Case Management of Social Services, Network, Multiprofessionality (5cr)
Code: 7Z00EL08-3002
General information
- Enrolment period
- 09.08.2021 - 02.09.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 03.09.2021 - 01.12.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Minna Niemi
- Course
- 7Z00EL08
Objectives (course unit)
Student
- the student is able to apply the basics and opportunities of service counseling, client work practices in the social and health care service system
- the student is able to evaluate the needs of services and support in a comprehensive way together with the client
- the student is able to design and manage customer processes with different service providers and make an overall assessment of the customer process and its impact
- the student is familiar with theoretical and practice-oriented research and new networking practices related to operator collaboration, multidisciplinarity and multidisciplinarity;
- the student is able to work as a social expert in various multidisciplinary teams and networks
Content (course unit)
- values and basis of case management and service coordination
- customer-oriented approach and mentorin/counselling in case management
- service design - prosess
- how to develop case management
- worker and administration angle in case management: self-improvement
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Student:
- knows the areas of service co-ordination and the importance of control
- recognizes the process-oriented nature of service control
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Student:
- can apply client work practices in the social and health service system
- assess, together with the customer, the need for services and support
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Student:
- innovate and develop new services through customer-driven multi-professional networks
- utilize digital control in service control
Location and time
3.9.2021 klo 8.30-15.30 kontaktiopetus etäyhteyksin Teamsillä
- Orientaatiota opintojaksoon
- Palveluohjaukseen paneutuminen
- Ennakkotehtävän purku
- Opiskelijat äänestävät, tekevätkö opintojaksolla ryhmäseminaarityön, yksilötentin vai yksilöllisen oppimispäiväkirjan. Vain em. suoritusmuodoista yksi valitaan äänestyksen perusteella.
1.10.2021 klo 8.30-11.30 lähiopetuksena TAMKilla
- Palveluohjausta koskevan välitehtävän purku
- Moniammatilliseen yhteistyöhön ja verkostotyöskentelyyn paneutuminen
28.10.2021 klo 8.30-15.30 lähiopetuksena TAMKilla
- Moniammatillista yhteistyötä koskevan välitehtävän purku
- Palvelutarpeen arviointi käsitteenä ja käytäntöinä
- Asiakkuusprosessien suunnittelu ja johtaminen
- Työelämävierailijoiden tapaamiseen valmistautuminen
17.11.2021 klo 8.30-15.30 lähiopetuksena TAMKilla
- 1. kontaktiopetuspäivän yhteydessä valitun suoritusmuodon mukaista toimintaa
- Työelämävierailijoiden alustukset sekä yhteistä keskustelua
- Opintojakson yhteenveto
Exam schedules
Jos opiskelijat valitsevat yhteiseksi suoritusmuodokseen opintojakson alkaessa tentin, tentin ajankohta on 17.11.2021 klo 8.30-10.00. Uusintatentistä sovitaan opettajan kanssa yksilöllisesti.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Opintojakso suoritetaan:
1) osallistumalla kontaktiopetuspäiviin,
2) paneutumalla ennakko- ja välitehtäviin sekä
3) suorittamalla ryhmäseminaarityön TAI yksilötentin TAI yksilöllisen oppimispäiväkirjan. Opiskelijat päättävät suoritusmuodon äänestämällä ensimmäisen kontaktiopetuspäivän yhteydessä.
Learning materials
Kirjallisuusvinkit löytyvät Moodlesta.
Student workload
Kontaktiopetus 28 h
Itsenäinen opiskelu ja ryhmätyöskentely 107 h
Content scheduling
Katso osio "Aika ja paikka"
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Practical training and working life cooperation
Työelämävierailijoita kutsutaan päättöseminaariin alustamaan ja keskustelemaan opiskelijoiden kanssa ennalta suunnitelluista sisällöistä.
Further information
Lisätietoja Moodlessa.