As a Gastrotourist in the World (8 cr)
Code: 8T00CP92-3009
General information
- Enrolment period
- 08.12.2020 - 15.01.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 22.01.2021 - 16.04.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 8 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Hospitality Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 20
- Degree programmes
- Degree Programme in Hospitality Management
Objectives (course unit)
Opiskelija osaa
- gastromatkailun keskeiset käsitteet
- käyttää gastronomiaa matkailuvalttina
- osaa tuotteistaa moniaistisia elämyksiä.
Content (course unit)
Mikä on gastromatkailun merkitys?
Miten elämyksellisyys näkyy gastronomiassa?
Miten erilaiset kulttuurit näkyvät gastronomiassa?
Miten gastronomian ja matkailun voi tuotteistaa?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Osaa tunnistaa gastromatkailuun liittyvät käsitteet. Osaa tuottaa eri kulttuurien gastronomiaa suunnitelmien mukaan. Osaa antaa ja vastaanottaa palautetta. Tarkastelee ja arvioi palautetta pääasiassa omasta näkökulmastaan.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Osaa jäsentää gastromatkailuun liittyvät käsitteet ja ymmärtää niiden merkityksen toimialalla. Osaa hyödyntää ruokaa ja juomaa matkailuvalttina asiakaslähtöisesti. Osaa vertailla ja arvioida gastromatkailutuotteita liikeidean huomioiden. Osaa antaa ja vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Ymmärtää gastromatkailun merkityksen toimialan kehittämisessä. Osaa tuottaa elämyksellisiä gastromatkailutuotteita asiakaslähtöisesti, taloudellisesti ja kannattavasti erilaiset liikeideat huomioiden. Osaa analysoida palautetta ja sitoutuu itsensä sekä tiiminsä kehittämiseen. Osaa toimia joustavasti palveluprosessissa kannattavuuden huomioiden.
Location and time
Etäopiskelu
Catering Studio
Exam schedules
Tentti 16.4. klo 9-11 Moodle
Uusintatentti sovitaan tarpeen mukaan.
Evaluation methods and criteria
Tentti (luennot, materiaalit) 1 op
Virtuaalitapahtuma 2 op
Ammatillinen osallistuminen 3 op
Assessment scale
0-5
Teaching methods
- luennot
- tuotekehitys
- tapahtuma
- tiimitehtävät
- tentti
Student workload
Opintojakson laajuus on 6 op x 27 h. Kansainvälisen lyhyen vaihdon (2 op) osuus jää pois.
Content scheduling
AIKATAULU
Viikko 3
pe 22.1. klo 9–14 Aloitus, matkailu R, gastronomia A, Zoom
Viikko 4
pe 29.1. 9-14 Gastromatkan tuotteistaminen, gastronomia, tiimityö Zoom
Viikko 5
pe 5.2. klo 9–15 tiimit 3 ja 4 Catering Studio Gastronomia, 9-12 tiimit 1 ja 2 gastroturismin viitekehys Zoom
Viikko 6
pe 12.2. klo 9–15 tiimit 1 ja 2 Catering Studio Gastronomia, 9-12 tiimit 3 ja 4 gastroturismin viitekehys Zoom
Viikko 7
pe 19.2. klo 9–15 Gastronomia/juomat, Catering Studio, tiimit 1-2 (klo 9-11) ja tiimit 3 ja 4 (klo 12-14)
Viikko 10
pe 12.3. klo 9–15 tiimit 3 ja 4 Catering Studio Gastronomia, 9-12 tiimit 1 ja 2 gastroturismin viitekehys Zoom
Viikko 12
pe 26.3. klo 9–15 tiimit 1 ja 2 Catering Studio Gastronomia, 9-12 tiimit 3 ja 4 gastroturismin viitekehys Zoom
Viikko 14
pe 9.4. klo 9–14 ”Virtuaalisella gastromatkalla maailmalla” -esitys Zoom
Viikko 15
pe 16.4. klo 9–11 Moodle-tentti
Completion alternatives
ei ole
International connections
Opintojakson 2 op:een kansainvälistä lyhyttä vaihtoa ei voi toteuttaa koronatilanteen vuoksi.
Kotikansainvälistymistä on opintojakson sisällössä, jossa käsitellään gastromatkailua ja kansainvälistä ruoka-, juoma- ja tapakulttuuria.
Further information
Gastromatkailu 3-5 op
Ruoan ja juoman yhdistäminen 5 op
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Suorituksia puuttuu tai ne ovat hylättyjä.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa tunnistaa gastromatkailuun liittyvät käsitteet. Osaa tuottaa eri kulttuurien gastronomiaa suunnitelmien mukaan. Osaa antaa ja vastaanottaa palautetta. Tarkastelee ja arvioi palautetta pääasiassa omasta näkökulmastaan.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa jäsentää gastromatkailuun liittyvät käsitteet ja ymmärtää niiden merkityksen toimialalla. Osaa hyödyntää ruokaa ja juomaa matkailuvalttina asiakaslähtöisesti. Osaa vertailla ja arvioida gastromatkailutuotteita liikeidean huomioiden. Osaa antaa ja vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Ymmärtää gastromatkailun merkityksen toimialan kehittämisessä. Osaa tuottaa elämyksellisiä gastromatkailutuotteita asiakaslähtöisesti, taloudellisesti ja kannattavasti erilaiset liikeideat huomioiden. Osaa analysoida palautetta ja sitoutuu itsensä sekä tiiminsä kehittämiseen. Osaa toimia joustavasti palveluprosessissa kannattavuuden