Building Customer Value in Companies Ecosystems (5cr)
Code: 8U00DR20-3004
General information
- Enrolment period
- 25.11.2020 - 05.02.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 19.03.2021 - 15.05.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- Business and Media
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 30
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Hospitality Management
Objectives (course unit)
Students are able
- to understand the crucial value creation processes of service business
- to value b-to-b customer relations’ influence on the user’s customer experience in companies’ ecosystems
- to analyze customers’ needs and expectations
Content (course unit)
Course contents
- business models for creating new policies
- customer value and value proposition
- the b-to-b activity between the customer and the companies and its impact on the customer experience
- service design as a method of research, development and innovation as well as strategy
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Student
- be able to define the impact of b-to-b interbusiness activity on the customer experience of the service user
- knows different business models
- takes responsibility for its own performance
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Student
- Structuring the impact of interbusiness b-to-b operability on the customer experience of the service user
- understand the possibility of different business models to create new policies
- identify and comply with relevant policies in corporate ecosystems and customer relations
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Student
- comprehend broadly the impact of the business-to-b operability on the customer experience of the service user
- know how to look for different business models to create new policies
- know how to operate in corporate ecosystems and customer relationships responsibly, flexibly and constructively
Location and time
Ennakkotehtävä vko 8, saatavilla opintojakson Moodlesta (palautus ennen ensimmäistä aloituskertaa)
perjantai 19.3 klo 8.30-16.00
perjantai 16.4 klo 8.30-16.00
lauantai 15.5 klo 8.30-15.00
mahdollinen tiimikohtainen ohjausaika Moodlen kautta sovitaan aloituskerralla
Opintojakso toteutetaan Zoomin välityksellä. Opintojaksolla on käytössä Moodle,
Opintojaksolla opiskelevat opiskelijat ovat yllä olevien aikojen mukaisesti kaikki yhtä aikaa yhdessä
Zoomissa (on line) opettajan/opettajien kanssa.
Opintojakso on integroitu Ympäristölähtöinen palvelumaisema -opintojakson kanssa. Aamupäivisin on molempien opintojaksojen erilliset luennot ja iltapäivästä yhteinen osuus liittyen tiimitehtävään. 16.4 ja 15.5 päivä on yhteinen, tiimityön yhteissuunnittelua integroiden opetukseen.
Assessment methods and criteria
Ennakkotehtävä , yksilötyö , (arviointi hyväksytty/hylätty)
Tiimitehtävä, 100% kokonaisarvosanasta (arviointi 1-5)
Tiimitehtävä on yhteinen (=sama tehtävä) Ympäristölähtöinen palvelumaisema - opintojakson kanssa.
Tiimitehtävä arvioidaan opintojakson osaamistavoitteiden ja arviointikriteeristön mukaisesti. Tiimitehtävästä tulee erillisest arvosanat ko. opintojaksoille.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot
Ryhmäharjoitukset, oppimiskeskustelut
Tiimitehtävä (hankkeelle)
Learning materials
Palvelumuotoiluun liittyvä lähdemateriaali
Ekosysteemeihin liittyvä lähdematariaali
Kiertotalouden liiketoimintamalleihin liittyvä lähdemateriaali
Palvelujen yhteiskunta. Yhteistyölähtöinen arvonluominen ja palveluperusteinen toimintalogiikka. Petri Virtanen. Tietosanoma Oy. 2018.ss
This is Service Design Doing. Applying service design thinking in the real world. A practitioner’s handbook. By Marc Stickdorn, Markus Hormess, Adam Lawrence, Jakob Schneider. 2018.
Opintojaksolla annettavat tieteelliset artikkelit ym. materiaali.
Student workload
5 op = 135h opiskelijan työtä
yhteinen kontaktiopetus 23h
opiskelijan itsenäinen työskentely yksin tai oman tiimin kanssa 112 h
Practical training and working life cooperation
Hankeyhteistyö, FUSILLI-hanke
Further information
Opintojakson intergointi Ympäristölähtöinen Palvelumaiseman opintojakson kanssa tarkoittaa konkreettisesti sitä, että kontaktipäivissä on molempien opintojaksojen erilliset osuudet ja päivän päätteeksi yhteinen osuus. Opintojakson viimeinen kontaktipäivä on yhteistoteutus.