Business Analysis and Readiness for Chance I (5 cr)
Code: 3H00FE43-3001
General information
- Enrolment period
- 20.05.2022 - 31.08.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 15.08.2022 - 16.12.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- RDI portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
- Teachers
- Hanna Saraketo
- Liiketalous Virtuaalihenkilö
- Person in charge
- Hanna Saraketo
- Course
- 3H00FE43
Objectives (course unit)
Tämän opintojakson myötä päästään analysoimaan liiketoiminnan senhetkistä tilaa ja suunnittelemaan tarvittavia muutoksia.
Opiskelija osaa
- tunnistaa liiketoiminnan ongelmatilanteita ja nähdä uusia mahdollisuuksia.
- etsiä tapoja analysoida tilanteita ja tulkita niitä.
- suunnitella ja toteuttaa muutosprosesseja tarpeen mukaan.
Content (course unit)
Miten tunnistaa liiketoiminnan tilanne?
Mitä keinoja on käytettävissä tilanteiden analysoimiseksi ja tulkitsemiseksi?
Miten tarvittavat muutokset suunnitellaan ja toteutetaan perustellusti?
Prerequisites (course unit)
Previous modules completed or equivalent knowledge.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Opiskelija löytää kapea-alaisesti seikkoja, joiden perusteella liiketoiminnan tilaa voi analysoida. Hän osaa käyttää tavallisimpia analysoinnin keinoja ja etsiä apua ulkopuolisilta. Hän pystyy suunnittelemaan alustavia muutosesityksiä.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Opiskelija tunnistaa liiketoiminnasta tilanteita, joiden tutkimiseen siinä hetkessä kannattaa paneutua. Hän osaa löytää keinot hankkia tietoa, analysoida ja tulkita tilanteita. Hän pystyy tekemään muutosehdotuksia ja viemään tarpeen mukaan jotain niistä käytäntöön. Hän on oppinut uutta liiketoiminnasta.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Opiskelija tunnistaa liiketoiminnasta tilanteet, joiden tutkimiseen siinä hetkessä kannattaa paneutua. Hän osaa löytää keinot hankkia niistä tietoa niin kattavasti, että analysointi ja tulkinta on uskottavaa. Hän pystyy tekemään suunnitelmat havaittuihin epäkohtiin puuttumiseksi, perustelemaan ne ja viemään ne rohkeasti käytäntöön mahdollisuuksien mukaan. Hän on oppinut uutta liiketoiminnasta ja osoittaa halunsa uudistaa sitä.
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Hylätty
Opiskelija ei osaa validisti perustella liiketoiminnan tilasta esittämiään mielipiteitä eikä suunnitella muutoksia tilanteiden korjaamiseksi.
Location and time
Please see Pakki/Peppi/Lukkarikone systems. The contact days are located in the Tampere Region, please see Moodle and other communication channels for detailed information.
Exam schedules
see Moodle
Assessment methods and criteria
Methods and grounds for evaluation are described in the curriculum. Detailed criteria is described with each assignment, and can be found in Moodle.
Assessment is based on skills demonstrations: in written form (Moodle) and in the presence (constructive participation in the debate).
Assessment scale
0-5
Teaching methods
team learning, dialogue, team coaching, development discussions, lectures, clinics, workshops, visitors, group work, presentations, exams, written and oral assignments, self and peer evaluation
Learning materials
Literature is listed in Moodle. Mostly it is available via libraries of Tampere Universities or on websites. Other teaching materials are saved in Moodle.
Student workload
1 cr. = 27 hours of student's work.
Content scheduling
Moduulin perusrakenne on
- ennakkotehtävä
- lähipäivät 1/5
- etätehtävät
- lähipäivät 2/5
- etätehtävät
- lähipäivät 3/5
- etätehtävät
- lähipäivät 4/5
- etätehtävät
- lähipäivät 5/5 ja arvioinnit.
Lähipäiviä on 2/kuukausi. Etäjaksojen aikana voi olla valmentajavetoisia (verkko)tapaamisia tai ohjauksia sekä opiskelijoiden itsenäisesti järjestämiä ryhmä- tai tiimityöhetkiä sekä itseopiskelua tukevia tapaamisia.
Completion alternatives
to be negotiated with the responsible teachers
Practical training and working life cooperation
The assignments can be connected to your own work or business. Let's try to keep the working life connection strong.
Further information
The courses of the modules are integrated.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Please see curriculum and Moodle. There is detailded evaluation criteria attached to each assignment.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Please see curriculum and Moodle. There is detailded evaluation criteria attached to each assignment.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Please see curriculum and Moodle. There is detailded evaluation criteria attached to each assignment.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Please see curriculum and Moodle. There is detailded evaluation criteria attached to each assignment.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Please see curriculum and Moodle. There is detailded evaluation criteria attached to each assignment.