Idea Development and Group Work (5 cr)
Code: 2E00EW10-3003
General information
- Enrolment period
- 09.06.2021 - 31.08.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 09.08.2021 - 18.10.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Media
- Campus
- TAMK Mediapolis
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Media
- Teachers
- Petteri Rajanti
- Pertti Näränen
- Anneli Karppinen
- Outi Söderholm
- Hilkka Hyttinen
- Teppo Nuutinen
- Person in charge
- Leena Mäkelä
- Course
- 2E00EW10
Objectives (course unit)
The student is able to create ideas in a group and apply different ideation methods and tools. He knows how to use methods of drama and improvisation when developing ideas and solving problems. He knows how to observe his environment and apply these observations for problem solving. The student is able to work in a group in creative interaction and is able to develop his skills in these areas.
Content (course unit)
Excersises in idea creation, observation, background research, drama and improvisation, which can be used to media content and story development. Group work and creative interaction and feedback. The students evaluate the working methods of themselves and their group.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Opiskelija suoriutuu ideoinnista ryhmän avustuksella ja osaa tunnistaa erilaisia ideointimenetelmiä ja -välineitä. Opiskelija tunnistaa draaman keinot ideoiden kehittämisessä ja ongelmanratkaisussa, mutta soveltamisessa on puutteita. Hän osaa havainnoida ympäristöään ja soveltaa niitä ohjatusti ongelmanratkaisuun. Hän pystyy ottamaan vastaan korjaavaa palautetta. Vuorovaikutustaidot ovat tyydyttävällä tai välttävällä tasolla.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Opiskelija osaa toimia ideointiryhmässä ja osaa käyttää erilaisia ideointimenetelmiä ja -välineitä. Opiskelija osaa hyödyntää draaman keinoja ideoiden kehittämisessä ja ongelmanratkaisussa. Hän osaa havainnoida ympäristöään ja soveltaa havaintojaan ongelmaratkaisuun. Hän osaa toimia ryhmässä turvallisesti. Hän ottaa vastaan palautetta ja osaa hyödyntää sitä. Hän osaa antaa palautetta ainakin oman tehtävänsä näkökulmasta. Opiskelijalla on hyvät vuorovaikutustaidot.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Opiskelija osaa ideoida ryhmässä, soveltaa erilaisia ideointimenetelmiä ja -välineitä sekä tutkia ja kokeilla erilaisia vaihtoehtoja. Opiskelija osaa hyödyntää ja draaman keinoja ideoiden kehittämisessä ja ongelmanratkaisuissa. Hän osaa havainnoida ympäristöään ja soveltaa luovasti havaintojaan ongelmanratkaisuun. Hän osaa tarvittaessa johtaa ryhmää sekä huolehtia ryhmän hyvinvoinnista ja turvallisuudesta. Opiskelija osaa arvioida ryhmän ideoita kriittisesti ja antaa palautetta rakentavasti ja aktiivisesti. Hän ottaa palautetta ja osaa hyödyntää sitä. Opiskelijalla on erinomaiset vuorovaikutustaidot.
Location and time
Kurssi toteutetaan viikoilla 34 - 36. Opetusta on kaikilla viikoilla ke, to ja pe klo 9 - 15.30. Kurssi alkaa ke 25.8. klo 9.00 yhteisellä kokoontumisella, minkä jälkeen opetus toteutetaan pienemmissä ryhmissä. Kurssiin sisältyy matka Orivedelle 26. - 27.8.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Toiminnalliset menetelmät, draamaharjoitukset, itsenäiset tehtävät
Learning materials
Kurssilla tuotettu materiaali sekä kurssilla ilmoitettu kirjallisuus.
Student workload
Opintojakson laajuus on 5 op, yhtensä 135 h opiskelijan työtä.
Completion alternatives
Kontaktiopetus. Muut toteutusmuodot sovitaan erikseen ohjaajan kanssa.
Further information
Kurssi alkaa 25.8. klo 9.00 yhteisellä kokoontumisella. Tila ilmoitetaan lukkarikoneessa.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tyydyttävä
Opiskelija suoriutuu ideoinnista ryhmän avustuksella ja osaa tunnistaa erilaisia ideointimenetelmiä ja -välineitä. Opiskelija tunnistaa draaman keinot ideoiden kehittämisessä ja ongelmanratkaisussa, mutta soveltamisessa on puutteita. Hän osaa havainnoida ympäristöään ja soveltaa niitä ohjatusti ongelmanratkaisuun. Hän pystyy ottamaan vastaan korjaavaa palautetta. Vuorovaikutustaidot ovat tyydyttävällä tai välttävällä tasolla.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hyvä
Opiskelija osaa toimia ideointiryhmässä ja osaa käyttää erilaisia ideointimenetelmiä ja -välineitä. Opiskelija osaa hyödyntää draaman keinoja ideoiden kehittämisessä ja ongelmanratkaisussa. Hän osaa havainnoida ympäristöään ja soveltaa havaintojaan ongelmaratkaisuun. Hän osaa toimia ryhmässä turvallisesti. Hän ottaa vastaan palautetta ja osaa hyödyntää sitä. Hän osaa antaa palautetta ainakin oman tehtävänsä näkökulmasta. Opiskelijalla on hyvät vuorovaikutustaidot.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Kiitettävä
Opiskelija osaa ideoida ryhmässä, soveltaa erilaisia ideointimenetelmiä ja -välineitä sekä tutkia ja kokeilla erilaisia vaihtoehtoja. Opiskelija osaa hyödyntää ja draaman keinoja ideoiden kehittämisessä ja ongelmanratkaisuissa. Hän osaa havainnoida ympäristöään ja soveltaa luovasti havaintojaan ongelmanratkaisuun. Hän osaa tarvittaessa johtaa ryhmää sekä huolehtia ryhmän hyvinvoinnista ja turvallisuudesta. Opiskelija osaa arvioida ryhmän ideoita kriittisesti ja antaa palautetta rakentavasti ja aktiivisesti. Hän ottaa palautetta ja osaa hyödyntää sitä. Opiskelijalla on erinomaiset vuorovaikutustaidot.