Process and Quality Management (5 cr)
Code: 7H00EC41-3002
General information
- Enrolment period
- 12.12.2020 - 13.01.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 22.01.2021 - 30.05.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- MD in Management and Development of Wellbeing Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- English
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Management of Health Care and Social Services
- Teachers
- Hannele Laaksonen
- Päivi Hautaviita
- Päivi Hautaviita
- Person in charge
- Päivi Hautaviita
- Course
- 7H00EC41
Objectives (course unit)
The students
- masters the basic process and methods of quality management in social and health care
- masters the key quality management systems and their contents
- masters the basics and methods of process management
- is able to describe, measure and develop the qualities and processes of the services
Content (course unit)
- basics and methods of quality and process management in social and health care
- quality management systems
- process description
- measurement of process performance and continuous improvement
- quality management as part of developing professional practice in a work unit
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Opiskelija
- kykenee hakemaan tietoa aihealueeseen liittyen ja käyttämään kansallisia ja kansainvälisiä lähteitä
- kykenee soveltamaan kuvailevalla tasolla keräämäänsä tietoa nykyisten käytäntöjen ja toimintatapojen tarkastelussa
- ei osoita aihealueen kriittistä arviointia
- osallistuminen opintojaksolle vaihtelevaa
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student
- is able to seek evidence-based knowledge from both national and international sources, and is able evaluate the sources critically
- is able to construct both analysss and syntheses of the topic
- is able to use the acquired knowledge in critical evaluation and development of current practices
- generally participates in the course actively and professionally.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student
- is able to retrieve evidence-based knowledge from a number of national and international sources of information, critically evaluate the studies and synthesise the collected data
- shows a profound command of the subject
- is able to evaluate current practices critically and is able to create new evidence-based practices
- participates in the course actively and professionally.
Location and time
etäopetus/Moodle
lukujärjestyksen mukainen
Exam schedules
Arvioitava tiimitehtävä
Ennakkotehtävät=S
Evaluation methods and criteria
Arvioitava (0-5) tiimitehtävä
Ennakkotehtävät=S
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Opintojakso toteutuu osin itsenäisenä, osin etäopetuksena.
Moodle, ennakkotehtävät, tiimitehtävä
Learning materials
- Prosessijohtamisen toimintamalli: itsearvioinnin työkirja : mikä erottaa menestyjät keskinkertaisista? 2011. Laamanen, Kai ; Tuominen, Kari. eKirja.
- Prosessijohtaminen julkishallinnossa. 2005. Virtanen, Petri ; Wennberg, Mikko
- Johda liiketoimintaa prosessien verkkona : ideasta käytäntöön. 2001. Laamanen, Kai ; Suomen Laatukeskus Koulutuspalvelut.
- Tehoa ja laatua prosessien ja virtauksen kehittämiseen : mikä erottaa menestyjät keskinkertaisista? 2010.Tuominen, Kari
- Prosessijohtamisen käsitteet = Terms and concepts in business process management. 2009. Laamanen, Kai ; Tinnilä, Markku
- Lean ja terveydenhuolto. Lean doctors, suomi. 2017. Suneja, Aneesh, kirjoittaja. ; Suneja, Carolyn, kirjoittaja. ; Rajala, Heikki, kääntäjä. ; Syrjälä, Anne, kuvittaja.
- Tätä on lean : ratkaisu tehokkuusparadoksiin 2013. Detta är lean, suomi. Modig, Niklas, kirjoittaja. ; Åhlström, Pär, kirjoittaja. ; Tillman, Maarit, suomentaja.
- Lean asiantuntijatyön johtamisessa. 2015. Torkkola, Sari, kirjoittaja. eKirja.
- Julkinen johtaminen. 2019. Virtanen & Stenvall.
- Laatu yrityksen menestystekijänä. Lecklin Olli. 2006. Helsinki. Talentum
- Sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmä. Toim: Laaksonen, Laitinen & Hiilamo. 2020. Sanoma Pro.
+ Moodle
Completion alternatives
Ei ole.
Further information
Toteutuu osin itsenäisenä, osin etäopetuksena
Moode, etäopetus, ennakkotehtävät, tiimitehtävä
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
-Ei kykene hakemaan tietoa kansallisista ja kansainvälisistä lähteistä
-Ei sovella ja arvioi aihealueeseen liittyvää tietoa
-Ei osallistu opintojaksolle
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
-Kykenee hakemaan tietoa aihealueeseen liittyen ja käyttämään kansallisia ja kansainvälisiä lähteitä.
-Kykenee soveltamaan kuvailevalla tasolla keräämäänsä tietoa nykyisten käytäntöjen ja toimintatapojen tarkastelussa.
-Ei osoita aihealueen kriittistä arviointia
-Osallistuminen opintojaksolle vaihtelevaa
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
-Kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa sekä kansallisista että kansainvälisistä tiedonlähteistä sekä arvioimaan lähteitä kriittisellä otteella.
-Osaa tehdä analyysia ja synteesiä aihealueesta
-Kykenee käyttämään hankkimaansa tietoa nykyisten toimintatapojen kriittisessä arvioinnissa ja kehittämisessä
-Osallistuminen opintojaksolla pääsääntöisesti aktiivista ja ammatillista
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
-Kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa useista kansallisista ja kansainvälisistä tiedonlähteistä, arvioimaan tutkimuksia kriittisellä otteella ja muodostamaan kerätystä tiedosta synteesin.
-Osoittaa syvällisen näkemyksensä aihealueesta
-Kykenee kriittisesti arvioimaan nykyisiä käytäntöjä ja luomaan uusia näyttöön perustuvia toimintatapoja.
-Osallistuminen opintojaksolla kokonaisuutena aktiivista ja ammatillista