Skip to main content

Client Work Methods I (5 cr)

Code: 7S00EL50-3008

General information


Enrolment period
01.01.2021 - 31.05.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2021 - 01.06.2021
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
4 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Minna Putous
Riikkaelina Susipolku-Jensen
Tuija Landström
Course
7S00EL50

Objectives (course unit)

- knows the process of dialogic encounter and how to promote it at different stages of the process
- knows the main theoretical basics of supervision work
- is able to plan and carry out guidance work in a purposeful manner applying the principles of dialogue in different guidance situations with individuals and groups
- understand the importance of information management and recording in customer work
- get an idea of ​​the potential of digital services in social work

Content (course unit)

- own communication and persistence
- resource and solution oriented work
- basics of group dynamics from the point of view of steering
- meeting and supporting a customer in crisis
- service-driven approach
- early intervention
- recording
- digital services

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

- can identify and define basic concepts. Knowledge is descriptive and determinative.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

- structure the relationship between key concepts and phenomena
- can apply concepts and theory in a structured way
- reflect on their own experience and learning in relation to the objectives of the course

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

- understand horizontal entities and the relationships between them
- combine and analyze information in a professional context
- demonstrates sound and developing competence in one's own thinking and in the social field

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Rejected (0)
Knowledge objectives are not or only partially achieved. Content management is inconsistent and incomplete and / or incorrect. The relationship to knowledge is borrowing.

Exam schedules

11.3 klo 13-17 Ryhmätentti tabulassa
22.3 klo 11-12 Tenttipalaute (Tapahtuu etänä: ne jotka eivät pääse paikalle, katsovat tämän videona myöhemmin)

Assessment methods and criteria

- Läsnäolokerrat pakollisia (Hyväksytty/Hylätty)
- Ryhmätentti (0-5)

Assessment scale

0-5

Teaching methods

- Luennot, alustukset
- flipped learning
- harjoitukset
- videointi
- yhteistoiminnallinen oppiminen, ryhmätyöskentely
- reflektointi
- Kirjallisuuteen perehtyminen

Learning materials

-Mönkkönen K. 2018. Vuorovaikutus asiakastyössä. Asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla. Gaudeamus.Tallinna. (HUOM! Tenttiin eivät tule luvut 7-8)
- Näkki P., Sayed T. 2015. Asiakastyön menetelmiä sosiaalialalla. Edita Publishing (Oy)

Student workload

135 tuntia
Lähiopetuskerrat = 26 tuntia
Ennakkotehtävät (flipped learning) = 14h
Tenttikirjallisuus = 95 tuntia

Content scheduling

21.1 klo 9-12 Kaikki INFO + Asiakastyö sosiaalialan kontekstissa (Tuija)
9.3 klo 13-16 Ryhmä1 Validoiva kohtaaminen (Riikkaelina)
9.3 klo 13-16 Ryhmä2 Yhteistyösuhteen luominen (Minna)
11.3 klo9-12 Ryhmä2 Validoiva kohtaaminen (Riikkaelina)
11.3 klo 9-12 Ryhmä1 Yhteistyösuhteen luominen (Minna)
11.3 klo 13-17 Ryhmätentti tabulassa
22.3 klo 11-12 Tenttipalaute (Tapahtuu etänä: ne jotka eivät pääse paikalle, katsovat tämän videona myöhemmin)
9.4 klo 9-12 Ryhmä 1 Palveluohjauksellinen työote
9.4 klo 9-12 Ryhmä 2 Voimavarasuuntautunut kohtaaminen
9.4 klo 13-16 Ryhmä 2 Palveluohjauksellinen työote
9.4 klo 13-16 Ryhmä 1 Voimavarasuuntautunut työote
5.5 klo 13-16 Ryhmä 1 Kriisissä olevan asiakkaan kohtaaminen
5.5 klo 13-16 Ryhmä 2 Varhainen puuttuminen ja huolen puheeksiottaminen
6.5 klo 13-16 Ryhmä 2 Kriisissä olevan asiakkaan kohtaaminen
6.5 klo 13-16 Ryhmä 1 Varhainen puuttuminen ja huolen puheeksiottaminen

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

TAMKin yhteinen arviointikehikko löytyy tabulasivuilta

Go back to top of page