Skip to main content

Process and Quality Management (5 cr)

Code: 7H00EC41-3002

General information


Enrolment period
12.12.2020 - 13.01.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
22.01.2021 - 30.05.2021
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Online learning
Unit
MD in Management and Development of Wellbeing Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
English
Degree programmes
Master's Degree Programme in Management of Health Care and Social Services
Teachers
Hannele Laaksonen
Päivi Hautaviita
Päivi Hautaviita
Person in charge
Päivi Hautaviita
Course
7H00EC41

Objectives (course unit)

The students
- masters the basic process and methods of quality management in social and health care
- masters the key quality management systems and their contents
- masters the basics and methods of process management
- is able to describe, measure and develop the qualities and processes of the services

Content (course unit)

- basics and methods of quality and process management in social and health care
- quality management systems
- process description
- measurement of process performance and continuous improvement
- quality management as part of developing professional practice in a work unit

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Opiskelija
- kykenee hakemaan tietoa aihealueeseen liittyen ja käyttämään kansallisia ja kansainvälisiä lähteitä
- kykenee soveltamaan kuvailevalla tasolla keräämäänsä tietoa nykyisten käytäntöjen ja toimintatapojen tarkastelussa
- ei osoita aihealueen kriittistä arviointia
- osallistuminen opintojaksolle vaihtelevaa

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student
- is able to seek evidence-based knowledge from both national and international sources, and is able evaluate the sources critically
- is able to construct both analysss and syntheses of the topic
- is able to use the acquired knowledge in critical evaluation and development of current practices
- generally participates in the course actively and professionally.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student
- is able to retrieve evidence-based knowledge from a number of national and international sources of information, critically evaluate the studies and synthesise the collected data
- shows a profound command of the subject
- is able to evaluate current practices critically and is able to create new evidence-based practices
- participates in the course actively and professionally.

Location and time

etäopetus/Moodle
lukujärjestyksen mukainen

Exam schedules

Arvioitava tiimitehtävä
Ennakkotehtävät=S

Evaluation methods and criteria

Arvioitava (0-5) tiimitehtävä
Ennakkotehtävät=S

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Opintojakso toteutuu osin itsenäisenä, osin etäopetuksena.
Moodle, ennakkotehtävät, tiimitehtävä

Learning materials

- Prosessijohtamisen toimintamalli: itsearvioinnin työkirja : mikä erottaa menestyjät keskinkertaisista? 2011. Laamanen, Kai ; Tuominen, Kari. eKirja.
- Prosessijohtaminen julkishallinnossa. 2005. Virtanen, Petri ; Wennberg, Mikko
- Johda liiketoimintaa prosessien verkkona : ideasta käytäntöön. 2001. Laamanen, Kai ; Suomen Laatukeskus Koulutuspalvelut.
- Tehoa ja laatua prosessien ja virtauksen kehittämiseen : mikä erottaa menestyjät keskinkertaisista?  2010.Tuominen, Kari
- Prosessijohtamisen käsitteet = Terms and concepts in business process management. 2009. Laamanen, Kai ; Tinnilä, Markku
- Lean ja terveydenhuolto. Lean doctors, suomi. 2017. Suneja, Aneesh, kirjoittaja. ; Suneja, Carolyn, kirjoittaja. ; Rajala, Heikki, kääntäjä. ; Syrjälä, Anne, kuvittaja.
- Tätä on lean : ratkaisu tehokkuusparadoksiin 2013. Detta är lean, suomi. Modig, Niklas, kirjoittaja. ; Åhlström, Pär, kirjoittaja. ; Tillman, Maarit, suomentaja.
- Lean asiantuntijatyön johtamisessa. 2015. Torkkola, Sari, kirjoittaja. eKirja.
- Julkinen johtaminen. 2019. Virtanen & Stenvall.
- Laatu yrityksen menestystekijänä. Lecklin Olli. 2006. Helsinki. Talentum
- Sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmä. Toim: Laaksonen, Laitinen & Hiilamo. 2020. Sanoma Pro.
+ Moodle

Completion alternatives

Ei ole.

Further information

Toteutuu osin itsenäisenä, osin etäopetuksena
Moode, etäopetus, ennakkotehtävät, tiimitehtävä

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

-Ei kykene hakemaan tietoa kansallisista ja kansainvälisistä lähteistä
-Ei sovella ja arvioi aihealueeseen liittyvää tietoa
-Ei osallistu opintojaksolle

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

-Kykenee hakemaan tietoa aihealueeseen liittyen ja käyttämään kansallisia ja kansainvälisiä lähteitä.
-Kykenee soveltamaan kuvailevalla tasolla keräämäänsä tietoa nykyisten käytäntöjen ja toimintatapojen tarkastelussa.
-Ei osoita aihealueen kriittistä arviointia
-Osallistuminen opintojaksolle vaihtelevaa

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

-Kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa sekä kansallisista että kansainvälisistä tiedonlähteistä sekä arvioimaan lähteitä kriittisellä otteella.
-Osaa tehdä analyysia ja synteesiä aihealueesta
-Kykenee käyttämään hankkimaansa tietoa nykyisten toimintatapojen kriittisessä arvioinnissa ja kehittämisessä
-Osallistuminen opintojaksolla pääsääntöisesti aktiivista ja ammatillista

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

-Kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa useista kansallisista ja kansainvälisistä tiedonlähteistä, arvioimaan tutkimuksia kriittisellä otteella ja muodostamaan kerätystä tiedosta synteesin.
-Osoittaa syvällisen näkemyksensä aihealueesta
-Kykenee kriittisesti arvioimaan nykyisiä käytäntöjä ja luomaan uusia näyttöön perustuvia toimintatapoja.
-Osallistuminen opintojaksolla kokonaisuutena aktiivista ja ammatillista

Go back to top of page