Client Work Methods I (5 cr)
Code: 7S00EL50-3008
General information
- Enrolment period
- 01.01.2021 - 31.05.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2021 - 01.06.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Minna Putous
- Riikkaelina Susipolku-Jensen
- Tuija Landström
- Course
- 7S00EL50
Objectives (course unit)
- knows the process of dialogic encounter and how to promote it at different stages of the process
- knows the main theoretical basics of supervision work
- is able to plan and carry out guidance work in a purposeful manner applying the principles of dialogue in different guidance situations with individuals and groups
- understand the importance of information management and recording in customer work
- get an idea of the potential of digital services in social work
Content (course unit)
- own communication and persistence
- resource and solution oriented work
- basics of group dynamics from the point of view of steering
- meeting and supporting a customer in crisis
- service-driven approach
- early intervention
- recording
- digital services
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
- can identify and define basic concepts. Knowledge is descriptive and determinative.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
- structure the relationship between key concepts and phenomena
- can apply concepts and theory in a structured way
- reflect on their own experience and learning in relation to the objectives of the course
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
- understand horizontal entities and the relationships between them
- combine and analyze information in a professional context
- demonstrates sound and developing competence in one's own thinking and in the social field
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Rejected (0)
Knowledge objectives are not or only partially achieved. Content management is inconsistent and incomplete and / or incorrect. The relationship to knowledge is borrowing.
Exam schedules
11.3 klo 13-17 Ryhmätentti tabulassa
22.3 klo 11-12 Tenttipalaute (Tapahtuu etänä: ne jotka eivät pääse paikalle, katsovat tämän videona myöhemmin)
Assessment methods and criteria
- Läsnäolokerrat pakollisia (Hyväksytty/Hylätty)
- Ryhmätentti (0-5)
Assessment scale
0-5
Teaching methods
- Luennot, alustukset
- flipped learning
- harjoitukset
- videointi
- yhteistoiminnallinen oppiminen, ryhmätyöskentely
- reflektointi
- Kirjallisuuteen perehtyminen
Learning materials
-Mönkkönen K. 2018. Vuorovaikutus asiakastyössä. Asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla. Gaudeamus.Tallinna. (HUOM! Tenttiin eivät tule luvut 7-8)
- Näkki P., Sayed T. 2015. Asiakastyön menetelmiä sosiaalialalla. Edita Publishing (Oy)
Student workload
135 tuntia
Lähiopetuskerrat = 26 tuntia
Ennakkotehtävät (flipped learning) = 14h
Tenttikirjallisuus = 95 tuntia
Content scheduling
21.1 klo 9-12 Kaikki INFO + Asiakastyö sosiaalialan kontekstissa (Tuija)
9.3 klo 13-16 Ryhmä1 Validoiva kohtaaminen (Riikkaelina)
9.3 klo 13-16 Ryhmä2 Yhteistyösuhteen luominen (Minna)
11.3 klo9-12 Ryhmä2 Validoiva kohtaaminen (Riikkaelina)
11.3 klo 9-12 Ryhmä1 Yhteistyösuhteen luominen (Minna)
11.3 klo 13-17 Ryhmätentti tabulassa
22.3 klo 11-12 Tenttipalaute (Tapahtuu etänä: ne jotka eivät pääse paikalle, katsovat tämän videona myöhemmin)
9.4 klo 9-12 Ryhmä 1 Palveluohjauksellinen työote
9.4 klo 9-12 Ryhmä 2 Voimavarasuuntautunut kohtaaminen
9.4 klo 13-16 Ryhmä 2 Palveluohjauksellinen työote
9.4 klo 13-16 Ryhmä 1 Voimavarasuuntautunut työote
5.5 klo 13-16 Ryhmä 1 Kriisissä olevan asiakkaan kohtaaminen
5.5 klo 13-16 Ryhmä 2 Varhainen puuttuminen ja huolen puheeksiottaminen
6.5 klo 13-16 Ryhmä 2 Kriisissä olevan asiakkaan kohtaaminen
6.5 klo 13-16 Ryhmä 1 Varhainen puuttuminen ja huolen puheeksiottaminen
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
TAMKin yhteinen arviointikehikko löytyy tabulasivuilta