Development of Own Work and Organisation (10 cr)
Code: 1L00FO68-3001
General information
- Enrolment period
- 02.07.2021 - 31.08.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2021 - 31.07.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Pedagogical Innovations and Culture
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Teachers
- Sissi Huhtala
- Päivi Lehtonen
- Katariina Hakala
- Person in charge
- Sissi Huhtala
- Course
- 1L00FO68
Objectives (course unit)
After completing the study unit, the student is able to
- identify the areas for improvement in their own competencies and their cooperation organisation in the field of special support
- plan, implement and report on the practices of the organisation, as well as a working process that promotes the implementation of special support
- develop their own role as an expert in special support tasks
- anticipate the future from the perspective of developing special support and the support system
- reflect on their own professional development in a future-oriented manner.
Content (course unit)
During the study unit, we will seek to answer the following questions:
- What are the current development areas in special support in your organisation?
- How are the planning and implementation of development work justified, negotiated on and limited in cooperation with the work community?
- How does the development work promote education that supports inclusion and participation?
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
The student passes the study unit if they have demonstrated competencies described in the learning outcomes. If the student has not achieved the learning outcomes or supplemented their competencies in the manner agreed on, they will fail the study unit. The grounds for the assessment criteria are described in the document ‘Pedagogical principles in professional Special Needs Teacher Education’. The assessment criteria is derived from the learning outcomes presented in the implementation plan for the study unit.
Assessment methods and criteria
Arviointia tehdään kehittämisprojektien esittely- ja arviointiseminaarissa. Opiskelijaryhmästä kullekin kehittämisprojektille tulee vertaissparraaja.
Lopullisen arvioinnin tekevät TAMKin opettajat.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Ammatillisen erityisopettajan opintojen käytännön toteutuksen painopiste on toiminnassa, yhteisessä tiedon ja osaamisen rakentumisessa sekä erilaisten vaihtoehtoisten näkökulmien löytymisessä. Ammatillisessa erityisopettajankoulutuksessa painotetaan osallistavaa pedagogiikkaa, opiskelijan omaa aktiivisuutta, tutkivaa oppimista, yhteistä tiedon tuottamista ja arviointia sekä uusien toimintakäytänteiden kehittämistä.
Opintojaksolla toteutetaan kehittämisprojekti.
Learning materials
Määritellään hopsissa ja kehittämistyön suunnitelmassa.
Student workload
Opiskelija suunnittelee omaan organisaatioonsa ajankohtaisen kehittämisprojektin erityisen tuen tematiikasta yhdessä oman mentorinsa kanssa kiinnostuksensa ja työyhteisönsä kehittämistarpeen pohjalta.
Aloitusseminaari syyskuun lähipäivien yhteydessä, jossa kehittämisprojektin idea esitellään.
Hopskeskustelu TAMKin opettajan kanssa.
Kehittämisprojektiseminaari maaliskuun lähipäivien yhteydessä, jossa projektit esitellään ja käydään niiden pohjalta arviointikeskustelu
Opiskelija toteuttaa kehittämisprojektin itsenäisesti tai ryhmätyönä omassa organisaatiossaan ja saa palautteen työstään. Esittelee kehittämisprojektinsa koulutusryhmässä ja osoittaa saavuttaneensa opintojakson tavoitteet ja hallitsevansa sisällöt.
Opiskelija toimii yhden kehittämisprojektin vertaissparraajana, eli perehtyy kehittämisprojektin prosessin dokumentaatioon ja valmistelee palautepuheenvuoron esityksestä.
Opintojakso ajoittuu syyskuusta 2021 maaliskuuhun 2022.
Further information
Opintojakso ajoittuu koko koulutuksen ajalle.
Kehittämisprojektin idea esitellään koulutusryhmässä opintojen alussa. Opiskelijaryhmästä kullekin kehittämisprojektille tulee vertaissparraaja.
Osaaminen osoitetaan kehittämisprojektin muodossa maaliskuussa 2022.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opintojakson arviointi on hyväksytty, kun opettajaopiskelija on osoittanut osaamistavoitteissa kuvatun osaamisen. Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opintojakson arviointi on hyväksytty, kun opettajaopiskelija on osoittanut osaamistavoitteissa kuvatun osaamisen. Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.