Encountering Clients of Social Services (3 cr)
Code: 7S00EL26-3006
General information
- Enrolment period
- 02.12.2020 - 31.03.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2021 - 29.07.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Minna Putous
- Juha Santala
- Raija Yliniemi
- Course
- 7S00EL26
Objectives (course unit)
Student
- can analyze the significance and role of one's own and professional identity in ethical client work
- is able to reflect the systematic nature of his / her work and the connections between theory and practice in client work
- is able to analyze himself / herself as the client's ethical and professional face, as well as his / her ability to work as an actor, learner and member of the work community.
Content (course unit)
- Attitudes and prejudices, emotions, coping, professional boundaries, exclusion, disadvantage, equality, inclusion
- Reflection before, during and after operations, theoretical reflection
- Dialogue, work community skills
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
-
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Abandoned: The student examines his / her own skills and growth in the content of the course at a descriptive and general level Admitted: The student reflects on his / her growth and knowledge through the contents of the course, substantiating and theorising
Assessment methods and criteria
Port-folion esitys joulukuussa ja osallistuminen opetuskeroille.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
- prosessityöskentely (oman kasvun analyysi ammatillisen kasvun teemojen ja ryhmäprosessin kautta)
Vuosi koostuu sisällöllisesti ensimmäisen vuoden tapaan henkilökohtaisen kasvuprosessin dokumentoinnista vuoden aikana sekä vapaamuotoisesta yhteenvedosta ja esittelystä lukuvuoden päätteeksi.
Learning materials
- henkilökohtaista kasvua ohjaavat materiaalit
Content scheduling
25.1 Aloitus, toteustussuunnitelma
25.2 Auttamisen motiivit ja haasteet: Miksi valitsin tämän ammatin, sovellunko alalle, mitä työntekijältä odotetaan?
20.4 Oma identiteetti ja ammatti-identiteetti
28.5 Mikä on riittävää auttamista
Syksyllä
06.09.2021 10.15 - 12.30 H0-29 (32 henkilöä) H0-25 (10 henkilöä) Pahuudesta
28.10.2021 13.00 - 16.00 Auttajan varjo
02.12.2021 09.00 - 12.00 Port-folion esitykset
Completion alternatives
Opintojaksoa ei voida lukea hyväksi, eikä suorittaa muilla tavoilla
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hylätty: Opiskelija Ei osaa
- jäsentää oman identiteetin merkitystä ja sosionomin roolia eettisessä asiakastyössä
- reflektoida toimintaansa eri vaiheissa sekä teorian ja käytännön yhteyksiä asiakastyössä
- arvioida omaa suunnitelmallisuuttaan ja yhteistyökykyisyyttään
- analysoida itseään asiakkaan kohtaajana sekä työyhteisön jäsenenä.
Hyväksytty: Opiskelija
osaa jäsentää oman identiteetin merkitystä ja sosionomin roolia eettisessä asiakastyössä
- osaa reflektoida toimintaansa eri vaiheissa sekä teorian ja käytännön yhteyksiä asiakastyössä
- osaa arvioida omaa suunnitelmallisuuttaan ja yhteistyökykyisyyttään
- osaa analysoida itseään asiakkaan kohtaajana sekä työyhteisön jäsenenä.