment methods and criteria
Opiskelija saa palautetta toiminnastaan koko opintojakson ajan. Arvioinnin perusteet esitellään opiskelijalla ensimmäisellä tapaamiskerralla.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Musiikkipedagogiikka 2 sisältää kaksi osaa:
- erilaiset oppimismenetelmät (4 op)
- pedagoginen praktikum, osa 1 (1 op) - toinen osa on opetusharjoittelu 2:n alla (1 op)
Learning materials
Sovitaan erikseen.
Student workload
5 op = 5 x 27 tuntia
Erilaiset oppimismenetelmtät:
lähiopetus 20 tuntia, itsenäinen työskentely 88 tuntia
Content scheduling
Erilaiset oppimismenetelmät: 28.10-2.12. (opiskelijat mukana myös Mukaan! -päivillä Tampere-talossa)
Pedagoginen praktikum, osa 1: koko lukuvuoden (viimeistään 15.9.21 alkaen)
Completion alternatives
AHOT- menettelystä pitää sopia vastuuopettajan kanssa.
Practical training and working life cooperation
Opetusharjoittelua, joka on osa opettajankoulutusta, voidaan toteuttaa yhdessä työelämän kanssa ja asioita käsitellä mm. pedagogisessa praktikumissa.
International connections
Osa materiaalista on kansainvälistä.
Further information
Erilaiset oppimismenetelmät:
28.10. Yleistä, Dalcroze lyhyesti, Mukaan! -päivien aloitusinfo
4.11. Orff ja lisää Dalcroze
8.11. (klo 12-13) vierailu Tampere-talossa ja tekniikkaan tutustuminen
11.11. Mukaan! -päivien työtehtävät (järjestävä taho mukana)
17.-20.11. Osallistuminen Mukaan! -päiville sekä työtehtävissä että osallistujana. Työtehtävät jaetaan viimeistään 11.11. (aloitetaan 28.10.)
25.11. Kodaly ja Suzuki
2.12. Koonti, tehtävien kertaus ja opintojakson reflektointi
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hyväksytty: opiskelija osoittaa aktiivisuutta ja edistymistä oman opettajuuden kasvussa. Tekee annetut tehtävät vaadittavassa aikataulussa ja osallistuu aktiivisesti opetukseen.
Hylätty: opiskelija ei osoita edistymistä pedagogisessa kasvussa. Annettuja tehtäviä ei ole tehty, tai niissä on selvää huolimattomuutta.